Zmena Oleja 5W30 na 5W40
Moderátor: Moderátoři
Zmena Oleja 5W30 na 5W40
Ahojte pri poslednej vymene oleja mi mechanik odporucil aby som zmenil olej s 5W30 na 5W40. Zmenu odovodnil ze bude mensia spotreba oleja (kedze musim raz za cas doliat) a taktiez ze tento je lepsi v nasich zemepisnych sirkach. Chcem sa spytat ci je to OK. Prikladam foto oleja ktory momentalne pouzivam a foto oleja na ktory by som mal prejst.
Jedna sa o Opel Corsa 1.2 LPG 2014 140000km
Jedna sa o Opel Corsa 1.2 LPG 2014 140000km
- Reklama
Re: Zmena Oleja 5W30 na 5W40
"Opel" predpisuje pre všetky svoje motory normu "DEXOS2" - čo je olej s normou C3 (vhodnejší pre motory s filtrom DPF), ale keďže tvoj motor je zážihový bez filtra DPF, tak pre tvoju motorizáciu je "vhodnejší" olej s normou A3, čiže ten doporučený olej je v pohode. Člen tohto fóra "colommbo" by Ti vedel možno lepšie poradiť i keď už nemá Opla.
Pokiaľ by si (silou mocou
)chcel olej spĺňajúci normu DEXOS2 (ktorú predpisuje výrobca) s viskozitou 5W-40, tak skúsil by som napr. Valvoline https://www.motorove-oleje.sk/valvoline ... -5w-40-5l/, či Motul https://www.motorove-oleje.sk/motul-810 ... -5w-40-5l/ alebo YACCO https://www.metc.sk/obchod/osobne-vozid ... -fap-5w40/
Pokiaľ by si (silou mocou

Opel Astra J 1.6 Cosmo - Notchback
Re: Zmena Oleja 5W30 na 5W40
michal369: Ahoj! Napíšu svůj názor na věc a jestli jej budeš akceptovat či nedejpámbu se jím dokonce řídit, bude už záležet jen na tobě.
Jak už zmínil kolega J@ck, oleje s oplí normou Dexos2 jsou v dnešní době snad úplně všechny s klasifikací ACEA C3, tedy se sníženým obsahem balastních látek ("popelovin", sloučenin fosforu a zinku) a proto prvoplánově určené pro naftové motory se systémem DPF (prostě aby nedělaly tolik popela zanášejícího filtr pevných částic.) Do klasických benzínových motorů se používat mohou, ale není to pro ně to pravé ořechové, neb právě obsažené sloučeniny fosforu a zinku jsou pro motory jako takové přínosné (kupř. zvyšují mazací účinky oleje a tím snižují třecí síly v motoru.) Tvému mekánikovi dávám za pravdu a v přechodu z 5W30 na 5W40 u motoru se 140tis.km osobně nevidím žádný problém, motoru bude vyhovovat a spotřeba oleje by se mohla taky trošku snížit. Možná trochu kacířsky prohlásím, aby ses na nějakou normu Dexos2 z vysoka vy... - už jen to, že oleje s toutu normou jsou doporučovány prakticky pro všechny oplí motory, mluví samo za sebe (viz výše a prostě spotřeba paliva potažmo ekologie...) Vyber olej 5W40 podle sympatií ke značce a stavu svého konta, každopádně "plnotučný" s ACEA A3,B3/B4 a žádnou C3, třeba zrovna ten Mobil Super 3000 je takový. Třešničkou na dortu už bude jen to, že oplí normu GM-LL-B-025 splňuje.A měň jej podle převládajícího režimu jízd - při delších jízdách max. po 15tis.km či po roce, při převaze krátkých/chladných jízd dříve, klidně po 12 nebo i 10tis.km. Měnit olej včas/v rozumných intervalech je to nejjednodušší, co pro svůj motor můžeš udělat. Bude spokojený a ty taky. 


W124 E320 R6 Coupé 1994
Re: Zmena Oleja 5W30 na 5W40
Super chalani presne toto som potreboval precitat
.Dakujem ze vysvetlenie. Takze idem do tej 5w40tky.
Este jedna otazocka ohladom filtra objednaval som si z eshopu s oznacenim MANN-FILTER HU612/2x je to OK?. Resp. od ktorej firmy by ste odporucili.

Este jedna otazocka ohladom filtra objednaval som si z eshopu s oznacenim MANN-FILTER HU612/2x je to OK?. Resp. od ktorej firmy by ste odporucili.
Re: Zmena Oleja 5W30 na 5W40
Celé roky kupuju výrobky Mann a jsem spokojený. Krom nich jsou ještě dobré třeba Purflux, polským Filtron bych se pro jistotu vyhnul.
W124 E320 R6 Coupé 1994
Re: Zmena Oleja 5W30 na 5W40
Tiež používam MANN alebo Hengst - to je originál, čo používa GM, ten Hengst je o niečo lacnejší oproti MANNu.
Opel Astra J 1.6 Cosmo - Notchback
Re: Zmena Oleja 5W30 na 5W40
ok super takze MANN dobra volba. Tak neni potom co riesit. Vdaka chalani 

Re: Zmena Oleja 5W30 na 5W40
Ahojte tak zmena oleja prebehla uspesne. Len pri dotahovani vypustacieho sroubu sa podarilo strhnut zavit. Ako dalej postupovat v tomto pripade? Zavit na sroube je ok vyzera to tak ze je strhnuty na vani. Da sa to opravit? Olej netecie ale mozem takto jazdit?
Re: Zmena Oleja 5W30 na 5W40
Pokud olej neteče, jezdit se tak dá, ale... Jednak to už prostě není ono a druhak při další výměně se to pose*e dokonale. Jedině že bys přestal vypouštět olej spodem a nechával jen odsávat shora (což osobně považuju za špatné.) Tyhle záležitosti se řeší vyříznutím nového závitu pro šroub většího průměru, nějaké těsnící elementy či tmely jsou o ničem.
W124 E320 R6 Coupé 1994
Re: Zmena Oleja 5W30 na 5W40
Súhlasím s Colommbom, len doplním tretiu možnosť: skús pobehať nejaké vrakoviska alebo bazár na nete a pohľadaj olejovú vaňu - ja by som zohnal druhú vaňu a pri ďalšej výmene oleja keby vypúšťacia skrutka nešla "bezproblémovo" dotiahnuť, tak by som buď skúsil prerezať (obnoviť) pôvodný závit alebo vymenil celú vaňu.
Opel Astra J 1.6 Cosmo - Notchback