Astra H Caravan - Fénix z popela
Moderátor: Moderátoři
- Astra - R@SAG
 - Moderátor
 - Příspěvky: 759
 - Registrován: 02 dub 2020, 13:26
 - Bydliště: Ostrava
 - Kontaktovat uživatele:
 
Re: Astra H Caravan - Fénix z popela
Děláš mi obrovskou radost a prožívám to s tebou, je to opravdu super sledovat tu obměnu. Jsi velký srdcař. Osobně vím jak mě hnala přestavba Astry G od syna. Na začatku, že to bude projkt na 2 roky a pak to vzalo spád a za pár měsíců to bylo hotovo  
  
  
 . Zrovna o tomto víkendu dvojčata byla spolu a je to pecka  
  
  
 .
			
			
									
						
							Předešlé vozy: Opel Astra F 1.4 8v - 1992
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
Současný vůz: Opel Astra L 1.2 Turbo Mild-Hybrid - 2025
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
			
						Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
Současný vůz: Opel Astra L 1.2 Turbo Mild-Hybrid - 2025
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
- Reklama
 
Re: Astra H Caravan - Fénix z popela
Kolego, nechces na hacko nejaky dily co mi zbyly? 
https://www.opel-astra-h.cz/nahradni-di ... na-prodej/
			
			
									
						
										
						https://www.opel-astra-h.cz/nahradni-di ... na-prodej/
Re: Astra H Caravan - Fénix z popela
Ahoj, na tuhle tvoji nabídku jsem před pár dny narazil a říkal jsem si, v jak pěkným stavu to všechno máš... 
 Taky jsem si říkal, že už to nejspíš bude všechno pryč... Ale jestli tam ještě máš tu roletku, tak ta by se mi líbila. Ta moje už je poměrně odrbaná a chybí ji obě ty plastový příchytky. Takže to mám přidělaný suchým zipem, což není úplně praktický... No a bude to i fajn pocit mít v autě něco z tvojí legendární Astrule... 
			
			
									
						
							Astra H Caravan "Fenix", 1.7 CDTI, 2005 (Ravenol SSL, 0W40 / EuroOil Optimal Diesel + aditiva Liqui Moly)
Ex Astra J GTC, 1.6 Turbo, 2014
Ex Škoda Fabia Combi, 1.9 TDI, 2001
Ex Škoda 130l, 1986
			
						Ex Astra J GTC, 1.6 Turbo, 2014
Ex Škoda Fabia Combi, 1.9 TDI, 2001
Ex Škoda 130l, 1986
Re: Astra H Caravan - Fénix z popela
Tak to kazdopadne, bude zit dal 
			
			
									
						
										
						Únik oleje, repase startéru
Aby to nevypadalo, že mechanicky už je Astrule 100% cajk, mám aktuálně ještě jednu velkou metu, které se snažím dosáhnout. Po loňském dotěsnění okruhu s chladící kapalinou je to aktuálně (a dlouhodobě) maximální možné dotěsnění motoru proti únikům oleje. Úniky oleje díky netěsnostem mě pronásledují jako noční můra. V minulosti se již spoustu míst podařilo vyřešit (víko ventilů, gufera vačkových hřídelí, gufera klikové hřídele, olejová vana, atd.), pár jich zjevně ale ještě zbývá. Nejhorší jsou úniky oleje v místech, ze kterých se olej postupně dostává a kontaminuje alternátor nebo startér. V minulých letech jsem alternátor z tohoto důvodu vyndaval a nechával repasovat již několikrát. Před rokem na jaře jsem po dlouhé době nechával repasovat startér a těšil jsem se, jak mi zase dlouho vydrží... Nevydržel. Zase olej. Startér jsem tedy včera vymontoval a odeslal na repasi. Hned jak se vrátí, beru Astruli k profesionálům a nechám motor pořádně prohlédnout a dotěsnit. Mám podezření na výraznější únik okolo chladiče oleje, který je umístěn hned nad startérem. 
Těším se na chvíli, kdy budu zase při každoroční výměně oleje sundavat spodní kryt motoru, nebude na něm ani kapička oleje a motor bude krásně suchý...
			
			
									
						
							Těším se na chvíli, kdy budu zase při každoroční výměně oleje sundavat spodní kryt motoru, nebude na něm ani kapička oleje a motor bude krásně suchý...
Astra H Caravan "Fenix", 1.7 CDTI, 2005 (Ravenol SSL, 0W40 / EuroOil Optimal Diesel + aditiva Liqui Moly)
Ex Astra J GTC, 1.6 Turbo, 2014
Ex Škoda Fabia Combi, 1.9 TDI, 2001
Ex Škoda 130l, 1986
			
						Ex Astra J GTC, 1.6 Turbo, 2014
Ex Škoda Fabia Combi, 1.9 TDI, 2001
Ex Škoda 130l, 1986
- Astra - R@SAG
 - Moderátor
 - Příspěvky: 759
 - Registrován: 02 dub 2020, 13:26
 - Bydliště: Ostrava
 - Kontaktovat uživatele:
 
Re: Astra H Caravan - Fénix z popela
Naše Astra J taky měla story ze staterem, ne sice od oleje, ale vždy v zimě se nevracela volnoběžka a 2 repas a vždy to pomohlo jen na pár měsíců. Nakonec jsem se naštval a koupil zcela nový BOSCH za 6500Kč a od té doby máme pokoj  
  
  
 .
			
			
									
						
							Předešlé vozy: Opel Astra F 1.4 8v - 1992
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
Současný vůz: Opel Astra L 1.2 Turbo Mild-Hybrid - 2025
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
			
						Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
Současný vůz: Opel Astra L 1.2 Turbo Mild-Hybrid - 2025
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Re: Astra H Caravan - Fénix z popela
Jj, taky jsem již zjistil, že repase u zavedených a dobře hodnocených firem jsou většinou super, využívám je rád, ale taky to není 100% záruka. Například alternátor jsem před mnoha lety dal na repasi a od té toby (což jsem si uvědomil až zpětně) bylo od motoru slyšet drobné hučení ložiska. Většina lidí by to asi neřešila, protože funkčně bylo vše v pořádku. Já jsem ale na parazitní hluky v autě absolutní úchyl a po mnoha testováních včetně nákupu a poslechu stetoskopem jsem definitivně lokalizoval zdroj hluku v alternátoru. Od té doby jsem ten stejný alternátor měl na repasi ještě 2x a vždycky jsem na hluk upozorňoval. Vyměnili na něm všechno včetně ložisek, ale hluk nikdy nezmizel. A tak když alternátor začal zlobit naposledy cca před rokem, už jsem se na repasi vykašlal, koupil jsem slušný alternátor z druhovýroby a od té doby je zase absolutní klid... 

			
			
									
						
							Astra H Caravan "Fenix", 1.7 CDTI, 2005 (Ravenol SSL, 0W40 / EuroOil Optimal Diesel + aditiva Liqui Moly)
Ex Astra J GTC, 1.6 Turbo, 2014
Ex Škoda Fabia Combi, 1.9 TDI, 2001
Ex Škoda 130l, 1986
			
						Ex Astra J GTC, 1.6 Turbo, 2014
Ex Škoda Fabia Combi, 1.9 TDI, 2001
Ex Škoda 130l, 1986
Chladič oleje - výměna a přetěsnění
Díly na výměnu chladiče oleje a přetěsnění tělesa filtru oleje právě dorazily. I když to není složitá práce a na motoru poměrně dobře přístupné místo, nechám to tentokrát profesionálům. Rád bych, aby důkladně zkontrolovali, kde je na motoru ještě potřeba věnovat pozornost nějakému dotěsnění. Zase budeme o něco blíže motoru bez úniku oleje... 

			
			
									
						
							Astra H Caravan "Fenix", 1.7 CDTI, 2005 (Ravenol SSL, 0W40 / EuroOil Optimal Diesel + aditiva Liqui Moly)
Ex Astra J GTC, 1.6 Turbo, 2014
Ex Škoda Fabia Combi, 1.9 TDI, 2001
Ex Škoda 130l, 1986
			
						Ex Astra J GTC, 1.6 Turbo, 2014
Ex Škoda Fabia Combi, 1.9 TDI, 2001
Ex Škoda 130l, 1986
Úniky oleje na motoru
Výměna chladiče oleje a dotěsnění tělesa filtru oleje je hotová. Kdyby někoho zajímalo, jaké mohou být na motoru 1.7 CDTI s 375.000 km další zdroje úniku oleje, tady jsou:
a) oblast vývěvy alternátoru
b) oblast okolo turba (nové turbo mi "odborně" namontovali cca před rokem)
c) oblast napojení pevného olejového vedení na blok motoru
Zítra vezu auto na kontrolu tlaků oleje a stavu ojničních ložisek. Je jasné, že se motor při tomto nájezdu pomalu blíží k hranici životnosti. Já ale nechci jen pasivně čekat, až se ložiska přidřou a motor začne klepat. Věřím, že ojniční ložiska jsou při vysokém nájezdu nebo zanedbaném olejovém servisu často první na ráně a jejich preventivní kontrola a výměna může pomoci životnost motoru prodloužit. Kromě stavu ojničních ložisek ja samozřejmě důležitý i stav povrchu klikové hřídele pod ložisky. Nemám nejmenší představu, co v servisu najdou, až ložiska sundají. Auto však mělo po celou dobu zajištěný pravidelný olejový servis, tak si budu držet palce...
Pokud akce "ojniční ložiska" proběhne v pořádku, mám v plánu úniky oleje uvedené výše nechat postupně odstranit.
a) b) c)
			
			
									
						
							a) oblast vývěvy alternátoru
b) oblast okolo turba (nové turbo mi "odborně" namontovali cca před rokem)
c) oblast napojení pevného olejového vedení na blok motoru
Zítra vezu auto na kontrolu tlaků oleje a stavu ojničních ložisek. Je jasné, že se motor při tomto nájezdu pomalu blíží k hranici životnosti. Já ale nechci jen pasivně čekat, až se ložiska přidřou a motor začne klepat. Věřím, že ojniční ložiska jsou při vysokém nájezdu nebo zanedbaném olejovém servisu často první na ráně a jejich preventivní kontrola a výměna může pomoci životnost motoru prodloužit. Kromě stavu ojničních ložisek ja samozřejmě důležitý i stav povrchu klikové hřídele pod ložisky. Nemám nejmenší představu, co v servisu najdou, až ložiska sundají. Auto však mělo po celou dobu zajištěný pravidelný olejový servis, tak si budu držet palce...
Pokud akce "ojniční ložiska" proběhne v pořádku, mám v plánu úniky oleje uvedené výše nechat postupně odstranit.
a) b) c)
Astra H Caravan "Fenix", 1.7 CDTI, 2005 (Ravenol SSL, 0W40 / EuroOil Optimal Diesel + aditiva Liqui Moly)
Ex Astra J GTC, 1.6 Turbo, 2014
Ex Škoda Fabia Combi, 1.9 TDI, 2001
Ex Škoda 130l, 1986
			
						Ex Astra J GTC, 1.6 Turbo, 2014
Ex Škoda Fabia Combi, 1.9 TDI, 2001
Ex Škoda 130l, 1986
Ojniční ložiska, kliková hřídel - kontrola
Auto je zpět ze servisu a s ním i výsledky kontroly interních částí motoru. Byly kontrolovány pouze krajní ojnice, protože stav jejich ložisek a čepů má (často) nejvyšší vypovídající hodnotu. Dobrá zpráva je, že ojniční ložiska jsou v zachovalejším stavu, než jsem čekal. Horší zpráva je, že na jednom z čepů klikové hřídele je slušná rýha po celém obvodu... A to je konečná. Podle mého odhadu má motor před sebou v lepším případě ještě cca 20k kilometrů. Možnost příjemného překvapení v podobě delší výdrže je tu vždy, ale určitě bude lepší připravit se na nejhorší... 
Už před časem jsem se rozhodl, že auto zachovám i v případě potřeby GO nebo výměny motoru. Výměna motoru (včetně jeho detailní kontroly před montáží) mi přijde jako lepší varianta, ale v tuto chvíli je to zatím předčasné, protože motor má před sebou ještě cca 2 roky života. Abych motoru ještě před koncem trochu odlehčil, mám v plánu zkrátit interval výměny oleje na 6.000 km, z oleje Ravenol VST 5W40 přejít na malinko kvalitnější verzi Ravenol SSL 0W40 a pravidelně na autě začít měřit tlak oleje.
Budu rád, když mi napíšete svůj odhad, kolik myslíte, že motor ještě vydrží. A až to přijde, opět se tu nad tímto tématem sejdeme a vyhodnotíme, kdo byl s odhadem nejblíž...
  Já osobně si tipnu odvážný tip (a přání), že když s tím autem budu jezdit pouze s mírnou zátěží, tj. do cca 2500 otáček a přidám šetrnější olejový servis (viz. výše), tenhle motor zvládne 400.000 km! 
 Aktuální nájezd je 375.500 km...
			
			
									
						
							Už před časem jsem se rozhodl, že auto zachovám i v případě potřeby GO nebo výměny motoru. Výměna motoru (včetně jeho detailní kontroly před montáží) mi přijde jako lepší varianta, ale v tuto chvíli je to zatím předčasné, protože motor má před sebou ještě cca 2 roky života. Abych motoru ještě před koncem trochu odlehčil, mám v plánu zkrátit interval výměny oleje na 6.000 km, z oleje Ravenol VST 5W40 přejít na malinko kvalitnější verzi Ravenol SSL 0W40 a pravidelně na autě začít měřit tlak oleje.
Budu rád, když mi napíšete svůj odhad, kolik myslíte, že motor ještě vydrží. A až to přijde, opět se tu nad tímto tématem sejdeme a vyhodnotíme, kdo byl s odhadem nejblíž...
Astra H Caravan "Fenix", 1.7 CDTI, 2005 (Ravenol SSL, 0W40 / EuroOil Optimal Diesel + aditiva Liqui Moly)
Ex Astra J GTC, 1.6 Turbo, 2014
Ex Škoda Fabia Combi, 1.9 TDI, 2001
Ex Škoda 130l, 1986
			
						Ex Astra J GTC, 1.6 Turbo, 2014
Ex Škoda Fabia Combi, 1.9 TDI, 2001
Ex Škoda 130l, 1986