Auto je zpět ze servisu a s ním i výsledky kontroly interních částí motoru. Byly kontrolovány pouze krajní ojnice, protože stav jejich ložisek a čepů má (často) nejvyšší vypovídající hodnotu. Dobrá zpráva je, že ojniční ložiska jsou v zachovalejším stavu, než jsem čekal. Horší zpráva je, že na jednom z čepů klikové hřídele je slušná rýha po celém obvodu... A to je konečná. Podle mého odhadu má motor před sebou v lepším případě ještě cca 20k kilometrů. Možnost příjemného překvapení v podobě delší výdrže je tu vždy, ale určitě bude lepší připravit se na nejhorší...
Už před časem jsem se rozhodl, že auto zachovám i v případě potřeby GO nebo výměny motoru. Výměna motoru (včetně jeho detailní kontroly před montáží) mi přijde jako lepší varianta, ale v tuto chvíli je to zatím předčasné, protože motor má před sebou ještě cca 2 roky života. Abych motoru ještě před koncem trochu odlehčil, mám v plánu zkrátit interval výměny oleje na 6.000 km, z oleje Ravenol VST 5W40 přejít na malinko kvalitnější verzi Ravenol SSL 0W40 a pravidelně na autě začít měřit tlak oleje.
Budu rád, když mi napíšete svůj odhad, kolik myslíte, že motor ještě vydrží. A až to přijde, opět se tu nad tímto tématem sejdeme a vyhodnotíme, kdo byl s odhadem nejblíž...


Já osobně si tipnu odvážný tip (a přání), že když s tím autem budu jezdit pouze s mírnou zátěží, tj. do cca 2500 otáček a přidám šetrnější olejový servis (viz. výše), tenhle motor zvládne 400.000 km!

Aktuální nájezd je 375.500 km...
Astra H Caravan "Fenix", 1.7 CDTI, 2005 / Ravenol SSL, 0W40 / EuroOil Optimal Diesel + aditiva Liqui Moly
Ex Astra J GTC, 1.6 Turbo, 2014
Ex Škoda Fabia Combi, 1.9 TDI, 2001
Ex Škoda 130l, 1986