Opel Astra K ST "Brownie"

Zde představujeme svoje Astry K a dáváme k dispozici svoje poznatky

Moderátoři: Astra - R@SAG, mattonecz, klm121, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
djdominoSVK
Příspěvky: 9
Registrován: 02 říj 2017, 19:03

Opel Astra K ST "Brownie"

Příspěvek od djdominoSVK »

Zdravím, tak som si konečne našiel aj ja chvíľu času na spísanie mojich dojmov z nového auta.

Na konci augusta mi končil operatívny leasing a keďže som nenašiel žiadnu vyhovoujúcu ponuku začal som sa pozerať po niečo vlastnom. Požiadavky boli kombík nižšej strednej triedy, automat, adaptívny tempomat, vyhrievané sedadlá, park. senzory a obecne čo najlepšia výbava. Ako prvý vypadli japonci kedže mi u žiadneho nesadol design (interiéru, exteriéru alebo oboch). Do finále sa u mňa dostala Astra, Leon a Octavia, kde vyhral (pre mňa) bezkonkurečný pomer výbava/cena.

Z konfigurácie mi vypadlo: Opel Astra ST Innovation 110kw AT, Zimná sada 1, Čierny strop a športový režim, Sada inovácie, Dojazdové kolo, Digitálny tuner DAB, Automatický parkovací asistent, Bez označenia motorizácie, Flex adaptér + držiak telefónu, funkčná sada pre zadné sedadlá, Sada driver assistance 2. Na auto som dostal prakticky od začiatku zľavu 13%, viac som savyjednávať nepokúšal.

Auto bolo objednané v polovici júna v BSAUTO v Brne. Predbežný termín doručenia mala byť polovica septembra, nakoniec auto dorazilo o mesiac skôr a preberal som ho 25.8. Aktuálne mám najazdených 4129 km za prvých 38 dní.

Predchádzajúce autá (2014-2015 BMW 116i, 2015-2017 operatívny leasing Hyundai ix35)

Obrázek
Fotka vo väčšiom rozlíšení: http://i65.tinypic.com/2dadnag.jpg

Pozitíva:
- matrix svetlá - radosť jazdiť v noci, svietia neskutočne dobre, taktiež automatické prepínanie zatiaľ funguje 100% (problém som nemal ani v kopocovitom teréne s mnohými zákrutami)
- automat je nekutočné navykový a pohodlný, už nikdy viac manuál :)
- interiér je prehľadný, sedí mi designovo, zatiaľ nič nevŕzga a mám z neho veľmi dobrý pocit
- sedádlá nemám AGR, ale aj obyčajné sú pohodlné a sedí sa v nich veľmi dobre aj na dlhých trasách
- dostatok priestoru aj na zadných sedadlách (cestujeme zvyčane v 4 ľuďoch ČR - SR a zozadu zatiaľ len pozitívne ohlasy)
- výkonovo mne osobne 110kw bohate postačuje, aj naložené auto ide svižne a pekne akceleruje (uvažoval som aj o 1.6 ale to by som pravedepoodbne nevyužil, takže mi za ten príplatok nestál)
- OnStar je skvelý bonus, funguje dobre web aj mobilná aplikácia, otvorenie/zatvorenie auta na diaľku bez kľúča je cool :) taktiež si relatívne často kontrolujem mobilom stav nádže
- automatické otváranie kufra už párkrát uľahčilo nakladanie batožiny/nákupu
- infotaiment je svižný, displej reaguje okamžite, najviac času ale aj tak trávim v Android Auto

Negatíva
- automat občas drží motor na príliš nízkych otáčkach a nechce podradiť, čo sa prejavuje veľmi nepríjemným hučaním motora
- lakťová opierka mi príde aj vo vysunutom stave trochu krátka a nedá sa otvoriť
- android auto funguje len z USB v lakťovej opierke (štve ma to, kedže som si priplatil za držiak mobilu, ktorý nepoužívam a nepotrebujem) moja najblbšia položka príplatkovej výbavy
- kontrola jazdy v pruhu - nesnaží sa auto držať v strede pruhu, ale reaguje až na hranici vybočenia, ocenil by som možnosť nastavenia citlivosti, takto sa to bohužiaľ nedá používať na autonómnu jazdu po diaľnici v kombinácii s adaptívnym tempomatom
- očakával som nižšiu spotrebu, aktuálne mám podľa palubného počítača 7.1l reálna je 7.687l (20% jázd je po Brne, 80% mimo kde jazdím okresky 100-110km/h diaľnica 145km/h tempomat)
- senzor dažďa mi aj na najvyššej citlivosti príde občas necitlivý
- ocenil by som väčšiu nádrž paliva

Aj keď je negatív cekom dosť, sú to viacmenej drobnosti a stále som z auta rovnako nadšený ako v prvý deň. Myslím že za danú cenu to bola pre mňa najlepšia voľba.

Čo sa týka doplnkov, zatiaľ som si kúpil len vaňu do kufra a čakám na sieťky na suchý zips do batožinového priestoru, ktoré su na ceste z Číny. V najbližšej dobe si ešte plnánujem nechať spraviť tmavé fólie na okná.

Ak budem mať nejaké ďalšie postrehy/skúsenosti určite ich sem doplním.
Reklama
 

pythoon007
Příspěvky: 72
Registrován: 09 kvě 2016, 13:25

Re: Opel Astra K ST "Brownie"

Příspěvek od pythoon007 »

Ta opierka je skutočne aj vo vysunutej polohe krátka a to že sa nedá otovriť ani nekomentujem... Otázka akú priemernu spotrebu mala ta 116tka? :)
Uživatelský avatar
djdominoSVK
Příspěvky: 9
Registrován: 02 říj 2017, 19:03

Re: Opel Astra K ST "Brownie"

Příspěvek od djdominoSVK »

pythoon007 píše:Ta opierka je skutočne aj vo vysunutej polohe krátka a to že sa nedá otovriť ani nekomentujem... Otázka akú priemernu spotrebu mala ta 116tka? :)
Tam som spotrebu vôbec neriešiel, ani si ju netrackoval, ale čo si tak matne pamätám bolo to niečo medzi 9-10l/100km.
Uživatelský avatar
majusenko
Příspěvky: 233
Registrován: 10 lis 2017, 09:40

Re: Opel Astra K ST "Brownie"

Příspěvek od majusenko »

DJ Domino, ako sa jazdí v kombinácii adaptívny tempomat + automat? Funguje to ok? Čo Start &Go funkcia pre kolóny. Skúšal si, pracuje to správne?

Pre Astru K som nikde na youtube nenašiel žiadne videá ohľadom ACC a Stop & Go. Na takú i30 ich je niekoľko, ale Astra nič. Tak či je to spôsobené tým, že pôvodne v Astre nebol, alebo tým, že to nefunguje :-)
Opel Astra K ST AT6, 147kW Innovation
(ex) Opel Insignia 2011, Cosmo
Opel Astra G 2009

https://www.spritmonitor.de/en/detail/898962.html
Uživatelský avatar
djdominoSVK
Příspěvky: 9
Registrován: 02 říj 2017, 19:03

Re: Opel Astra K ST "Brownie"

Příspěvek od djdominoSVK »

majusenko píše:DJ Domino, ako sa jazdí v kombinácii adaptívny tempomat + automat? Funguje to ok? Čo Start &Go funkcia pre kolóny. Skúšal si, pracuje to správne?

Pre Astru K som nikde na youtube nenašiel žiadne videá ohľadom ACC a Stop & Go. Na takú i30 ich je niekoľko, ale Astra nič. Tak či je to spôsobené tým, že pôvodne v Astre nebol, alebo tým, že to nefunguje :-)
Samozrejme skúšal a je to hodne návykove. Na dlhé trasy je to neskutočné pohodlné. Jediné čo mi na ACC trochu vadí, je snaha auta sa čo najrýchlejšie dostať na nastavenú rýchlosť (ale to je prejav všetkých tempovat s ktorými som sa stretol) takže po spomalení na ďialnici a následnom uvoľnení pruhu auto "zošliapne" plný plyn a vytáča motor do veľmi vysokých otáčok.

Čo sa týka kolón, tak auto bez problémov zastaví ak je zapnutý ACC (fungovalo to v pohode aj keď auto predo mnou zastaví, prípadne ak sa objaví stojace auto za zákrutou). Po zastavení stačí stlačiť '+' na tempomate a auto sa samo rozbehne ak je miesto pred vozidlom (pri zastavení nieje nutné držať brzdu ani nijak zasahovať do riadenia). V rannej špičke to ale veľmi nepoužívam, keďže veľa vodičov sa ponáhľa až tak že pre nich 1,5m iesta pred autom znamená že sa tam určite narvú a ja ich ta pustím... :D :D
Odpovědět

Zpět na „Astra K - Auta členů a RECENZE“