Teplota motoru-měněno už snad všechno

1991-1998

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
ruphi
Příspěvky: 3
Registrován: 18 říj 2014, 09:14

Teplota motoru-měněno už snad všechno

Příspěvek od ruphi »

Zdravím, pročítal jsem to tu celé, mám stejný problem jako pár uživatelů, ale řešení asi jiný, mám Opel Astra F 97 1,6 55kw, auto se "hřeje" resp budík po chvilce jízdy ukazuje přes 100 stupňů a ručička miří až do červenýho pole, jednou třeba za týden se to chová normálně, auto !nevaří!, sahara se ani nespustí, 2x nový termostat, čidlo k budíku, chladič, soustava je průchozí, setkal se s tím někdo? Je tedy možný , že nefunguje správně budík? popř dá se vyměnit samostatně? ještě mě teda napadlo, jestli to neni zavzdušněný,ale žádnej odvzdušňovák jsem nenašel ;)
Reklama
 

Uživatelský avatar
ernst
Příspěvky: 634
Registrován: 23 črc 2011, 16:18
Bydliště: Mikulov -Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplota motoru-měněno už snad všechno

Příspěvek od ernst »

asi máš variantu s jednostupňovým spínáním ventilátoru.
Sahara se sepne až když je ručička teploměru prakticky zároveň s červeným polem. (105°C)

Odvzdušňovák žádný nenajdeš, ale zkontroluj tu tenkou hadičku od chladiče k nádobce (je celkem schovaná, vede okolo baterky za tlumičem k nádobce, právě ta se stará o odvzdušnění)

no ale jako hlavní bych být tebou zkontroloval vodní pumpu, je totiž dost možné, že máš protočenou/ulámanou vrtulku ona se asi trošku točí, takže auto asi neuvaříš, nicméně nemá dostatečný výkon pro chlazení.
bohužel vodní puma se tu nedá zkontrolovat jinak než demontáží = rozvody dolů.

Edit: jo ta vodní pumpa by měla jít zkontrolovat tak, že když trošku přidáš, tak by se měla vracet voda tou odvzdušnovací hadičkou do nádobky, měl by jít vidět proud vody.
Astra F 1,6 8v původně 52kW (X16SZ) r.v.1995
ruphi
Příspěvky: 3
Registrován: 18 říj 2014, 09:14

Re: Teplota motoru-měněno už snad všechno

Příspěvek od ruphi »

Dnes vyměněn budík, po chvíli jízdy vypadá vše ok, děkuju za radu, kdyžtak ještě zkusím tu pumpu ;)
Odpovědět

Zpět na „Astra F“