Vyřešeno, EGR ventil kmitá (otvírá a zavírá) jako šicí stroj, ale až po zahřátí motoru na provozní teplotu a v závislosti na požadavku řidiče na výkon, na volnoběh nepracuje a při akceleraci taky ne. Začíná pracovat při klidné jízdě s konstantní rychlostí a výkonem motoru. Hned po koupi auta jsem ho vyndal vyčistil a neuváženě zaslepil, CHYBA!!! Byl jsem ovlivněn spoustou reakcí na to, že tam EGR nemusí být, že je to jen kvůli emisím a že se po zaslepení zvedne výkon, není to zas až tak pravda, motor je nějak nastaven, hlavně podtlakový systém a detekce O2 ve splodinách, po zaslepení se motor chová "divně" skáčou otáčky, při popojíždění v koloně sebou auto cuká jako by byl motor na gumičce do ponožek, přikládal sem to za chybu podtlakovým hadičkám a vyběhané klapce sání, po výměně krokového motorku se chod zlepšil, ale pořád to nebylo ono. Spotřeba vysoká, ale výkon lepší tak o 10%, aby ne když lambáda "cejtila" ve splodinách o něco víc kyslíku, proto to ŘJ vyhodnotila jako chudou směs, naložila pod kotel a otvírala EGR na doraz proto to cvrdlikání. Po sundání záslepky vytekl z hlavy kondenzát ze splodin spojený se starým rozpuštěným karbonem (aspoň se to vyčistilo

) EGR jsem opět zprovoznil a motor se chová klidně, pustím plyn otáčky okamžitě klesnou, už nedrží 2 vteřiny na 2000ot/min, ani se neozývá cvrkot. A spotřeba, po ujetí cca 300km šla na 100km o 1,5L DOLŮ!!!
Je to ale jen moje zkušenost, snad to někomu pomůže vyřešit podobný problém