Velký problém s motorem

Moderátor: Moderátoři

Vyhul120
Příspěvky: 5
Registrován: 02 čer 2010, 18:14

Velký problém s motorem

Příspěvek od Vyhul120 »

Prosím o radu, nedávno sem koupil opel vectra b 1.6 16V 74 kW X16XEL z roku 1996. Po cestě domů se mi začal škubat motor a ztratil výkon(skoro sem s tím nebyl schopen vjet do garáže),tak sem vyměnil svíčky a auto nabralo výkon(motor jel předtím střídavě na 2-3 válce).Udělal sem klasiku jako výměnu oleje a další preventivní údržbu po koupi. Nicméně motor stále kouří tak že se to snad ani nedá popsat. Jakmile sem vlezl pod auto všiml sem si rozříznutého a následně chybně zavařeného katalyzátoru(uniká ve sváru tímpádem má motor výraznější zvuk).Kouř od výfuku mi stále vrtal hlavou tak sem se začal pídit po příčině, zkoušeli sme motor následně tůrovat a zkoušet jeho reakce, odpojením lambda sondy i váhy vzduchu jak při vypnutém motoru a následném nastartování tak i při nastartovaném motoru se neukázala sebemenši změna. Motor po přišlápnutí plynu se začne jakoby dusit a pak jak se chytne(při vyšších otáčkách) pak táhne jak o život,samozdřejmě i při jízdě se po sešlápnutí plynu pocukává a nemá tah ale jak se chytne tak jede krásně, až na ten dým. Jak sem již uváděl s tím tůrováním a zkoušením motoru sme ho za chvíli uvařili, což mi přišlo divné, pak sem přišel na to že borec byl opravdu prase a elektrice vůbec nerozuměl,tímpádem nejede sahara a oběhový čerpadlo chladícího systému bude asi také mimo provoz.Dále jsme vydedukovali že po zahřátí motoru až se ustálí volnoběh auto nekouří a pěkně si buble, ale po následovném sešlápnutí plynu se objeví zase bílošedý hustý kouř a dlouho trvá než motor spadne z vysokých otáček na nižší,ale pořád se drží výše nad volnoběhem(nejde otáčkoměr takže nevím přesný otáčky tipuju aspoň 1500),když nechám auto ještě chvílí stát tak volnoběh uplně kledne na normal, po sešlápnutí plynu se to znovu opakuje. Osobně si myslím že se nějak spíná sitič po sešlápnutí plynu.Před chvílí sem na rady pár lidí zkusil najít EGR ventil,že bych ho zaslepi...ale bezradně.Tak sem si řekl že se aspoň podívám na stav svíček vymontoval sem 1. svíčku v pohodě když sem vytáhl druhou tak se z druhého válce trošku kouřilo 3. taky v pohodě a 4 taky, ale při montování zpátky mě do 4. válce nechtěla svíčka zalízt do závitu po pár vytaženích a opětovných pokusech sem vytáhl spolu ze svíčkou jakousi "těsnící podložku"(kovovou-vyúadá obdobně jako ta co je na svíčce ze spodu, která byla uplně pozohýbaná tak sem ji narovnal a vrátil zpátky. Teď po nastartování de ihned motor do plných otáček když promáčknu plyn tak si to aji trošku přidá. nezkoušel sem zařadit kvalt ani nic takového protože sem vykouřil půlku naší obytné čtvrti. Motor teď hůře chytá a při zdechání se jakoby víc cuká. Nevím vůbec čím to může být kdyby jste věděli prosím poraďte. Děkuji
Reklama
 

adam09
Příspěvky: 374
Registrován: 01 led 2009, 23:50
Kontaktovat uživatele:

Re: Velký problém s motorem

Příspěvek od adam09 »

Diagnostiku jsi zkoušel ?
Opel Astra coupe bertone 2,2 16V
DIAGNOSTIKA OPEL Kladno,PRAHA kdyby tak SZ
Náhradní díly nové i starší na OPEL
P.S.
Příspěvky: 468
Registrován: 28 říj 2009, 20:33
Bydliště: Karlovarsko

Re: Velký problém s motorem

Příspěvek od P.S. »

ten bílej kouř by moh naznačovat že to žere vodu nestrací se?netlakuje to?neni třeba voda v oleji? pokud něco s toho ano bude v háji těsnění pod hlavou v horšim případě hlava. :?:
to že leze teplota nahoru může bejt taky víc možností-špatnej termostat,vodní pumpa,nefunkční větrák,těsnění pod hlavou,hlava. :?:
ty vysoký otáčky může dělat krokovej moturek je na klapce plynu a bejvá pěkně zasviněněj rozebrat vyčistit to samí tu klapku :!:
tak mi napadá ta nenadálá stráta výkonu měl sem podobnej problém akorát mi to tak nehulilo a odešlo mi čidlo kliky a posléze na to sem měnil i čidlo vačky-diagnostika by ti řekla víc
VB 1.6 16V 74 KW 1996 -ex
škoda octávie combi 1.9 TDI 81KW
škoda octávie combi 1.6 SR 74 KW
AngeliC
Příspěvky: 112
Registrován: 31 led 2010, 20:10
Bydliště: Hodonín

Re: Velký problém s motorem

Příspěvek od AngeliC »

Co se kouřivosti týče,vliv by na to mohl mít i ten katalyzátor.Pokud se v něm předchozí majitel nimral,mohl ho z části poškodit.Na mechanický zásah je katalyzátor velice choulostivá záležitost.
Co se týče elektroniky,tak jednoznačně diagnostika.Ta ti bezpečně odpoví na většinu otázek spojených s elektronikou.
Vyhul120
Příspěvky: 5
Registrován: 02 čer 2010, 18:14

Re: Velký problém s motorem

Příspěvek od Vyhul120 »

Děkuji za rady, diagnostiku mám domluvenou u kamoša co to má doma...bydlí asi 50 km daleko, jenomže papíry sem udělal až dnes takže budu eště 15 dní čekat než mi je daj a nevím jak se tam s tím autem který nechce ubrat na otáčkách dopravím. Zkoušel sem vyblikávání závad ale jak sem to napojil tak řídící jednotka začala sice hučet ale na palubce se nic neukazovalo, žádné 4-místné kódy. Teď musím vyřešit tu závadu s plynem, chtěl bych se optat je tam klasický lanko nebo je to řešený nějak jinak?A kde se nachází ten krokovej motůrek přesně? Já mám pocit že v tom autě půlka věcí chybí, nebo není umístěna vůbec tam kde má být. :(...bohužel sem asi udělal špatnej kup a teď budou penízky mizet jen do oprav... Ale mám zjíštěný že se tento motor dá sehnat zhruba kolem 3000 kč myslíte že je to málo a motor nebude dobrej? Nebo jak se pohybují ceny motorů do těchto opelů?
Vyhul120
Příspěvky: 5
Registrován: 02 čer 2010, 18:14

Re: Velký problém s motorem

Příspěvek od Vyhul120 »

S tou vodou...voda se neztrácí nebo aspoň zatím sem s tím neujel tolik km abych to poznal...ale jak sme to auto uvařili tak to bylo natlakovaný pěkně sem měl strach že nádobka na destilku za chvíli vybuchne...ta byla hodně natlakovaná. Zdálo se mi že když sem otevřel víčko od olejovky tak že tam nahoře měl olej v sobě něco jakoby bílýho a aji na měrce se mi to trošku občas ukáže. Myslím že by to ta voda mohla bejt protože tohle se mi stalo u žigula který byl do lesa a žral olej a tekl z něj auto bylo na odpis tak sem tam nalil vyjetý olej...bohužel v něm byla voda...takže to dělalo pěknej humbuk, kouř, ztrácel se výkon a u víčka to tam dělalo pěknou pěnu podobné barvy jako olej s vodou...zkusím se na to nějak zaměřit, a bude motor tímpádem přidřenej a na odpis nebo se vyplatí udělat nějaká oprava?? A myslíte že by to mohlo mít nějakou spojitost s tím plynem?
Uživatelský avatar
m.artty
Příspěvky: 1031
Registrován: 06 pro 2008, 11:14
Bydliště: Litvínov, občas Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Velký problém s motorem

Příspěvek od m.artty »

To bílé na víčku oleje je emulze - směs vody s olejem. A jestli to tam opravdu máš, tak je prasklé těsnění pod hlavou nebo hlava.
Opel Kadett GSi cabrio ---> Obrázek

Opel Astra 1,7 TD ---> Obrázek
P.S.
Příspěvky: 468
Registrován: 28 říj 2009, 20:33
Bydliště: Karlovarsko

Re: Velký problém s motorem

Příspěvek od P.S. »

96ka tu mam i já na plynu je lanko
jinak krokáč je na klapce plynu je to černej váleček kterej je chycen 2ma torxi je tam dost divokej přístup ale de to sundat bez vyndání samotné klapky
co se týče toho oleje ve vodě pokud tam je nemusí to nutně znamenat přidřenej motor většinou je v háji jen těsnění pod hlavou pokud se to bude sundavat nezapomen nechat vyměnit gufera na dřících ventilu-tudy se často dostává olej do válců
a nech srovnat hlavu na magnetce.
ještě k plynu pokud je nakym zpusobem seklej bovden má to za následek nedovřenou klapku a vysoké otáčky skontroluj bovden a lanko od pedálu až ke klapce
co se týká samotné koupě vozu asi si užiješ zvlášt pokud si na tom neumíš nic udělat já už si tim prošel a rozepisovat se radši nebudu aby mě tu nekamenovali a to si na tom udělam téměř vše přeju pevný nervy ;)
VB 1.6 16V 74 KW 1996 -ex
škoda octávie combi 1.9 TDI 81KW
škoda octávie combi 1.6 SR 74 KW
Vyhul120
Příspěvky: 5
Registrován: 02 čer 2010, 18:14

Re: Velký problém s motorem

Příspěvek od Vyhul120 »

Zkusím se na to co nejdříve mrknout nejspíš to vypadá na to těsnění u hlavy. Ale teď sem si eště vzpoměl když třeba jedu z kopce tak tam dám za 3 a když šlápnu na plyn tak se to v nízkých zase cuká a někdy i bez toho plynu, když tam dám za 2 tak už je to pohoda. Je to tou vodou nebo tam de moc paliva?
P.S.
Příspěvky: 468
Registrován: 28 říj 2009, 20:33
Bydliště: Karlovarsko

Re: Velký problém s motorem

Příspěvek od P.S. »

to cukání může bejt cokoli začni postupně pokud je v háji těsnění udělej to a pak to projed a pokud se vyskytnou další závady tak je hledej
co mužeš udělat hned je vyčistit a zaslepit egr ventil vyčistit krokáč a klapku tim nic nezkazíš
ale jestli budeš dělat to těsnění tak to udělej při tom je na to lepší přístup když to bude rozebraný :idea:
VB 1.6 16V 74 KW 1996 -ex
škoda octávie combi 1.9 TDI 81KW
škoda octávie combi 1.6 SR 74 KW
Odpovědět

Zpět na „Vectra B“