Zachovat a investovat, nebo prodat?

1998-2004 Astra G klub - http://www.astra-g.cz

Moderátor: Moderátoři

devalley
Příspěvky: 11
Registrován: 31 led 2022, 20:23

Zachovat a investovat, nebo prodat?

Příspěvek od devalley »

Dobrý den,
omlouvám se, pokud je pro tuto diskusi vyčleněná jiná sekce. Rád bych vás požádal o vaše názory.

Dědeček má Astru G 1.7 TD 50kw, rv. 1998, ale protože už neřídí, auto je poslední dva roky v garáži a prakticky se s ním nejezdí. Já nyní zvažuju, zda si to auto nechat a trochu do něj investovat, nebo jestli jej spíš prodat za pár korun.

Auto má najeto asi 92 000 km, celou dobu garážováno, nebouráno. Jelikož je povrchově téměř bez škrábanců a na technické s ním nikdy nebyl problém, naivně jsem si myslel, že je v pořádku. Dědův automechanik, který mu na autě občas vyměnil, co bylo třeba, mi po obhlídce sdělil, že auto má zespodu silnou korozi, svítí kontrolka EGR ventilu, teče řízení a že by do něj nedával ani korunu, spíš ho dojezdil. NA DRUHOU STRANU říkal, že to je vlastně škoda, že auto je zachovalé, pohodlné, dobře se řídí, má dobrý stav tachometru, motor je držák, který nastartuje za každého počasí... Ale že on se do té opravy pouštět nebude, protože neví, jak by to udělali.

Nedalo mi to, tak jsem auto dal do jiného servisu a tam mi kupodivu řekli, že auto je víceméně v pořádku. Na to, jak Astry bývají shnilé, je to dědovo prý v pohodě - korozi už nezastavíme, ale když se spodek natře u karosáře v létě, může auto ještě hezky jezdit. Tekoucí řízení jde prý zrepasovat, pak je tam vytečený jeden tlumič a zrezlý jeden brzdový kotouč a pár dalších drobných položek v řádu pár stovek kč, ale jinak si to auto opravdu chválil a říkal, že jde vidět, že se o něj v rámci možností někdo staral. A že kdyby mi měl poradit, jestli mám investovat do té Astry, nebo do svého auta (Alfa 147... taková kasička na peníze, prostě italská pomsta), určitě by volil tu Astru. Jediný velký problém vidí v tom EGR ventilu - na ten se chce podívat jako první, pokud by stačilo jej vyčistit, tvrdil, že ty ostatní věci by se měly vejít do 10-15 tisíc. Pokud by s EGRem bylo něco závažnějšího a musel by se zrepasovat, cena by prý velmi narostla a v tom případě bych se na to vykašlal.

Zajímá mě prosím váš názor, jak se vám to celé zdá - nechali byste si to auto, zainvestovali do něj? Má podle vás šanci po těch zmíněných opravách vydržet, řekněme, ještě 4, 5 roků?

Přiznám se, že pro mě má ta Astra i citovou hodnotu, učil jsem se v ní řídit, nikdy mě nenechala ve štychu. Ale nerad bych kvůli nostalgii vrážel 15 tisíc do něčeho, co se vůbec nevyplatí...

Moc díky všem, kteří mi poradí!
Hezký den.
Reklama
 

Uživatelský avatar
Baltik
Příspěvky: 87
Registrován: 09 čer 2019, 20:24
Bydliště: Příbor

Re: Zachovat a investovat, nebo prodat?

Příspěvek od Baltik »

Podívál bych se na to z opačného konce. Co se autem stane, když ho necháš opravit. Bude s autem někdo jezdit? Nebo necháš v garáži s tím, že za 10 let ho prodáš třeba za 50-100k? Není to ničím vyjímečné auto s nezajímavým motorem. Kdo by o ní měl zájem? Já mám na denní ježdění Astru F, ale už ji neprodám, nevyplatilo by se mi to. Máš ji kde parkovat v suchu nebo ti překáží?
- F_X16SZR 99'' - Classic
- F_X16SZR 97'' - Off
- Dedra 1.6 97" - Prime
- 106 ''98''
alzafir
Příspěvky: 129
Registrován: 22 dub 2012, 20:50
Bydliště: Ostrava

Re: Zachovat a investovat, nebo prodat?

Příspěvek od alzafir »

Kolega to napsal, přesně, opravit, ale co dál?
To si musíš odpovědět sám.
To auto nijakou významnou hodnotu nemá.
Jinak souhlas, je to držák, máme tohle taky v rodině, nastartuje to vždy, provozní náklady minimální, on je vždy základ, jestli auto drží pohromadě. V tomto případě ano, po pár kosmetických úpravách, jak píšeš. To my už tu plechovku pouze dojezdíme, koroze nezastavitelná bez nutnosti výměny plechařiny nosných konstrukcí.
A EGR, hm, je třeba zjistit, o co jde, jestli mechanická část nebo jen solenoidní ventil, podtlaková hadička...Anebo váha vzduchu. Ale tohle je práce na chvíli ověřit.
Na Y17DT se EGR s přehledem dá odstavit, tady jsem to sice nezkoušel ale nečekám, že by to nešlo, maximálně upravit program v řídících impulsech, ale to už jsme jinde, podle mě to bude takřka identické jako u Y17DT.
Takže sumasumárum, za pár korun dáš auto dohromady, ale co dál?
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.39)
Uživatelský avatar
Astra - R@SAG
Moderátor
Příspěvky: 538
Registrován: 02 dub 2020, 13:26
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Zachovat a investovat, nebo prodat?

Příspěvek od Astra - R@SAG »

Už tu bylo vše si myslím řečeno. Já osobně teď hledal auto pro syna k 18 narozeninám a ceny jsou opravdu vysoko. Nakonec jsme také našel technicky zachovalou Astru G z roku 2003 a pod kapotou má 1.4 16v Z14XE s poctivé km (130 000). Proto jsme šli do toho, jinak dnes Astry G s 220 tis km a korozi, opravdu už nemají cenu.

Je potřeba, ale pokud se nainvestuji finance s Astrou jezdit. Tento příběh, co tu popisujete oceni jen člověk, co má citovou vazbu k tomu vozu a bude se o to starat. Za mě bych si ji nechal, ale já na Astru G nedám dopustit, je to prostě srdcová záležitost :D :D :D .

Máme celkem 3 Astry.

Astru G 1.4 16v Twinport (2006)
Astru G 1.4 16v (2003)
Astru J 1.4 16v Turbo (2015)
Předešlé vozy: Opel Astra F 1.4 8v - 1992
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
devalley
Příspěvky: 11
Registrován: 31 led 2022, 20:23

Re: Zachovat a investovat, nebo prodat?

Příspěvek od devalley »

Dobrý den,
děkuju všem za odpovědi!
Pokud bych do auta investoval a opravil to, co je podle mého předchozího komentáře třeba, samozřejmě počítám s tím, ze bych auto plně využíval. Každý rok jezdim 1x - 2x do Itálie a pravidelně (řekneme 3x za měsíc) jezdim 300km Praha a zpět. To jsou účely, kvůli kterým zvazuju si tu Astru nechat. V Praze sice bude stát týden na ulici, ale doma mám k dispozici suchou garáž a jistotu poctiveho karosare, který ošetří to, co bude nutné.
Čili pokud mám v plánu pravidelné ježdění, myslíte si, ze to auto má cenu dále udržovat? To znamená dat nyní zhruba 15000 Kč na solidnejsi servis? Nebo - když toto provedu - muže auto vydržet příští dva roky a pak se “podělá” dalších XXXXX věci?
Nebo se to nedá předvídat a je to jen na mě, zda do toho půjdu i s rizikem, co vše se muže a nemůže stát?

Moc díky!
kulisek_91
Příspěvky: 4
Registrován: 07 úno 2010, 18:23

Re: Zachovat a investovat, nebo prodat?

Příspěvek od kulisek_91 »

Ahoj, mám trošku jinou verzi. Pro ženu jsem koupil 206 3dv. 1.4 55kw r.v. 2000. Cena tenkrát byla nějakých 40 000. Při koupi to auto mělo najeto nějakých 60 000km. První STK dovozovou to bylo vše v pohodě. S autem jezdí každý den do práce a zpět cca 60km jízda. Za 2 roky co to máme s tím najela nějakých 40k km. Do auta bylo za tu dobu proinvestováno něco kolem 30K. Né že by to špatnýma dílama ale spíš stářím. Začíná odcházet veškeré těsnění v autě. Začalo to těsněním pod hlavou, poté začalo praskat těsnění snad všude. Když vezmu v potaz stáří auta s nájezdem tak zatím spokojenost. Na jiné dražší auto není a i tak věřím že kdybych koupil dražší tak i tak do něj budu investovat nějaký peníze.

Já osobně bych to opravil. Astra je srdcová záležitost
Sunman
Příspěvky: 1333
Registrován: 22 čer 2011, 23:06

Re: Zachovat a investovat, nebo prodat?

Příspěvek od Sunman »

Za mne - pokud by to mělo být auto pro cestu práce a zpět jak výše píše kolega tak určitě má smysl opravit. Když auto zdechne 30km od domu, tak se svezeš třeba taxíkem a necháš odtáhnout i když je to třeba mrzuté. Celkový objem peněz bude menší než koupit novější nebo nové auto.

Bál bych se trochu dvou cest do Itálie - ale to musíš cítit zda to auto je spolehlivé nebo opravdu každou chvíli něco i když drobnost ale vyžaduje servis.
Odtahovka 1000km už bude spíš o tom nechat auto tam a dojet vlakem :(

Měl jsem takhle VectruC, najela ca 330tkm posledních 8let občasných 30km tam a 30km zpět, nebo odvézt někam třeba postel. Byl to domácí oblíbenec ale ke konci bych s ní do Itálie měl strach.
Dtto po ní Astra GTC, ta měla ca 250tkm
devalley
Příspěvky: 11
Registrován: 31 led 2022, 20:23

Re: Zachovat a investovat, nebo prodat?

Příspěvek od devalley »

Zdravím a díky všem za další komentáře.
Já to auto právě nechci udržovat jen z toho důvodu, že to je srdcová záležitost, i když to opravdu tak je. Uvažuju spíš prakticky, protože v tuto chvíli mám sám staré auto, do kterého se vráží peníze, a potom je tady ta Astra, do které se zatím moc peněz nedalo a teď je třeba rozhodnout, co s ní. V servisu, kde znají obě auta, mi řekli, že kdyby měli oni uvažovat o dlouhodobějším využití, dali by přednost Astře z důvodu, které jsem už psal - kromě toho EGRu, tekoucího řízení, kotouče a tlumiče tam žádné velké vady nejsou a ani by nemusely další přijít, auto drží pohromadě a jízda v něm je bezproblémová. Děda s nim často jezdíval dálkovky na Slovensko a zpět a nikdy se nic nestalo.
Dal jsem to dnes do servisu, at zjisti, co je s tím Egrem, a podle toho se uvidí zbytek.

Každopádně ještě jednou dík!
Uživatelský avatar
HeFab
Příspěvky: 265
Registrován: 29 črc 2014, 10:57

Re: Zachovat a investovat, nebo prodat?

Příspěvek od HeFab »

Nazdar.
Však už sa toho EGR-u tak neboj ;)
V tej dobe to bola celkom primitívna súčiastka ;)
A ako naznačil Alzafír - ľahko odstrániteľná 8-)
A ešte niečo - ak by sa ti zdalo, že tých 50kW je málo, tak v tej dobe to boli iné kW, ako dnes :mrgreen:
Astra K 1.2 Turbo 81kW F12SHL MY2020
Astra H 1.6 Twinport 77kW Z16XEP r.v. 2005 - ex
Astra G 1.4 Twinport 66kW Z14XEP r.v. 2006 - ex
Omega 2.2DTI 88kW Y22DTH r.v. 2001 - ex
devalley
Příspěvky: 11
Registrován: 31 led 2022, 20:23

Re: Zachovat a investovat, nebo prodat?

Příspěvek od devalley »

Zdravím,
tak u EGRu to naštěstí byla jen údržba - vyčištění a výměna hadičky, pár korun. Uvidíme, na kolik vyjde zbytek. :)
Díky za názory!
Odpovědět

Zpět na „Astra G“