Z16XEP - spodný kryt motora

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
HeFab
Příspěvky: 265
Registrován: 29 črc 2014, 10:57

Z16XEP - spodný kryt motora

Příspěvek od HeFab »

Nazdar chlapi, vyrába sa spodný kryt motora aj na benzínovú motorizáciu Z16XEP?
Kryty motorov som našiel iba na Diesel.
Astra K 1.2 Turbo 81kW F12SHL MY2020
Astra H 1.6 Twinport 77kW Z16XEP r.v. 2005 - ex
Astra G 1.4 Twinport 66kW Z14XEP r.v. 2006 - ex
Omega 2.2DTI 88kW Y22DTH r.v. 2001 - ex
Reklama
 

Uživatelský avatar
milosh
Administrátor
Příspěvky: 873
Registrován: 28 říj 2008, 13:15
Bydliště: Ústecko

Re: Z16XEP - spodný kryt motora

Příspěvek od milosh »

To jsem taky zjišťoval a asi máme smůlu.
Uživatelský avatar
Astra - R@SAG
Moderátor
Příspěvky: 538
Registrován: 02 dub 2020, 13:26
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Z16XEP - spodný kryt motora

Příspěvek od Astra - R@SAG »

Já ho měl, na Astře G a při objednání byl za příplatek 4000Kč. Je jich velmi málo, většinou jsou na naftu. Pro benzín to bylo pod názvem - výbava špatné cesty.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1.4 8v - 1992
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Uživatelský avatar
milosh
Administrátor
Příspěvky: 873
Registrován: 28 říj 2008, 13:15
Bydliště: Ústecko

Re: Z16XEP - spodný kryt motora

Příspěvek od milosh »

A je to k něčemu vůbec?
Uživatelský avatar
HeFab
Příspěvky: 265
Registrován: 29 črc 2014, 10:57

Re: Z16XEP - spodný kryt motora

Příspěvek od HeFab »

Hej, spodný kryt motora je parádna vec ;)
Chráni motor pred mechanickým poškodením, nečistotami,...
Ja to chcem hlavne teraz v zime aj kvôli zníženiu únikov tepla a malo by to zároveň pomôcť znížiť hluk od motora.
Na Astre G som to mal a bolo to super. Tam bol oceľový. Mne by teraz stačil aj plastový.
Kúpim na diesel a prispôsobím. Možno z dieslu bude pasovať aj bez úprav. Uvidíme.
Astra K 1.2 Turbo 81kW F12SHL MY2020
Astra H 1.6 Twinport 77kW Z16XEP r.v. 2005 - ex
Astra G 1.4 Twinport 66kW Z14XEP r.v. 2006 - ex
Omega 2.2DTI 88kW Y22DTH r.v. 2001 - ex
StanC
Příspěvky: 246
Registrován: 31 bře 2020, 17:00

Re: Z16XEP - spodný kryt motora

Příspěvek od StanC »

milosh píše: 15 led 2021, 15:14 To jsem taky zjišťoval a asi máme smůlu.
Miloši pravděpodobně bude kryt stejný pro benzín i diesel. Jelikož podle EPC není uvedena žádná varianta motoru,
pouze nějaká změna od modelového 2006, který se pak dodává jako náhrada i pro starší modely. Viz položka č. 21
Katalog: https://opel.7zap.com/cs/car/a04/a/2/4-0/#21
Uživatelský avatar
milosh
Administrátor
Příspěvky: 873
Registrován: 28 říj 2008, 13:15
Bydliště: Ústecko

Re: Z16XEP - spodný kryt motora

Příspěvek od milosh »

Supr díky 8-)
Uživatelský avatar
Astra - R@SAG
Moderátor
Příspěvky: 538
Registrován: 02 dub 2020, 13:26
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Z16XEP - spodný kryt motora

Příspěvek od Astra - R@SAG »

Je to super věc, kromě toho že to váží snad 10kg :D :D . Tak motor nené tak špinavý, nadále jen tak lehce neprorazíš olejovou vanu. Na patných cestách to chrání motor ze spadu..
Předešlé vozy: Opel Astra F 1.4 8v - 1992
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Dusan_Zafira
Příspěvky: 43
Registrován: 16 bře 2021, 19:07

Re: Z16XEP - spodný kryt motora

Příspěvek od Dusan_Zafira »

oficiálně je jen pro diesly.
Na Vauxhal foru bylo psáno že neorginál s velkým odnímacím víkem lze použít i na benzín.
U nás jsem ho nenašel, jen v polsku.
Opel Zafira B , A18XEL, royal blue "Borůvka"
alzafir
Příspěvky: 129
Registrován: 22 dub 2012, 20:50
Bydliště: Ostrava

Re: Z16XEP - spodný kryt motora

Příspěvek od alzafir »

Pánové, ne že bych vám chtěl brát iluze, ale asi takhle. Máme doma 3 oplíky, pouze já mám na ZA Y22DTR kryt už z výroby. Což byl konstrukční průšvih. Soudruzi v Bochumi tam dali filce, které se nacucaly solí a začal velmi rychle odcházet rám- nápravnice. Tu jsem celou zgenerálkoval a urval to "zateplení". Absolutně nevidím rozdíl, a ani neslyším, jestli jedu s krytem, nebo bez něj, to je někdy i dlouhodobě po nějaké opravě, takže po nasazení krytu můžu posoudit změnu, žádná není. Největší změna- akustická- je gumové těsnění mezi kapotou a torpédem. Pro škarohlídy, mám sice ropáka, ale motor je velmi tichý.
No a k čistotě motoru. Já už moc nejezdím, takže motor mám čistý, ale to jsem měl i když jsem byl každý den na silnici. Kluk má AH v naftě, druhý má AG v naftě, bez krytu, pod těmíi auty se vyskytuju, zrovna nedávno byl takový autovíkend, kdy postupně na zvedáku byly všecny 3 naši oplíci, že bych viděl rozdíl jestli tam je nebo není kryt? Ne.
Nejvís se motor zapáská přes přední mřížku. Spodem vcelku není moc kudy. I olej se může líp chladit, přestože origo kryt má deflektory pro vanu (tahle poslední myšlenka je pouhá spekulace, to jsem fakt neměřil).
Takže za mě, pokud tam dekl nebyl, nedával bych ho tam, jen ten opruz ho vyndavat... a pak nasazovat....je fakt, že pokud je auto olejnička, pak má ohromný smysl, ale to bych vám pak nepřál ho sundavat :D
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.39)
Odpovědět

Zpět na „Astra H - Motory“