Zdravím Opláci !
V 09/2024 sa mi prvý krát rozsvietila kontrolka motora, následne po 2 dňoch zmizla, ďalej som to neriešil.
Žiaľ na moje nešťastie sa mi tento problém za posledný pol rok začal objavovať častejšie.
Po konzultácií so servisom , vraj je nesúlad medzi sacou a výfukovou vačkou ---> vyťahaná rozvodová reťaz.
Po výmene (celkom mastná záležitosť cca 1300€) sa mi kontrolka objavila zase po prejdení asi 5 km, v pondelok ide auto zase do servisu.
S čím môžem rátať ? Nestretol sa niekto s podobnou závadou ?
Motor 1.4 T 92KW nabehaných chabých 121 500 km , nečakal som že sa reťaz takto opotrebuje na takomto nájazde , veď rozvodový remeň by dokázal vydržať viac ...
Dík za postrehy !
Natiahnutá rozvodová reťaz
Moderátoři: Astra - R@SAG, mattonecz, klm121, Moderátoři
- Reklama
Re: Natiahnutá rozvodová reťaz
Neumím si představit, jak moc by se řetěz musel natáhnout, aby to mělo vliv na časování ventilů. Pravděpodobnější je závada nastavovače vačkového hřídele. Nemám s tím ale osobní zkušenost.
Re: Natiahnutá rozvodová reťaz
S chybou časování ventilů mám osobní zkušenost asi 6 měsíců starou.
Nejprve mi v OBD vyskakovala chyba P0014 - chybná poloha výfukové vačky, pak se přidala a sací vačka P0015.
Jak to řešit? Je vadný ventil nastavení vačky (solenoid) nebo snímač polohy vačky? Nebo něco jiného?
Jezdil jsem s tím asi 1/2 roku, žadné grilované kuře se nerozsvítilo, na projevu motoru také nebylo nic znát.
Pak se objevil olej na motoru, nacamráno tak 1 dcl odshora až dolů na spodní kryt motoru v různých místech pod solenoidem. Naštěstí pod výfukovým, tedy vpředu - bylo to vidět. Vzadu pod sacím ventilem bych si toho všiml, až bych měl na podlaze garáže olejový flek.
A bylo jasno - olej protékal středem ventilu kolem el. kontaktů. Následně jsem vyměnil nejprve ventil na výfukové straně, po ověření správnosti i na sací straně a je po problému.
Zpětně jsem si uvědomil, že při závadě byl na volnoběh teplého motoru slyšet klapot ventilů. Jinak se závada neprojevila, žádná kontrolka, žádné výkonové problémy (subjektivně), dokonce jsem s tím v pohodě prošel přes emise na STK.
Pro dokreslení přikládám foto, jak do ventilu někdo klepal, možná, aby se uvolil
. V servisu bylo auto před STK a obě chybové hlášky v OBD byly.
Takové jsou mé zkušenosti, doplním, že to bylo při nájezdu 80 tis. km, motor B14XFL.
Nejprve mi v OBD vyskakovala chyba P0014 - chybná poloha výfukové vačky, pak se přidala a sací vačka P0015.
Jak to řešit? Je vadný ventil nastavení vačky (solenoid) nebo snímač polohy vačky? Nebo něco jiného?
Jezdil jsem s tím asi 1/2 roku, žadné grilované kuře se nerozsvítilo, na projevu motoru také nebylo nic znát.
Pak se objevil olej na motoru, nacamráno tak 1 dcl odshora až dolů na spodní kryt motoru v různých místech pod solenoidem. Naštěstí pod výfukovým, tedy vpředu - bylo to vidět. Vzadu pod sacím ventilem bych si toho všiml, až bych měl na podlaze garáže olejový flek.
A bylo jasno - olej protékal středem ventilu kolem el. kontaktů. Následně jsem vyměnil nejprve ventil na výfukové straně, po ověření správnosti i na sací straně a je po problému.
Zpětně jsem si uvědomil, že při závadě byl na volnoběh teplého motoru slyšet klapot ventilů. Jinak se závada neprojevila, žádná kontrolka, žádné výkonové problémy (subjektivně), dokonce jsem s tím v pohodě prošel přes emise na STK.
Pro dokreslení přikládám foto, jak do ventilu někdo klepal, možná, aby se uvolil
Takové jsou mé zkušenosti, doplním, že to bylo při nájezdu 80 tis. km, motor B14XFL.
Astra K 1,4T 92kW Innovation 05/2016
Re: Natiahnutá rozvodová reťaz
Tak nakoniec sa menili aj snimace (na sacej aj vyfukovej vacke) , boli cele od oleja. Po vymene retaze ich mechanici vycistili, ale za malu chvilu boli zase od oleja. Po vymene za nove zatial vsetko OK. Suma sumarov vsetko spolu 1460 Eur.