Astra H Caravan - Fénix z popela
Moderátor: Moderátoři
Re: Astra H Caravan - Fénix z popela
Já doufám že nic... 

Astra H Caravan "Fenix", 1.7 CDTI, 2005 (Ravenol SSL, 0W40 / EuroOil Optimal Diesel + aditiva Liqui Moly)
Ex Astra J GTC, 1.6 Turbo, 2014
Ex Škoda Fabia Combi, 1.9 TDI, 2001
Ex Škoda 130l, 1986
Ex Astra J GTC, 1.6 Turbo, 2014
Ex Škoda Fabia Combi, 1.9 TDI, 2001
Ex Škoda 130l, 1986
- Reklama
- Astra - R@SAG
- Moderátor
- Příspěvky: 692
- Registrován: 02 dub 2020, 13:26
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Astra H Caravan - Fénix z popela
No řekl bych, že tam nic moc nenajdeš ,
. Jinak bys musel říci, že motor by byl před smrtí. Dej vědět, ale dřív než za rok to asi nebude.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1.4 8v - 1992
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v - 2003 a 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
Současný vůz: Opel Astra L 1.2 Turbo Mild-Hybrid
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v - 2003 a 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
Současný vůz: Opel Astra L 1.2 Turbo Mild-Hybrid
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Re: Astra H Caravan - Fénix z popela
Smysl toho magnetu není zachytávat nějaký obrovský špony... to by opravdu u takovýho motoru už nemělo moc cenu...
Jde spíš o zachytávání menších kovových částeček, které se zejména u staršího motoru mohou začít v oleji více objevovat. Jinými slovy zabránit jim volně se pohybovat v mazacím ústrojí a jako mikro-abrazivo postupně působit na motoru škodu.
Astra H Caravan "Fenix", 1.7 CDTI, 2005 (Ravenol SSL, 0W40 / EuroOil Optimal Diesel + aditiva Liqui Moly)
Ex Astra J GTC, 1.6 Turbo, 2014
Ex Škoda Fabia Combi, 1.9 TDI, 2001
Ex Škoda 130l, 1986
Ex Astra J GTC, 1.6 Turbo, 2014
Ex Škoda Fabia Combi, 1.9 TDI, 2001
Ex Škoda 130l, 1986
Aditivum do oleje XADO Stage 1 Maximum
I když k aditivům do oleje přistupuji spíše opatrně, přemýšlel jsem, jestli v roce 2025 již existuje přípravek, který může staršímu motoru pomoci nad rámec mazaní a rozpouštění karbonu motorovým olejem. Úplnou náhodou jsem narazil na komentář pod YouTube videem na téma motorových olejů a mazání. Pán si velice chválil produkty XADO Stage 1 Maximum, které dlouhodobě používá ve svých starších autech. Tak jsem zkusil mrknout na Amazon a tento produkt má skutečně převládající dobré ohlasy a nadprůměrné hodnocení z celkového počtu cca 1.000 hodnotících.
Jedná se tedy o aditivum do motorového oleje, které obsahuje tzv. revitalizant – speciální látku schopnou vytvářet na povrchu třecích kovových částí (válec, pístní kroužky, ložiska) ochrannou metalo-keramickou vrstvu. Tento proces probíhá přímo za chodu motoru a má za cíl vyhladit mikroskopická poškození, snížit tření a tím prodloužit životnost součástí. Účinky údajně zahrnují lepší kompresi, tišší chod motoru, snížení spotřeby oleje a částečně i paliva. Při dlouhodobém používání může pomoci oddálit potřebu větší opravy motoru. Cena balení 225 ml je 1.200 Kč a udaná účinnost je na cca 100.000 km.
Mezi hodnoceními jsem nenašel žádné katastrofické scénáře o zničení motoru po aplikaci, proto jsem se rozhodl dát tomuto produktu šanci. Plný účinek má nastat po ujetí cca 1.000 km od aplikace, tak sem následně vložím nějaké postřehy a měření.
Jedná se tedy o aditivum do motorového oleje, které obsahuje tzv. revitalizant – speciální látku schopnou vytvářet na povrchu třecích kovových částí (válec, pístní kroužky, ložiska) ochrannou metalo-keramickou vrstvu. Tento proces probíhá přímo za chodu motoru a má za cíl vyhladit mikroskopická poškození, snížit tření a tím prodloužit životnost součástí. Účinky údajně zahrnují lepší kompresi, tišší chod motoru, snížení spotřeby oleje a částečně i paliva. Při dlouhodobém používání může pomoci oddálit potřebu větší opravy motoru. Cena balení 225 ml je 1.200 Kč a udaná účinnost je na cca 100.000 km.
Mezi hodnoceními jsem nenašel žádné katastrofické scénáře o zničení motoru po aplikaci, proto jsem se rozhodl dát tomuto produktu šanci. Plný účinek má nastat po ujetí cca 1.000 km od aplikace, tak sem následně vložím nějaké postřehy a měření.
Astra H Caravan "Fenix", 1.7 CDTI, 2005 (Ravenol SSL, 0W40 / EuroOil Optimal Diesel + aditiva Liqui Moly)
Ex Astra J GTC, 1.6 Turbo, 2014
Ex Škoda Fabia Combi, 1.9 TDI, 2001
Ex Škoda 130l, 1986
Ex Astra J GTC, 1.6 Turbo, 2014
Ex Škoda Fabia Combi, 1.9 TDI, 2001
Ex Škoda 130l, 1986
- Astra - R@SAG
- Moderátor
- Příspěvky: 692
- Registrován: 02 dub 2020, 13:26
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Astra H Caravan - Fénix z popela
No já dlouhodobě používal u starších aut přípravek od firmy K2, který se dává také dé oleje, je to jako med a má to 443 ml (K2 Doktor Car Spec). Jeho cena je cca 100Kč. Osobně jsmep oznal změnu a to hlavně v chladném = mrazivém počasí, kdy motry byly mnohem tižší a spotřeba oleje se snížila a také cca o 0,2 i spotřeba. Po aplikaci bylo potřeba najet cca 60 - 70 km, aby se ten med pěkně promíchal s novým motorovým olejem. Případne jsem plachovku s tímto přípravkem pěkně nahřál, aby to bylo tekutější a poté stačilo najet cca 30 km a hotovo.
Tak uvidíš sám, já to poznal, že motor nemá tak kovový zvuj, obzvláště, krsž jako rozvody jsou řetěz (to bylo dost znát v zimě).
Tak uvidíš sám, já to poznal, že motor nemá tak kovový zvuj, obzvláště, krsž jako rozvody jsou řetěz (to bylo dost znát v zimě).
Předešlé vozy: Opel Astra F 1.4 8v - 1992
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v - 2003 a 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
Současný vůz: Opel Astra L 1.2 Turbo Mild-Hybrid
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v - 2003 a 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
Současný vůz: Opel Astra L 1.2 Turbo Mild-Hybrid
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Řadicí páka OPC Line
Budou to již minimálně 3 roky, co ostřížím zrakem sleduji vrakoviště, eBay, Opel fóra a další inzertní servery ve snaze sehnat do své Astrule řadicí páku OPC Line v 5-rychlostní verzi. Zatímco 6-rychlostní verze se v nabídce objevují vcelku pravidelně, tato vůbec. Aut s OPC Line paketem a slabším motorem, který byl spojen s 5-ti rychlostními převodovkami, se vyrobilo velmi málo. Bránil jsem se zuby nehty nákupu orig. dílu v Oplu, jelikož ta cena je šílená - 12.000 Kč. Navíc dostupnost je poslední cca rok velmi špatná a do budoucna nejistá.
A proto když jsem cca před týdnem narazil na prodejce ve Španělsku, kterému na skladě ležel poslední kus za 360 Euro včetně dopravy, trvalo mi pouze pár dnů, než jsem to překousl a objednávku udělal...

A proto když jsem cca před týdnem narazil na prodejce ve Španělsku, kterému na skladě ležel poslední kus za 360 Euro včetně dopravy, trvalo mi pouze pár dnů, než jsem to překousl a objednávku udělal...
Naposledy upravil(a) UseThe4s dne 17 zář 2025, 16:48, celkem upraveno 2 x.
Astra H Caravan "Fenix", 1.7 CDTI, 2005 (Ravenol SSL, 0W40 / EuroOil Optimal Diesel + aditiva Liqui Moly)
Ex Astra J GTC, 1.6 Turbo, 2014
Ex Škoda Fabia Combi, 1.9 TDI, 2001
Ex Škoda 130l, 1986
Ex Astra J GTC, 1.6 Turbo, 2014
Ex Škoda Fabia Combi, 1.9 TDI, 2001
Ex Škoda 130l, 1986
Re: Astra H Caravan - Fénix z popela
Vyhozeny prachy, ale nic proti, taky jsem do hacka sypal penize, ted uz ve zralem veku bych to neudelal. Radsi to dam do cestovani 

Re: Astra H Caravan - Fénix z popela
A to je teprve začátek...
Každej má jiný priority, vášně a slabosti. Někdo si mazlí starý auto a někdo nasype raketu do novýho. Moje láska k autům nebyla, není a nikdy nebude jakkoliv racionální nebo logická. Ale ta radost z výsledku, ta je k nezaplacení... 

Astra H Caravan "Fenix", 1.7 CDTI, 2005 (Ravenol SSL, 0W40 / EuroOil Optimal Diesel + aditiva Liqui Moly)
Ex Astra J GTC, 1.6 Turbo, 2014
Ex Škoda Fabia Combi, 1.9 TDI, 2001
Ex Škoda 130l, 1986
Ex Astra J GTC, 1.6 Turbo, 2014
Ex Škoda Fabia Combi, 1.9 TDI, 2001
Ex Škoda 130l, 1986