Zafira Tourer 1.6 CDTI 100kw nefunkční motor
Moderátoři: Astra - R@SAG, Moderátoři
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 29 kvě 2025, 11:20
Zafira Tourer 1.6 CDTI 100kw nefunkční motor
Při cestě z dovolené mi na dálnici auto začalo vibrovat . Cca po půl hodině hláška nízký tlak oleje, přehřáty motor a motor chcípl. Po vystydnutí motoru se mi podařilo asi na popáté nastartovat. Motor měl zvuk na tři válce a za chvilku opět přestal běžet. Předem díky za radu.
- Reklama
Re: Zafira Tourer 1.6 CDTI 100kw nefunkční motor
Kolik máš najeto km, kdy jsi dělal poslední servis (oleje atd)?
Možné příčiny
Kritický pokles tlaku oleje
Pokud došlo k úniku nebo spotřebování oleje, mohlo dojít ke ztrátě mazání a tím k poškození ložisek klikové hřídele nebo vačky. Motor se přehřál, protože olej kromě mazání také pomáhá s chlazením.
Přidřený nebo zadřený motor
Vibrace mohly být první známkou toho, že některé části motoru (např. píst nebo ojniční ložisko) se začaly přidírat. Po přehřátí a ztrátě mazání došlo pravděpodobně k mechanickému poškození – zadření válce nebo zlomení pístního kroužku.
Porucha na jednom válci – běh na 3 válce
Pokud motor po vychladnutí běžel na tři válce, může být vážně poškozen jeden válec – třeba nemá kompresi, ulomený ventil, prasklý píst, nebo zapečený kroužek.
Co s tím?
Diagnostika
Možné příčiny
Kritický pokles tlaku oleje
Pokud došlo k úniku nebo spotřebování oleje, mohlo dojít ke ztrátě mazání a tím k poškození ložisek klikové hřídele nebo vačky. Motor se přehřál, protože olej kromě mazání také pomáhá s chlazením.
Přidřený nebo zadřený motor
Vibrace mohly být první známkou toho, že některé části motoru (např. píst nebo ojniční ložisko) se začaly přidírat. Po přehřátí a ztrátě mazání došlo pravděpodobně k mechanickému poškození – zadření válce nebo zlomení pístního kroužku.
Porucha na jednom válci – běh na 3 válce
Pokud motor po vychladnutí běžel na tři válce, může být vážně poškozen jeden válec – třeba nemá kompresi, ulomený ventil, prasklý píst, nebo zapečený kroužek.
Co s tím?
Diagnostika
- Změřit kompresi na všech válcích.
- Zkontrolovat olejovou náplň a její barvu – jestli tam ještě vůbec je a zda není kontaminovaná.
- Případně i kamerou prohlédnout vnitřek válců (endoskopie).
- Skenovat chyby z řídicí jednotky motoru (OBD diagnostika).