Nemohu to potvrdit.kotek píše: ↑01 pro 2022, 17:27 Reálná průměrná spotřeba (dle tankování) od roku 2015 je 5,631l/100km. Stejná motorizace. Palubní PC dlouhodobě vykazuje hodnotu o 0,6 l/100km menší. Krátké trasy a zima dokážou spouštět vypalování i po 300 km. 25 km patří bohu žel u nafty k těm kratším. Je to sice na úkor komfortu, ale když vím, že pojedu jen krátkou, tak stáhnu topení na minimum, vypnu větráky a dokud teplota nevyleze na provozní, tak to neměním.
Muj najezd je z 90% tvoren studenymy starty a nas ledne 30km do prace nebo z prace, opet na studeny start.
V lete mivam vypalovani po 700-800km, pri prumerne realne spotrebe 4.3-4.4 (4.1-4.2 PP)
V zime mivam vypalovani po 1000-1100km, pri prumerne realne spotrebe 4.7-4.8(4.5-4.6 PP).
To prodlouzeni vypalovani v zime prave pricitam vyssi spotrebe v zime, kdy si laicky myslim, ze vyssi spotreba vice prirozene zahriva filtr a saze se tak vice vypaluji beznou jizdou a tim dochazi k pomalejsimu zanaseni a pozdejsi nutnosti vypalovani.
Podobne jako jizda na dalnici v lete, kdy rovnez vyssi spotreba prodlouzi vypalovani nekam k intervalu 1200km
Asi 3 roky jezdim pouze na polskou Vervu,
Kdysi jsem tu cetl, ze se tu resilo u nejakych Aster vypalovani co 400km a resilo se to i snad nejakou svolavackou do servisu a prehravani motormanagmentu. Za mne proste spotreba 7l u nafty u takoveho auta normalni neni.