astra g 1.7 Dti chcípnul motor na křižovatce

1998-2004 Astra G klub - http://www.astra-g.cz

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Maskot
Příspěvky: 5
Registrován: 20 srp 2012, 15:13

astra g 1.7 Dti chcípnul motor na křižovatce

Příspěvek od Maskot »

Ahoj všem.

mojí géčkovou astru mám více jak 14let na dnešní poměry už je to dáma v letech. Nikdy jsem s ní neměl vážný problém klasické výměny olej, brzdy, rozvody atd.
Dnes mě bohužel při cestě dom nechala prvně v životě stát uprostřed křižovatky, zhasl motor a už jsem ji nenatočil, motor při startování má zvuk jak kdyby tam asi nešla nafta. Můj odhad je mrtvé palivové čerpadlo nebo řídící jednotka.
Nemáte někdo kontakt na někoho kde by případně tydle dvě věci dělal. Repas třebas nemám tušení ani kolik to stojí moc moudrej z toho co jsem dohledal na netu nejsem. Jinak lehla přesně na 375 000 km asi karma :D

děkuji za pomoc
Reklama
 

OnMi
Příspěvky: 464
Registrován: 11 úno 2013, 20:54
Bydliště: JM kraj

Re: astra g 1.7 Dti chcípnul motor na křižovatce

Příspěvek od OnMi »

Podivej sem: https://www.opel-forum.cz/viewtopic.php ... 17&p=28162
Je tam popsan nejcastejsi problem ridici jednotky vstrikovaciho cerpadla zpusobujici nenadale zastaveni motoru 1.7DTi (Y17DT/Y17DTL ).

Netvrdim samozrejme, ze je to presne tvuj problem, ale je to opravdu velmi casta zavada. Auto jede a z niceho nic konec a uz nejde nastartovat.
Pokud dojde jen k popraskani letovanych spoju na desce ECU, je to celkem jednoducha a levna oprava.

V horsich pripadech odejde nektery ze spinacich tranzistoru nebo pull up rezistor okruhu ovladani ventilu vstrikovaciho cerpadla. Pak je potreba demontaz cele desky.
Škoda Superb III Combi 2.0TDI MY2017
Astra K Innovation 1.4T MY2016.5
ex Vectra C Caravan COSMO Z19DTH MY2008
ex Astra G 1.6 16V MY2000
ex Vectra A 1.7TD MY1994
alzafir
Příspěvky: 129
Registrován: 22 dub 2012, 20:50
Bydliště: Ostrava

Re: astra g 1.7 Dti chcípnul motor na křižovatce

Příspěvek od alzafir »

Je to na 99% jednotkou čerpadla, už jsem jich hodně opravoval, jestli chceš, můžeš mi to poslat, kdyžtak víc v SZ.
Tu desku preventivně vždy vytahuju celou ven, nenechávám to náhodě, že by to mohlo být jen těmi studenými spoji, jak se všude uvádí. I když pravda je, že to v drtivé většině tím je.
Kdybys měl možnost to napíchnout na diagnostiku, dost možná tam bude chyba P0251
Pro úplnost, ta jednotka čerpadla je za blokem motoru, na 4 šroubech, jeden konektor, nahoře na motoru je jednotka motoru.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.39)
Maskot
Příspěvky: 5
Registrován: 20 srp 2012, 15:13

Re: astra g 1.7 Dti chcípnul motor na křižovatce

Příspěvek od Maskot »

Ahoj, tak jsem dnes byl z Astry přendat pár věcí do octávky a jen tak z principu jsem ji zkusil na točit a světe div se na první dobrou chytla, na 17h jsem byl s tátou domluven na odtahu do servis ke známému a to už nenaskočila. Pokud by to bylo čerpadlo určitě by nenaskočila už vůbec. Co si pamatuju o B Vetry 2.0 dti tak tam prostě umřelo čerpadlo a už to ani nechytlo to samé u focusu jedničkového 1.8tdci.

Tak uvidíme co zítra ze servisu zavolaj. Kdyby to přece jen bylo čerpadlo tak se případně ozvu.
OnMi
Příspěvky: 464
Registrován: 11 úno 2013, 20:54
Bydliště: JM kraj

Re: astra g 1.7 Dti chcípnul motor na křižovatce

Příspěvek od OnMi »

To ze to zase chytlo (i kdyz jen jednou) je dobra indikace, ze doslo pravdepodobne pouze k popraskani spoju v jednotce vstrikovaciho cerpadla.
Pokud odejde pull up rezistor, tranzistor nebo se upali cesta v jednotce tak uz to nejde natocit.

2.0Dti a jednotka cerpadla VP44 je uplne jiny (a tezce resitelny) problem.
Škoda Superb III Combi 2.0TDI MY2017
Astra K Innovation 1.4T MY2016.5
ex Vectra C Caravan COSMO Z19DTH MY2008
ex Astra G 1.6 16V MY2000
ex Vectra A 1.7TD MY1994
alzafir
Příspěvky: 129
Registrován: 22 dub 2012, 20:50
Bydliště: Ostrava

Re: astra g 1.7 Dti chcípnul motor na křižovatce

Příspěvek od alzafir »

Přesně, tohle je dobrá zpráva, jednotka půjde lehce opravit. U té vzpomínané Vectry, obecně u všech oplíků s VP44 to bylo jak říkáš, náhlá smrt a defenitivní konec. Tady to je takové varování. Chípne a po ochlazení to většinou vždy zas chvíli funguje.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.39)
Uživatelský avatar
HeFab
Příspěvky: 265
Registrován: 29 črc 2014, 10:57

Re: astra g 1.7 Dti chcípnul motor na křižovatce

Příspěvek od HeFab »

No s VP44 som si užil svoje :( :cry:
A zaujímavé, že sa to správalo tak, že najprv len občas cuklo s motorom, potom pri väčšej záťaži občas riadne trhlo motorom, potom náhle zdochlo a nešlo naštartovať, ale po čase normálne motor bežal a takto to trvalo celé mesiace.
A závada klasická - studený spoj na prívode výkonového tranzistora, ktorý ovládal elektromagnetický stop ventil paliva.
Dnes už viem, že stačilo tento jeden vývod nahradiť kúskom drátiku :)
Ale to je aj tak celé Off Topic :)
1.7 DTi nepoužíva to "preslávené" VP44.
Astra K 1.2 Turbo 81kW F12SHL MY2020
Astra H 1.6 Twinport 77kW Z16XEP r.v. 2005 - ex
Astra G 1.4 Twinport 66kW Z14XEP r.v. 2006 - ex
Omega 2.2DTI 88kW Y22DTH r.v. 2001 - ex
Maskot
Příspěvky: 5
Registrován: 20 srp 2012, 15:13

Re: astra g 1.7 Dti chcípnul motor na křižovatce

Příspěvek od Maskot »

tak i po prepajeni jednotky cerpadla motor nenaskoci nejde nafta do motoru no nic pristi utery smer Opel Teplice se juknout na funglovku a todle pujde na proti ucet uz se mi to nechce dale resit svoje si odjezdila za tech 20let a bylo to skvele nenarocne auto sice zadnej zavodak, ale o to mensi starosti se spolehlivosti

diky zapomoc vsem :D
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 1777
Registrován: 01 úno 2012, 09:35
Bydliště: kutnohorskokolínské pohraničí

Re: astra g 1.7 Dti chcípnul motor na křižovatce

Příspěvek od Colommbo »

Maskot píše: 11 kvě 2021, 11:23...svoje si odjezdila za tech 20let a bylo to skvele nenarocne auto sice zadnej zavodak, ale o to mensi starosti se spolehlivosti...
Ahoj! Takový auta se už, bohužel, nevyrábějí. Tož ať máš aspoň šťastnou ruku při výběru. ;)
W124 E320 R6 Coupé 1994
Voky9
Příspěvky: 5
Registrován: 03 čer 2021, 18:33

Re: astra g 1.7 Dti chcípnul motor na křižovatce

Příspěvek od Voky9 »

mě se stalo, že chcípala za jízdy a pak nenaskočila vždy tak 5 minut, pak ujela 15 km a znovu. Byl pouze hodně zanesený palivový filr. Po jeho výměně problém už nenastal(cca 2 000km mám klid).
Astra WAGON CLASSIC G 1.7 CDTI 16V-AC, 59kW, r. v. 2007
Odpovědět

Zpět na „Astra G“