Keď som ped tým menil olej, tak som to robil presne tak ako to uvádzate. Keď som po tom musel meniť motor lebo zaseknuty ventil rozmlatil 2 a 3 valec tak mi servisák povedal ze bolo malo oleja. Pri tom olej kontrolujem cca každé 3-4 týždne a udržujem hladinu medzi ryskami.
Takže, kde je pravda.
Nemôže byť 4.5l pri suchom motore(z výroby)!?
Lenže načo vy to potom u dávali, veď kto si kúpi nový motor?
Hladina oleja
Moderátor: Moderátoři
- Reklama
Re: Hladina oleja
Tuto píšeš, že si nad MAX ...

... teraz píšeš, že si medzi ryskami .... pritom si nikde nespomínal, že by si odpustil, či vytiahol prebytočný olejpiko7697 píše: 31 led 2020, 18:26 No keď som nalial toto množstvo, tak hladina oleja na mierke bola cca 2cm nad MAX.

Opel Astra 1,4, ... 74kW, 2018
Re: Hladina oleja
Chápu to tak, že před malérem s motorem kolega hladinu kontroloval a udržoval, jak psal, mezi ryskami. Přesto mu mekánik tvrdil, že příčinou destrukce bylo málo oleje. Domnívám se, že se mekánik mýlí.
W124 E320 R6 Coupé 1994
Re: Hladina oleja
Rozdíl mezi ryskou MIN a MAX je jeden litr. Pokud je motor nový z výroby, tak se uvádí množství náplně po horní rysku. Pokud byl již motor použitý, tak stále počítat s množstvim oleje které v motoru po vypuštění zůstalo. Při uváděné náplni 5,5 litru k horní rysce, je náplň 4,5 litru na spodní rysku. Pokud v motoru při výměně oleje zůstane cca 0.5 litr oleje, tak při doplnění 4.5 litru by měl být olej přibližně na prostřední rysce. Příčina zaseklých ventilů, mohl bý také vyplavený karbon a ucpaný mazací kanálek. Většinou se to stává, když byl používán méně kvalitní olej a pak to chce někdo vylepšit špičkovým olejem který pak usazený karbon rozpouští. Nejlépe je pro představu zkontrolovat množství vypuštěného oleje a podle toho doplnit nový olej slabě nad prostřední rysku.piko7697 píše: 24 čer 2020, 09:48Keď som ped tým menil olej, tak som to robil presne tak ako to uvádzate. Keď som po tom musel meniť motor lebo zaseknuty ventil rozmlatil 2 a 3 valec tak mi servisák povedal ze bolo malo oleja. Pri tom olej kontrolujem cca každé 3-4 týždne a udržujem hladinu medzi ryskami.
Takže, kde je pravda.
Nemôže byť 4.5l pri suchom motore(z výroby)!? Lenže načo vy to potom u dávali, veď kto si kúpi nový motor?
Re: Hladina oleja
Colommbo trafil klinec po hlavičke. Medzi ryskami som to mal pred haváriou motora, ale aj po tom. No zmenil som =servis= a teraz to mám cca 2 cm nad.
Takže záver odborníkov?
Nechať tak, či prebytočný olej odčerpať?
Takže záver odborníkov?
Nechať tak, či prebytočný olej odčerpať?
Re: Hladina oleja
Jako neodborník doporučuji olej odsát a úroveň hladiny udržovat mezi ryskami. Důvody už napsali kolegové. A průběžně sledovat jako dřív.
W124 E320 R6 Coupé 1994
Re: Hladina oleja
Zde jsou hlavní důvody, proč olej nenechávat nad horní ryskou. Záleží ale pouze na Tobě, jak se rozhodneš.piko7697 píše: 24 čer 2020, 20:27 Colommbo trafil klinec po hlavičke. Medzi ryskami som to mal pred haváriou motora, ale aj po tom. No zmenil som =servis= a teraz to mám cca 2 cm nad.Takže záver odborníkov? Nechať tak, či prebytočný olej odčerpať?
Přiliš mnoho oleje může být stejný problém jako příliš málo. Většina lidi žije v domnění, že "dá trochu vice a alespoň nebude muset dolévat", ale to je velky omyl. Opak může mit několik nepríjemných následků.
Prvnim je, ze stálý kontakt klikoveho hridele s olejem způsobi jeho "zpěněni" v klikove skříni, tim pochopitelne i ztratu tlaku, mazaci schopnosti (trhání olejového filmu) a poškozeni klíčových části motoru.
Druhým problémem je samotné zvýšené mazání klikoveho hřidele, ojnic atd. Motor je poměrně křehká soustava, ve které všeho moc i malo škodi a s olejem to neni jinak. Přebytečne mazáni způsobuje zvýšene namáhani dotcených časti, i v tomto směru je "kontakt s nečekanym olejem" problém. Řiká se, že již jen samotný zvýšený ostřik klikového hřidele může být pozorovatelný na sníženem vykonu motoru.
Třetí věcí je vznik prříliš vysokeho tlaku v klikové skřini. To opět způsobuje zvýšené namáhání součástí motoru a dřive nebo později vede k poškození těsnosti cele soustavy a únikum oleje - těsnění, gufera atd. nejsou pak schopné dlouhodobě vyššimu tlaku odolávat.
Dále hrozí nasátím oleje do turbodmychadla a k podobným následkům.
https://www.auto.cz/nezastavitelny-moto ... dlo-100796