Opel Insignia 2.0 CDTi 118kw 4x4 COSMO
Moderátor: Moderátoři
Opel Insignia 2.0 CDTi 118kw 4x4 COSMO
Hezký večer, hledám novější auto a mimo jiné mi padl do oka tento Opel - viz dole. Ještě jsem tuto značku nikdy neměl a stejně tak jsem ještě neměl diesla. Nyní mám VW Passat 2.8 4motion na LPG, ale už to chce stále častěji nějakou investici, proto se rozhlížím. Můj požadavek je pohon 4x4 a provedení kombi, což by dole uvedený Opel splňoval. Bohužel je to diesel.
Proto mám na vás zkušené dotaz, jak hodnotíte tento motor, jaká je spotřeba (jezdím tak cca 20.000km/rok - z toho 60% meziměsto), jaká je hlučnost motoru (ať už na dálnici nebo ve městě - u mého VW, který má 6 válců, tak je to krásně tichý motor), jaké by mohly být záludnosti nebo nejčastější opravy a zda netrpí nápravy, když má auto více než 2 tuny!!!??? Popřípadě další vaše postřehy, rady a zkušenosti. Předem moc díky.
Opel Insignia 2.0 CDTi 118kw 4x4 COSMO CENA: 288.499,- Kč
V provozu od: 27/03/2013
Palivo: nafta
Stav tachometru: 130280 km
Objem, výkon: 1956 ccm / 118 kW
Barva: šedá metalíza
STK: 03/2019
Počet míst: 5
Počet dveří: 5
Stav: nehavarováno
První majitel: ANO
Servisní knížka: ANO
Poznámka: Stav: perfektní, Koupeno v CZ, Emise: Euro 5.
Výbava vozidla
6 rychlostních stupňů; ABS; aut. aktivace výstražných světlometů; aut. klimatizace; aut. zabrzdění v kopci; autorádio; bi-xenonové světlomety; bluetooth; centrál dálkový; centrální zamykání; deaktivace airbagu spolujezdce; dělená zadní sedadla; denní svícení; dvouzónová klimatizace; el. okna; el. seřiditelná sedadla; el. sklopná zrcátka; el. víko zavazadlového prostoru; el. zrcátka; hands free; imobilizér; indikátor parkování; klimatizovaná přihrádka; litá kola; manuální převodovka; mlhovky; multifunkční volant; nastavitelný volant; natáčecí světlomety; ostřikovače světlometů; palubní počítač; pevná střecha; plní 'EURO V'; pohon 4x4; posilovač řízení; potahy kůže; protiprokluzový systém kol (ASR); regulace tuhosti podvozku; satelitní navigace; senzor opotřebení brzdových destiček; senzor stěračů; senzor světel; sportovní sedadla; stabilizace podvozku (ESP); střešní nosič; tempomat.; USB; venkovní teploměr; vyhřívaná sedadla; vyhřívaná zrcátka; výškově nastavitelná sedadla; xenonové světlomety.
Proto mám na vás zkušené dotaz, jak hodnotíte tento motor, jaká je spotřeba (jezdím tak cca 20.000km/rok - z toho 60% meziměsto), jaká je hlučnost motoru (ať už na dálnici nebo ve městě - u mého VW, který má 6 válců, tak je to krásně tichý motor), jaké by mohly být záludnosti nebo nejčastější opravy a zda netrpí nápravy, když má auto více než 2 tuny!!!??? Popřípadě další vaše postřehy, rady a zkušenosti. Předem moc díky.
Opel Insignia 2.0 CDTi 118kw 4x4 COSMO CENA: 288.499,- Kč
V provozu od: 27/03/2013
Palivo: nafta
Stav tachometru: 130280 km
Objem, výkon: 1956 ccm / 118 kW
Barva: šedá metalíza
STK: 03/2019
Počet míst: 5
Počet dveří: 5
Stav: nehavarováno
První majitel: ANO
Servisní knížka: ANO
Poznámka: Stav: perfektní, Koupeno v CZ, Emise: Euro 5.
Výbava vozidla
6 rychlostních stupňů; ABS; aut. aktivace výstražných světlometů; aut. klimatizace; aut. zabrzdění v kopci; autorádio; bi-xenonové světlomety; bluetooth; centrál dálkový; centrální zamykání; deaktivace airbagu spolujezdce; dělená zadní sedadla; denní svícení; dvouzónová klimatizace; el. okna; el. seřiditelná sedadla; el. sklopná zrcátka; el. víko zavazadlového prostoru; el. zrcátka; hands free; imobilizér; indikátor parkování; klimatizovaná přihrádka; litá kola; manuální převodovka; mlhovky; multifunkční volant; nastavitelný volant; natáčecí světlomety; ostřikovače světlometů; palubní počítač; pevná střecha; plní 'EURO V'; pohon 4x4; posilovač řízení; potahy kůže; protiprokluzový systém kol (ASR); regulace tuhosti podvozku; satelitní navigace; senzor opotřebení brzdových destiček; senzor stěračů; senzor světel; sportovní sedadla; stabilizace podvozku (ESP); střešní nosič; tempomat.; USB; venkovní teploměr; vyhřívaná sedadla; vyhřívaná zrcátka; výškově nastavitelná sedadla; xenonové světlomety.
- Reklama
Re: Opel Insignia 2.0 CDTi 118kw 4x4 COSMO
1/ si asi 50-ty, s rovnakou otázkou - aké poruchy, aké záludnosti, atď atď. Prečítaj si ostatné vlákna týkajúce sa kúpy ojazdenej Insignie. Myslím, že je tu toho popísaného dosť.
Za mňa: Insignia je čo sa týka porúch úplne v pohode.
"Typická porucha" je jazda s podtočeným motorom ktorá končí vždy vyhrkaným zotrvačníkom. Pri takejto jazde koniec zotrvačníka môže byť už pri 60t km. Pri správnej jazde je životnosť v pohode 250tkm.
ďalšou typickou poruchou je brum regulátora turba - válček na prednej maske vľavo. Pomôže len výmena, u novších motorov je tam iný typ, ktorý to už nerobí.
S nápravami som nemal v živote problém. Koľko váži BMW X6 alebo Audi Q7 alebo autobus? Naopak mnoho ľahkých áut má problémy s podvozkom pretože sú poddimenzované.
2/ prečo "bohužel" diesel. Samozrejme že 6-válec je rozdiel ale tento motor nemá problém. Je to ale EURO5, motor 10 rokov starý. Ano je pri studenom motore a na voľnobeh hlučnejší.
3/ prečítaj si niečo o 4x4 vo vedľajších vláknach, potrebná je tam pravidelná výmena oleja aby fungoval bezproblémovo
4/ dá sa veriť stavu tachometra? Pokiaľ to chodilo do značkového servisu históriu servisov možno vypátrať. Pokiaľ mimo servisy a sú stočené kilometre môže ťa postihnúť problém s rozvodmi, ktoré sa menia po 150tkm - t.j. u teba chýba 20tkm alebo je to už prešvihnuté ako to niekto stočil.
5/ chcel by som vidieť tú klimatizovanú schránku, ktorá je v špecifikácii.
Za mňa: Insignia je čo sa týka porúch úplne v pohode.
"Typická porucha" je jazda s podtočeným motorom ktorá končí vždy vyhrkaným zotrvačníkom. Pri takejto jazde koniec zotrvačníka môže byť už pri 60t km. Pri správnej jazde je životnosť v pohode 250tkm.
ďalšou typickou poruchou je brum regulátora turba - válček na prednej maske vľavo. Pomôže len výmena, u novších motorov je tam iný typ, ktorý to už nerobí.
S nápravami som nemal v živote problém. Koľko váži BMW X6 alebo Audi Q7 alebo autobus? Naopak mnoho ľahkých áut má problémy s podvozkom pretože sú poddimenzované.
2/ prečo "bohužel" diesel. Samozrejme že 6-válec je rozdiel ale tento motor nemá problém. Je to ale EURO5, motor 10 rokov starý. Ano je pri studenom motore a na voľnobeh hlučnejší.
3/ prečítaj si niečo o 4x4 vo vedľajších vláknach, potrebná je tam pravidelná výmena oleja aby fungoval bezproblémovo
4/ dá sa veriť stavu tachometra? Pokiaľ to chodilo do značkového servisu históriu servisov možno vypátrať. Pokiaľ mimo servisy a sú stočené kilometre môže ťa postihnúť problém s rozvodmi, ktoré sa menia po 150tkm - t.j. u teba chýba 20tkm alebo je to už prešvihnuté ako to niekto stočil.
5/ chcel by som vidieť tú klimatizovanú schránku, ktorá je v špecifikácii.
Re: Opel Insignia 2.0 CDTi 118kw 4x4 COSMO
Samozrejme, ze jsem zde pobrouzdal a neco si precetl, ale preci jen jsem si rikal, ze kdyz sem hodim konkretni auto s vypsanymi parametry, bude to preci jen lepsi. Clovek nekupuje auto za 300k kazdy rok, tak chce opravdu podrobne informace. A v kazdem vlakne se resi neco trosku jineho.
Jinak urcite dekuji za nazor a za tvuj cas.
Jinak urcite dekuji za nazor a za tvuj cas.
Re: Opel Insignia 2.0 CDTi 118kw 4x4 COSMO
Tak rozvody nejsou. Na kolik u toho auta rozvody vyjdou? Dneska jsem se byl projet a auto se mi libi.
Re: Opel Insignia 2.0 CDTi 118kw 4x4 COSMO
Cenu za rozvody zistíš jediným telefonátom do servisu.
"Konkrétne auto", ono u Insignie toho moc nevymyslíš - 90% je 2.0CDTI cosmo a potom je už len rozdiel 4x4 alebo bez 4x4.
"Konkrétne auto", ono u Insignie toho moc nevymyslíš - 90% je 2.0CDTI cosmo a potom je už len rozdiel 4x4 alebo bez 4x4.
Re: Opel Insignia 2.0 CDTi 118kw 4x4 COSMO
Pokud je to motor A20DTH je potřeba ještě zkontrolovat tlak oleje na volnobeh. U této serie je problematicke tesneni priruby sacího kose před olejovou pumpou.
Zacne to pomalym zhasenim kontrolky oleje, po startu, pripadnym hlasenim o nizkem tlaku oleje na palubaku.
Je pak potřeba co nejdrive udelat vymenu zdeformovaného tesneni, pod kterym olejova pumpa prisava 'falesny vzduch'.
V opacnem pripade to konci zadrenim motoru.
Hledej a20dth low oil pressure nebo insignia oil pressure low stop engine
OnMi
Zacne to pomalym zhasenim kontrolky oleje, po startu, pripadnym hlasenim o nizkem tlaku oleje na palubaku.
Je pak potřeba co nejdrive udelat vymenu zdeformovaného tesneni, pod kterym olejova pumpa prisava 'falesny vzduch'.
V opacnem pripade to konci zadrenim motoru.
Hledej a20dth low oil pressure nebo insignia oil pressure low stop engine
OnMi
Škoda Enyaq Sportline iV 80 MY2023
Škoda Superb III Combi 2.0TDI MY2017
ex Astra K Innovation 1.4T MY2016.5
ex Vectra C Caravan COSMO Z19DTH MY2008
ex Astra G 1.6 16V MY2000
ex Vectra A 1.7TD MY1994
Škoda Superb III Combi 2.0TDI MY2017
ex Astra K Innovation 1.4T MY2016.5
ex Vectra C Caravan COSMO Z19DTH MY2008
ex Astra G 1.6 16V MY2000
ex Vectra A 1.7TD MY1994
Re: Opel Insignia 2.0 CDTi 118kw 4x4 COSMO
co to znamena "u teto serie"?
2.0DTH sa vyraba 10 rokov a prve motory a terajsie su upne o niecom inom.
2.0DTH sa vyraba 10 rokov a prve motory a terajsie su upne o niecom inom.
Re: Opel Insignia 2.0 CDTi 118kw 4x4 COSMO
Pokud je auto uvedene do provozu 03/2013 a je to 118kW (4x4) pak je to motor A20DTH (Euro5).
Tento motor téměř konstrukcne nezmeneny se daval do Insignii (a dalších Opelu) od zacatku vyroby 03/2009 do 06/2013, kdy byl upraven na 120kW a byl montovan az do 06/2015. Pak byl nahrazen B20DTH - 125kW (Euro6).
Problemy s tesnenim sacího kose se pak prave vyskytuji prevazne v nejstarších sériích rady A20DTx (tj. DTH, DT, DTL), coz je i tento kousek.
OnMi
Tento motor téměř konstrukcne nezmeneny se daval do Insignii (a dalších Opelu) od zacatku vyroby 03/2009 do 06/2013, kdy byl upraven na 120kW a byl montovan az do 06/2015. Pak byl nahrazen B20DTH - 125kW (Euro6).
Problemy s tesnenim sacího kose se pak prave vyskytuji prevazne v nejstarších sériích rady A20DTx (tj. DTH, DT, DTL), coz je i tento kousek.
OnMi
Škoda Enyaq Sportline iV 80 MY2023
Škoda Superb III Combi 2.0TDI MY2017
ex Astra K Innovation 1.4T MY2016.5
ex Vectra C Caravan COSMO Z19DTH MY2008
ex Astra G 1.6 16V MY2000
ex Vectra A 1.7TD MY1994
Škoda Superb III Combi 2.0TDI MY2017
ex Astra K Innovation 1.4T MY2016.5
ex Vectra C Caravan COSMO Z19DTH MY2008
ex Astra G 1.6 16V MY2000
ex Vectra A 1.7TD MY1994
Re: Opel Insignia 2.0 CDTi 118kw 4x4 COSMO
Do 2010 boli i problémi s vírivými klapkami. Radi sa ulomili,neskor sa to už riešilo inovovaným sacím potrubým,povodné bolo stiahnuté z predaja a skladov,žial motorov sa to netýkalo. S tesnením mali všetky motory 2,0 CDTI do roku 2013 problémi,bez rozdielu motorizácie, t.j. ako sa píše vyššie ,všetko čo sa začína na A20DT. Hluk od motora je pri jazde skor príjemný,žiadny typický klepot,cvakanie ale klboký zvuk,ktorý skor ten prejav vylepšuje. S podvozkom žiadne problémi neboli,ani s ramenami,na rozdiel od VW,Insignia ešte používala kvalitnu ocel.
Re: Opel Insignia 2.0 CDTi 118kw 4x4 COSMO
chlapci mám jednu 2.0DTH 2011 118kW 250tkm bez akéhokoľvek problému na motore, nápravách, elektronike atd atd
druhá 2.0DTJ 2013 96kW má dnes rovnako a okrem toho že ju kompletne škrtli smetiari a poškodili zlodeji pri kradnutí elektronov má vymenenú len spojku - ale to je iná príhoda.
Tak zrejme šťastie.
P.S.
dnes som mal možnosť pri čakaní na výmenu pneu počuť výčet porúch od servisáka majiteľovi nissanu "kaškaj" po kontrole pred STK: tečúce turbo, vymlátené obe nápravy, vytečené zadné tlmiče, zjazdené pneu po stranách, nejde opraviť jedno svetlo. Myslím že to auto nemalo 100tkm ale pomaly zralé do šrotu.
Tiež je zvolávačka na ačkového medveďa z dôvodu vadnej elektroinštalácie a možnému nenadálemu vystreleniu predných airbagov.
Tak si myslím, že insignia je na tom stále sakra dobre...
Dokonca v Auto Tipe ako som čítal v servise porazilo béčkové GSI sportline od superbu vďaka slabým brzdám a zlej ovládateľnosti predraženej tradície.
Tak nech vám to jazdí.
druhá 2.0DTJ 2013 96kW má dnes rovnako a okrem toho že ju kompletne škrtli smetiari a poškodili zlodeji pri kradnutí elektronov má vymenenú len spojku - ale to je iná príhoda.
Tak zrejme šťastie.
P.S.
dnes som mal možnosť pri čakaní na výmenu pneu počuť výčet porúch od servisáka majiteľovi nissanu "kaškaj" po kontrole pred STK: tečúce turbo, vymlátené obe nápravy, vytečené zadné tlmiče, zjazdené pneu po stranách, nejde opraviť jedno svetlo. Myslím že to auto nemalo 100tkm ale pomaly zralé do šrotu.

Tiež je zvolávačka na ačkového medveďa z dôvodu vadnej elektroinštalácie a možnému nenadálemu vystreleniu predných airbagov.
Tak si myslím, že insignia je na tom stále sakra dobre...
Dokonca v Auto Tipe ako som čítal v servise porazilo béčkové GSI sportline od superbu vďaka slabým brzdám a zlej ovládateľnosti predraženej tradície.
Tak nech vám to jazdí.