Tabulková spotřeba na dálnici a realita

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Carlos
Příspěvky: 2
Registrován: úte 04. říj 2016 10:01:34

Tabulková spotřeba na dálnici a realita

Příspěvek od Carlos » úte 04. říj 2016 12:01:28

Dobrý den,
zhruba před půl rokem jsme kupovali už v pořadí 4. auto a rozhodli jsme se tentokrát pro Opel Corsu D, 1,2 XER (63 kW), mimo jiné proto, že v diskusních fórech se hodnotí jako spolehlivé a úsporné auto. Koupili jsme r. v. 12/2013, model 2014 ve výbavě sport, najeto 16 tkm. K dnešnímu dni je natočeno 23 tkm, jezdím všechny trasy přibližně rovným dílem - město, krátké, dlouhé, dálnice (mj. Chorvatsko).
Palubní počítač ukazuje za celou dobu životnosti auta průměrnou spotřebu 6 l, což je celkem v souladu s papírovými hodnotami.
Co mi nejde do hlavy, je spotřeba na dálnici. V různých tabulkových zdrojích (např. http://autatua.com/spotreba-paliva/opel/corsa.html) je uvedeno cca 4,5 l, což mi připadá jako pohádka. U mě to kolísá mezi 7-8 litry (pokud nejedu z kopce dolů, ale pokud jedu do kopce - na dálnicích samozřejmě nejsou až tak strmé kopce... - tak 10 i více litrů).
Přitom nahodím tempomat na 120-130 km/hod. a jedu třeba hodinu v kuse, točí to asi 3800 ot./min.
Na 4,5 litru bych se dostal, kdybych na té dálnici jel 50-80 km/hod. (což je nereálné). Je mi jasné, že s 6-kvaltem by byla situace jiná...
Také je mi jasné, že v papírech se situace přikrášluje. Ale o tolik? 4,5 x 7 litrů? To už je sakra rozdíl... (matematicky o víc než 50 %)
Máte s tím stejné zkušenosti?
Děkuji za případnou odezvu.

Reklama
 

Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 1263
Registrován: stř 01. úno 2012 10:35:43
Bydliště: úrodné Polabí

Re: Tabulková spotřeba na dálnici a realita

Příspěvek od Colommbo » úte 04. říj 2016 18:46:14

Jen drobnost k tomu serveru v odkazu - prošel jsem si trochu jen Omegu a tolik nedostatků, omylů či chyb na jednom místě jsem už dlouho neviděl a proto bych (z obecného pohledu) na údaje tam uvedené raději nespoléhal... :?
Omega Y26SE 2001

Carlos
Příspěvky: 2
Registrován: úte 04. říj 2016 10:01:34

Re: Tabulková spotřeba na dálnici a realita

Příspěvek od Carlos » čtv 13. říj 2016 18:24:52

Děkuji Colommbovi za reakci, která mě podnítila ještě jednou se pohrabat v internetu kolem otevřeného tématu a dospěl jsem k závěru, že nejspíš došlo k "překlepu" v pojmech. Zřejmě uvedený zdroj použil pojem "na dálnici" místo "mimo město" - pak by vše sedělo...
Většina jiných zdrojů, včetně stránek výrobce, totiž používají pojmy: město, mimo město a kombinovaná spotřeba.
U daného vozu se jedná o hodnoty cca: město 5,5-6,9 l/100 kmˆ (podle zdroje), mimo město 4,5, kombinovaná 5,75.
Pro pobavení uvádím údaj z uživatelské příručky Opel Corsa D, kterou jsem (spolu s dalšími) dostal k vozu. Na str. 144 se píše: "Spotřeba paliva (kombinovaná) u vozu Opel Corsa se pohybuje mezi 3,3 a 7,6 l/100 km."
To určitě nemůže nikdo reklamovat - ani že by bral méně a ani (snad) více...
Myslel jsem, že ohledně spotřeby se ozve více majitelů Opel Corsy D, ale buď je tohle téma otevřeno na jiných serverech, nebo, a to spíš, ostatní v tom už dávno mají jasno, tedy:
Město cca 6 l/100 km, mimo město do 5 l, kombinovaná 6 l, dálnice 7-8 l.
Vše samozřejmě podle způsobu jízdy...

Odpovědět

Zpět na „Corsa D“