Problém s kontrolkou "závada na motoru".
Moderátor: Moderátoři
Problém s kontrolkou "závada na motoru".
Jedná se o Opel Corsa C 1.0 r.v.2002.Vážení můžete někdo poradit jak a co může zaviňovat tento problém.Když se to stalo poprvé tak na diagnostice konstatovali že mám vadnou první i druhou lambda sondu.Obě jsem tedy vyměnil a po 10 km kontrolka svítila opět.Opět diagnostika a opět ta sama závada a ještě navíc špatná váha vzduchu.Lambdy jsem vyraklamoval a vyměnil za org.Bosch a vyměnil váhu vzduchu.Po dvou kilákách se opět rozsvítila kontrolka závada na motoru.Opět diagnostika a zase vadná lambda a váha vzduchu.Probíral jsem to s kde kým a jeden tvrdí že to bude určitě EGR ventil a druhý zase že to dělá škrtící klapka.Prosím nemáte někdo zkušenosti s podobnou závadou?Krom té kontrolky ještě začal občas pocukávat motor a nebo jako kdyby byl přidušený a nemůže se dostat do otáček a zvedla se mírně spotřeba.Jinak to jezdí normálně. https://www.opel-forum.cz/posting.php?mode=post&f=41#Za radu všem velmi děkuji.
- Reklama
Re: Problém s kontrolkou "závada na motoru".
Protože ti to diagnostikovali dementi kteří pokládají chybu lambdy (špatné složení směsi) za vadnou lambdu. chce to opravdu diagnostiku a ne vyčtení závad. Až laskavě sdělíš odkud jsi, třeba se ozve někdo kdo ti pomůže.
Vectra B,Z18XE,LPG,Diagnostika OP-COM+LPG Stag4
Re: Problém s kontrolkou "závada na motoru".
Jo,chtělo by to nějaké skutečné hodnoty třeba v několika režimech,takto to bude vždy jen věštění z koule.
Je to teď taková móda,každej má čtečku,přečte kody a myslí si,že ví vše a on ví hlavně úplné prd a stejně pracuje systémem-pokus-omyl.Hlavně to dělají různí kamarádíčkové,protože do dílů nejdou jejich peníze,ale každej dá na jejich ortel a díly si kupuje sám.Kdyby to měli cálovat ti ''mechanici'',tak by je ty kokotiny přešly.Velmi často zaměňují příčinu s důsledkem.Přesně ti to přiblížil Vectra 11.To,že sonda hlásí chudou směs je důsledek, např krátké doby otevření vstřikovačů\z nějakého důvodu,který je nutno dohledat\ a ne příčina.
S těma sondama si gratuluj s reklamací,protože ti to přijali pitomci,kteří o tom taky moc nevědí.Ale jako půjčovna zdarma zafungovali dobře.
Je to teď taková móda,každej má čtečku,přečte kody a myslí si,že ví vše a on ví hlavně úplné prd a stejně pracuje systémem-pokus-omyl.Hlavně to dělají různí kamarádíčkové,protože do dílů nejdou jejich peníze,ale každej dá na jejich ortel a díly si kupuje sám.Kdyby to měli cálovat ti ''mechanici'',tak by je ty kokotiny přešly.Velmi často zaměňují příčinu s důsledkem.Přesně ti to přiblížil Vectra 11.To,že sonda hlásí chudou směs je důsledek, např krátké doby otevření vstřikovačů\z nějakého důvodu,který je nutno dohledat\ a ne příčina.
S těma sondama si gratuluj s reklamací,protože ti to přijali pitomci,kteří o tom taky moc nevědí.Ale jako půjčovna zdarma zafungovali dobře.
Re: Problém s kontrolkou "závada na motoru".
Vážený děkuji za upřímnou odpověď.To že to diagnostikovali dementi vím dnes také jen asi dost lidí překvapí že to byli dementi ze značkového servisu Opel.Jo a omlouvám se za neúplné informace a doplňuji že jsem z Olomouce.V podstatě jsem také došel k tomu že to lambdou nebude a ani váhou vzduchu že je to jen problém s výfukovýmy plyny,ale musí tam být ještě víc věcí protože to i pocukává a občas je to jak přidušené.Ke stodolákům nechodím ale asi by to bylo rozumnější než značkový servis.
Re: Problém s kontrolkou "závada na motoru".
Překvapených je (bude) čím dál míň - viz tady: https://www.opel-forum.cz/viewtopic.php ... 398#p30398spaca píše: ...jen asi dost lidí překvapí že to byli dementi ze značkového servisu Opel...
Hovořil jsem před (nedlouhým) časem s jedním známým na poměrně vysokém stupni v zastoupení automobilky v ČR a přišla řeč i na autorizované servisy značky. O jejich (velmi různé a mnohdy, bohužel, nepříliš vysoké) úrovni zastoupení firmy ví, ale vpodstatě s tím nedělá téměř nic nebo velmi málo...



W124 E320 R6 Coupé 1994
Re: Problém s kontrolkou "závada na motoru".
Ano Colombo máš pravdu že to není jen Opel ale asi všechny značkové servisy stojí za zdrávas.Vzpomínám jak jsem měl Fokuse se kterým se bez bočního zrcátka jezdit nedá.No nějakej idiot mě urazil levé boční a ve značkové prodejně prohlásili že to nedrží skladem a že do deseti dnů mě jej zajistí z Maďarska.
Re: Problém s kontrolkou "závada na motoru".
Hezky jsi nás tady pojmenoval-stodoláři-fakt gut
.To bude RomanK i já šťastnej.
Pokud jezdíš jen do autorizáku ,tak nechápu,proč ses vůbec zaregistroval tady a chceš po ''stodolářích''radit.Ať si poradí samy,ty tady jen nasáváš rozumy pro naši konkurenci.

Pokud jezdíš jen do autorizáku ,tak nechápu,proč ses vůbec zaregistroval tady a chceš po ''stodolářích''radit.Ať si poradí samy,ty tady jen nasáváš rozumy pro naši konkurenci.
Re: Problém s kontrolkou "závada na motoru".
denny píše:Hezky jsi nás tady pojmenoval-stodoláři-fakt gut.To bude RomanK i já šťastnej.
Pokud jezdíš jen do autorizáku ,tak nechápu,proč ses vůbec zaregistroval tady a chceš po ''stodolářích''radit.Ať si poradí samy,ty tady jen nasáváš rozumy pro naši konkurenci.
Mno tak promiň ale tady se to hodně používá i když ono je to asi tak že autorizák to je samý vyměnkář a stoláři jsou považováni za opraváře.Jsem vyučen v příbuzném oboru ale velmi dlouho jsem jej neprovozoval takže v nových motorech už se nevyznám.Já taky nadávám že je plno vyměnkářů v elektrice.Místo aby vyměnili třebas diodu v alternátoru tak vymění celý,kdežto opravář chce opravit a né vyměnit.Stodoláře se začali pojmenovávat kvůli tomu že neměli moderní vybavení a v podstatě v těch stodolách začínali ale nyní už plno lidí si jich váží víc jak výměnkářů v autorizákách.A vůbec urážej se jak chceš já si vážím jako fachmana každýho kdo umí a né vyměňuje a je jedno jak se mu říká.
Re: Problém s kontrolkou "závada na motoru".
Já se nijak neurážím,jen mě to dost mrzí,protože např vybavení mám lepší než ledasjaký autorizák,pro které děláme spoustu práce na autech a majitelé to ani nevědí-oni to totiš nemají čím a jak udělat.
Např práce na rovnacím rámu,demontáž zalomených žhaváků,demontáž zaoxydovaných vstřikovačů,stružení kotoučů přímo na voze,plnění problematických chladících soustav venturiho trubkou,opravy vytrhaných závitů,opravy hlav motoru atd atd atd.
A s těma opravama elektro už to taky není žádnej šlágr.Dřív jsi z většiny aut dostal altík max do hodiny,vyměnil jsi diodu,zkouška na stolici a zpět.Pokud se do půl roku v něm něco posralo,tak jsi to musel v záruce opravit včetně práce.
Dnes některé součástky doluješ několik hodin a riskovat,že to budeš za pár měsíců opakovat zdarma,tak tam raději lupneš celý díl s dvouletou zárukou.
A při kvalitě součástek,co jsou na trhu,to už mám na háku.
Co mi je platné,že dodavatel součástku vymění-např diodový můstek za jiný,když já musím věnovat např 4 nh ze svého.Protože na zaplacení práce nárok nemáš jako firma.
Např práce na rovnacím rámu,demontáž zalomených žhaváků,demontáž zaoxydovaných vstřikovačů,stružení kotoučů přímo na voze,plnění problematických chladících soustav venturiho trubkou,opravy vytrhaných závitů,opravy hlav motoru atd atd atd.
A s těma opravama elektro už to taky není žádnej šlágr.Dřív jsi z většiny aut dostal altík max do hodiny,vyměnil jsi diodu,zkouška na stolici a zpět.Pokud se do půl roku v něm něco posralo,tak jsi to musel v záruce opravit včetně práce.
Dnes některé součástky doluješ několik hodin a riskovat,že to budeš za pár měsíců opakovat zdarma,tak tam raději lupneš celý díl s dvouletou zárukou.
A při kvalitě součástek,co jsou na trhu,to už mám na háku.
Co mi je platné,že dodavatel součástku vymění-např diodový můstek za jiný,když já musím věnovat např 4 nh ze svého.Protože na zaplacení práce nárok nemáš jako firma.
Re: Problém s kontrolkou "závada na motoru".
. . . no ještě že to nejsou ti legendární "Stodolovi",ten vymazlenej páreček,co vraždil důchodce 

Insignia 118 kW ST, automat