2,0i 16v - Nevím jak u Xka, ale u C20XE se docala často stávalo, že se motor potkal a občas praskla hlava. Já bych do toho 16v taky asi nešel. A když už, tak bych počítal s nutností udělat GO motoru.
2,0i 8v - Přepokládám, že tenhle motor vychází za starého nezničitelného C20NE. Pokud je tomu opravdu tak, vůbec bych se toho nebál. Sice výkon 85 kW není nějak oslňující, ale na normální ježdění to stačí a hlavně to nejdůležitější - motor C20NE zvládal bez problémů nájezd přes 500 000 km.
2,5TD - Motor pochází z díly BMW. Na nafťák má poměrně divný průběh výkonu - táhne až v otáčkách kolem 2000 ot/min. Olej nežere, ale na turbu je ztrátové mazání, proto se mezi výměnami ztratí nějaký olej. Každopádně, dá se s tím jezdit za 7,5 litru nafty a jede to celkem slušně. S tímto motorem mám osobní zkušenost.
2,5i V6 - Asi takhle, když šestiválec v benzínu, tak 3,0
3,0 V6 - Motor má dostatek výkonu, takže nedochází k takovému opotřebená jako u menších motorů. Problém bych tu viděl jen s tou vyšší spotřebou benzínu... přece jen je to třílitr.
Každopdáně pokud to auto chceš na delší dobu, nekoukal bych vůbec po Omegách za pár tisícovek. To jsou často vylítané jebky a několika majitelých, kteří jim nevěnovali zrovna potřebou péči. Kouknul bych se spíš po něčem co už je po faceliftu - lepší antikorozní ochrana, menší pravděpodobnost, že s tím autem někdo prasil a celkově zachovalejší kousky. Určitě bych raději kupoval auto, které mělo jednoho nebo dva majitele než auto co bude o 5 tisíc levnější ale prodávající je 6. majitel.
Jestli s autem majitel prasil nebo ne, poznáš podle věku majitele a podle toho jak to auto vypadá. Ti co s autama jenom prasí a myslej si jaký jsou frajeři: auto nedostává takovou péči jakou by mělo mít, možná na karoserii budou odflákle udělaný opravy koroze, v interiéru se v 90% případů objeví nějaká led-dioda a ikdyž auto bude relativně čisté, tak motorový prostor bude úplně zasraný. Taky jsme mladej a znám lidi co s autama jen prasí a vím jak ty jejich auta vypadaj.
Lexus LS600h a k tomu pár Opelů.