Dobrý deň,
Priatelia rad by som poprosil o radu..Sused ma v traktore motor Opel Omega 2.3D - hladky diesel..Rozobral ho a zrejme nespravne nasadil nahon palivoveho čerpadla od kľuky. Pri otočení kľukoveho hriadela v smere točenia motoru sa mu čerpadlo točí v smere hodin - teda doprava - pohľad na označenie na čerpadle D C B A zhora. LOgicky by to malo točiť podľa označenia A B C D a teda proti smeru hodin pri pohľade zhora na čerpadlo..Tym padom by čerpadlo plnilo valce v poradí 1 - 3 - 4 - 2 ako by podla mna aj malo..
Rad by som si to ale overil u niekoho kto vie poradiť aby nerozoberal zas cely motor znovu, nakoľko potrebuje zrejme otočiť to nahonove koliesko na kľuke motora, čo musí rozobrať skoro cely motor..Preto ma poprosil aby som to radšej preverill. Ked to skladal, spomína si že to nahonove koliesko vraj išlo nasadiť oboma smermi, tak je predpoklad že jo nasadil naozaj naopak a teraz mu palivove čerpadlo točí v smere hodinovych ručičiek - teda podľa označenia D C B A. Ďakujem za pomoc
Martin
Omega 2,3 D - prosba o radu
Moderátor: Moderátoři
- Reklama
Re: Omega 2,3 D - prosba o radu
Jeden problémek-čerpadlo se nasazuje do tisícihranu tak,že v něm zezadu máš budík a nastavit se musí cca 0,95mm před horní úvrať.Takto se blbě popisuje,je lepší to najít v postupu např v Autodatech.
Re: Omega 2,3 D - prosba o radu
Denny, to s tymi hodinkami viem..Zmiatol nas ale ten smer točenia čerpadla..Ten sme nikde nenašli popisany a naviac to nahonove koleso ok kľukoveho kriadela k čeradlu ide nahodiť tak že dokažeš zmeniť smer točenia čerpadla..To sa susedovi zrejme aj podarilo..Takže nam neostava nič ine akozas ten nmotor demnotovať a nahodiť to tak aby čerpadlo bolo ľavotočive a nie pravotočive ako teraz..denny píše:Jeden problémek-čerpadlo se nasazuje do tisícihranu tak,že v něm zezadu máš budík a nastavit se musí cca 0,95mm před horní úvrať.Takto se blbě popisuje,je lepší to najít v postupu např v Autodatech.
Dik
Re: Omega 2,3 D - prosba o radu
No jo,musí se točit doleva. 
