Zdravím na fórum
Potřeboval bych od vás fundovanou radu - bez jakéhokoli upozornění najednou přestalo auto táhnout - nulový turbo-efekt, prostě nejede. Nespadne do nouzového režimu, nekouří, jako když mi několikrát vypadla objímka od přeplňování (hadice mezi turbem a sáním), jen se na panelu rozsvítí kontrolka poruchy motoru a motor prostě netáhne. A také nejde vytočit.
Turbo běží (poslechově se točí), ale jakoby nic netlačí. V servise mi to napíchli a řekli že se jedná o poruchu senzoru turba, řešení je prý výměnou součástky (á 5500 Kč)
Už několikrát jste mi tu pomohli tím, že se porucha nezdá vždy tím, čím je (např. kabel 3 svíčky)
Dnes bych měl mít další info ze servisu, případně sem dodám přesné chybové hlášení z Op comu.
Regulátor / senzor nastavení turba
Moderátor: Moderátoři
Regulátor / senzor nastavení turba
Sepp
Opel Signum 1,9 CDTi Sport / 110 kW
http://moje.auto.cz/--Sepp--/opel-signum.html
Opel Astra K ST Innovation 1,4 / 110 kW
https://photos.app.goo.gl/o3w53Hgg9WA6c84KA
Opel Signum 1,9 CDTi Sport / 110 kW
http://moje.auto.cz/--Sepp--/opel-signum.html
Opel Astra K ST Innovation 1,4 / 110 kW
https://photos.app.goo.gl/o3w53Hgg9WA6c84KA
- Reklama
Re: Regulátor / senzor nastavení turba
Dobrý den, dodávám k výše uvedenému problému upřesňující informace.
Dle vyjádření servisu a vyčtení chyby se jedná o kód P - 11 09, čili chybu / poruchu ovládacího serva k táhlům vířivých klapek.
Jelikož se jedná o motor s ještě technicky neupraveným modulem sání, trpícím touto legendární poruchou ovládání vířivých klapek, tak tam mám asi dva roky repasované sání s upraveným ovládáním vířivých klapek, a tehdy mi tam ten chlapík vyměnil modul i s tím servoovládáním.
Znovu se obrátím na znalce zde na fóru - není v tom zase nějaká prkotina, nestačí něco vyčistit, přepájet konektory, nebo tak nějak? Případně co obnáší výměna servomotorku? Protože pokud si vzpomínám, tak je součástí modulu sání a tehdy mi ten šikovný mechanik vyndal půl motoru, než se k tomu dostal..
Díky za všechny postřehy / nápady.
PS. V současné době prý motor nepadá do nouzového režimu a servisák doporučil, pokud nechci měnit, s tím prostě jezdit. Bez táhla ovládání vířivých klapek jsem nevědomky najel asi 30 000 km a nějak mi to nevadilo. Takže - jaká jsou rizika jízdy s takhle nefunkčním servem, resp. lze toto nějak odpojit a případně ošálit řídící jednotku, ať auto nehází do nouzového režimu?
Dle vyjádření servisu a vyčtení chyby se jedná o kód P - 11 09, čili chybu / poruchu ovládacího serva k táhlům vířivých klapek.
Jelikož se jedná o motor s ještě technicky neupraveným modulem sání, trpícím touto legendární poruchou ovládání vířivých klapek, tak tam mám asi dva roky repasované sání s upraveným ovládáním vířivých klapek, a tehdy mi tam ten chlapík vyměnil modul i s tím servoovládáním.
Znovu se obrátím na znalce zde na fóru - není v tom zase nějaká prkotina, nestačí něco vyčistit, přepájet konektory, nebo tak nějak? Případně co obnáší výměna servomotorku? Protože pokud si vzpomínám, tak je součástí modulu sání a tehdy mi ten šikovný mechanik vyndal půl motoru, než se k tomu dostal..
Díky za všechny postřehy / nápady.
PS. V současné době prý motor nepadá do nouzového režimu a servisák doporučil, pokud nechci měnit, s tím prostě jezdit. Bez táhla ovládání vířivých klapek jsem nevědomky najel asi 30 000 km a nějak mi to nevadilo. Takže - jaká jsou rizika jízdy s takhle nefunkčním servem, resp. lze toto nějak odpojit a případně ošálit řídící jednotku, ať auto nehází do nouzového režimu?
Sepp
Opel Signum 1,9 CDTi Sport / 110 kW
http://moje.auto.cz/--Sepp--/opel-signum.html
Opel Astra K ST Innovation 1,4 / 110 kW
https://photos.app.goo.gl/o3w53Hgg9WA6c84KA
Opel Signum 1,9 CDTi Sport / 110 kW
http://moje.auto.cz/--Sepp--/opel-signum.html
Opel Astra K ST Innovation 1,4 / 110 kW
https://photos.app.goo.gl/o3w53Hgg9WA6c84KA