Dobíjení / slabá baterie / alternátor ...

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
mareton
Příspěvky: 91
Registrován: 21 led 2013, 22:13

Re: Dobíjení / slabá baterie / alternátor ...

Příspěvek od mareton »

já jen, že znám střídavé motory, kde nejsou žádný drhnoucí uhlíky. Třeba takový mixovací gramovon je toho příkladem... dá se tam měnit jak síla, tak plynule rychlost a žádnej uhlík tam není. Celý to na co se dává deska je v podstatě rotor, tak jsem čekal, že toto bude taky nějak neopotřebovatelný :-D

Ale holt pravda je jiná a i když se dá vo Veci sehnat za 25 000, tak drhnou uhlíky :-/ no, co se dá dělat...

každopádně jsem zvědav co za chybu tam na tom altíku objevím. Třeba to může být ta volnoběžná spojka... se třeba točí něco ale nepřenáší se to na rotor kdo ví, nemůžu se dočkat :-)
Vectra 1.9 gts 110 KW na 18kách
Reklama
 

Uživatelský avatar
mareton
Příspěvky: 91
Registrován: 21 led 2013, 22:13

Re: Dobíjení / slabá baterie / alternátor ...

Příspěvek od mareton »

vectra11 píše::D Do takových úvah se raději nepouštěj.... Jinak,nechci se tě dotknout,ale některé lidi nechápu. A to se netýká jen zrovna alternátoru. Znám z jiných diskuzí: Koupí si auto za x tisíc,předupané elektronikou,navíc Opla :( a diví se,že opravy a díly stojí tisíce (např. naposledy termostat za 2000),navíc po 10i letech provozu. Věz,že to bude jen horší. Je spousta dalších věcí,které nemají životnost věčnou a nestojí 300.

no, původně jsem chtěl passata dvoulitr v sedanu 4x4, ale holt neměl 170 tisíc, ale odhadem 300 tisíc (před dvěma roky měl v servisu 220 tisíc) a navíc měl jinej motor a protože nedali za tuto lež dostatečnou slevu, tak mi bylo nabídnuto alternativní auto.... dělo se toho spousta, ale nakonec mám tuto vécu... není 4x4, ale žere méně, dále mnohem lépe svítí. Narozdíl od pašáka nemá skoro žádný odkládací místa, ale zase má celej přístupnej kufr a né jen ten sedanovaj. Taky má navíc kůži (na tu si potrpím kvůli psovi a jinejm možnostem setření. Má znatelně horší zvuk, ale furt je na dobré úrovni kvality... na ty původně hrozný páčky a celkové ovládání (až na klimu) už jsem si zvykl....

Naví Opla? Tak se spolehlivostí a dílama na tom není nějak zle ne? Dražší (až na ložiska) je mazda a méně spolehlivé může být cokoliv kus od kusu. Alternativa k bazarovému vozu byla dacia sandero stepway (nová) s 1,5 dci za 280 tisíc...
Vectra 1.9 gts 110 KW na 18kách
Sunman
Příspěvky: 1334
Registrován: 22 čer 2011, 23:06

Re: Dobíjení / slabá baterie / alternátor ...

Příspěvek od Sunman »

Mareton, čo neustále pletieš motor s alternátorom?
Ernst ti to vysvetlil úplne polopatisticky. To o čom tu snívaš tvrdením že poznáš striedavý motor je perpetuum mobile a to jaksi nefunguje...
Uživatelský avatar
mareton
Příspěvky: 91
Registrován: 21 led 2013, 22:13

Re: Dobíjení / slabá baterie / alternátor ...

Příspěvek od mareton »

Dobře, už mlčím :-)
Tak výsledek, který se bude třeba někomu hodit.
Koupil jsem diodový blok za 950 + 100 za poštovný a platbu předem :-)
http://www.autoelektrika-janota.cz/3311 ... =34&fev=85
Vectra 1.9 gts 110 KW na 18kách
vectra11
Příspěvky: 138
Registrován: 27 úno 2013, 21:13
Bydliště: Severní Morava

Re: Dobíjení / slabá baterie / alternátor ...

Příspěvek od vectra11 »

Nějak jsem nepochopil z tvých příspěvků jaký jsi měl vlastně problém. Alternátor dobíjel,málo-vůbec? Mimochodem regulátor měnit nebudeš když už to máš venku? Aby taková oprava měla smysl....
Vectra B,Z18XE,LPG,Diagnostika OP-COM+LPG Stag4
Uživatelský avatar
mareton
Příspěvky: 91
Registrován: 21 led 2013, 22:13

Re: Dobíjení / slabá baterie / alternátor ...

Příspěvek od mareton »

problém jsem měl, že svítilo, že to nedobíjí, a než jsem dojel do práce, tak se mi rozsvítili postupně všechny diodky na palubce, vyplo topení, posilovač řízení, rádio a celé palubka pak zhasla a všechny ručičky zůstali v poloze kdy se to stalo (nesjeli na nulu) motor na volnoběh chrochtal jak když dochází nafta či jede na méně válců.

Rozmontováním alternátoru a proměřením se zjistilo, že ty diody (stejně jak na tom videu - http://www.youtube.com/watch?v=8tvXocfXyic ) jsou v pytli... lépe řečeno, jedna byla v pytli a druhá už tak z 80ti procent, takže taky v pytli... vzhledem k tomu, že uhlíky i to po čem jezdí je tak v polovině (funkčního stavu) a ložiska neklepou, tak jsem prostě za 950 koupil diodovej blok a uvidí se... až to časem někdy nebude nebíjet, tak se kouknu co dál... takhle by to mělo stačit... na ověření budu čekat tak 1-2 dny na dodání diodového bloku, dále další den na jeho namontování na altík a další dobu než se dostanu k mechanikovi, co ho tam zandá zpět...
Vectra 1.9 gts 110 KW na 18kách
Uživatelský avatar
mareton
Příspěvky: 91
Registrován: 21 led 2013, 22:13

Re: Dobíjení / slabá baterie / alternátor ...

Příspěvek od mareton »

a kdyby se mi toho nesešlo více najednou a nepočítal jsem každý litr, tak bych šel jistojistě do tohohle http://www.pietro-eshop.cz/katalog/cz/l ... a-1.9-cdti
Vectra 1.9 gts 110 KW na 18kách
Sunman
Příspěvky: 1334
Registrován: 22 čer 2011, 23:06

Re: Dobíjení / slabá baterie / alternátor ...

Příspěvek od Sunman »

Mareton - teraz nechcem naozaj do tebe vyrývať. Prosím ťa, ale kto a ako zmeral, že tá "druhá dioda je odejitá na 80%".
Myslím si, že na 100% máš naozaj v keli ten usmerňovací mostík, ale len aby si zbytočne nepátral po ďalšom probléme alebo sa vyvaroval nesprávnej diagnostike poruchy.
1/ Keďže alternátor je 3-fázový generátor elektrického prúdu, pre usmernenie na jednosmerný prúd ktorý používa rozvod automobilu potrebuješ 6 diod, nie 2
2/ dioda je polovodičový prvok, ktorý v jednom smere priepúšťa elektrický prúd a v druhom smere neprepúšťa. Neexistuje možnosť na 20% alebo 80%. S diodou je to rovnako ako s tehotnou ženou - buď je alebo nie je.

Na tom videu ukazuje len prehoretý/prežratý elektrický spoj medzi diodou a vodičom, resp. vývod z diody, nič nikde nemeria. Samotná dioda sedí dole v tom držiaku. Teda aj v prípade, že tieto spoje sú OK neznamená to, že mostík je v poriadku, diody môžu byť prerazené. Ale zrejme si kúpil celý "rectifier" ako to nazýva vo videu a vymenil takže by to malo fungovať.
Uživatelský avatar
mareton
Příspěvky: 91
Registrován: 21 led 2013, 22:13

Re: Dobíjení / slabá baterie / alternátor ...

Příspěvek od mareton »

dioda jako těhotná ženská :-D . Jo ano. Sundal se ten most (já to neměřil) a z těch šesti diod byla jedna uplně out (prostě propouštěla jak kus drátu z obou stran) a ta druhá ještě jevila jakési známky odporu... Ano, byla taky v pytli a nepoužitelná.... ty procenta jsem používat neměl...

Mostík už je dle sms na cestě a v sobotu si u mě mechanik již vyzvedne kompletní altík... jsem zvědav...
Vectra 1.9 gts 110 KW na 18kách
Uživatelský avatar
VencaB
Příspěvky: 38
Registrován: 11 pro 2011, 12:59
Bydliště: Všeruby u Plzně

Re: Dobíjení / slabá baterie / alternátor ...

Příspěvek od VencaB »

zdravím když tu řešíte alternátory tak mam jednu novou zkušenost že chyba P0620-0F < Unknown DTC > je špatné dobíjecí relé v alternátoru
2,2 DTI
baum@atlas.cz
Odpovědět

Zpět na „VECTRA C – Autorádia + navigace + elektronika“