Ahoj,
dělám přípravu před STK a krom ostatního jsem zjistil havarijní stav ruční brzdy (ten krám zatáhnu tak 2x za rok, možná proto teď ten problém). Budu měnit zadní kotouče i pakny v tom náboji kotouče.
Problém mám celkem zásadní pro výměnu a to ten, že se mi nedaří sundat levý kotouč z náboje (pojišťovací šroubek jsem sundal ). Na pravé straně to šlo lehce dolů. Pravděpodobně má zevnitř rezavý lem až za čelistmi, který brání jeho stáhnutí právě přes čelisti. Ten štelovací zubatý šroub nad pružinkou jsem dal do polohy pro minimální rozevření čelistí a stejně nejde ven. Normálně se točí, či protáčí, ale jak s ním posunu o půl centimetru od náboje v jakékoli poloze, tak se hryzne a nejde s tím hnout. Stahovák nemám. O pakny mi nejde, ty budu měnit za nové.
Nějaký nápad z praxe?
Díky
parkovací brzda
Moderátor: Moderátoři
parkovací brzda
Omega Caravan 2.2 (Z22XE) Elegance 2001
- Reklama
Re: parkovací brzda
Trpělivost,lehké násilí a páčit a páčit....... Ideálně nahoře a dole,ne z boku. Stalo se mi to už několikrát a vždycky to nějak šlo.
Vectra B,Z18XE,LPG,Diagnostika OP-COM+LPG Stag4
Re: parkovací brzda
Dírou po šroubu kola je vidět nastavovací tyčka,je na ní takový vějířek.Šroubovákem s ním otáčej tak ,aby se tyčka zkracovala a tím povolí pakny k sobě a jde kotouč sundat rukou.Po montáži nových čelistí se tímto nastavuje jejich krok-nedělá se to lanovody.to až nakonec pro jemné doladění.Základ je v nastavení paken.
Re: parkovací brzda
jo, tím jsem točil taky a přišlo mi, že jsem už nadoraz v poloze paken k sobě a nejde to. Ještě to ale zkontroluju.
Prostříkal jsem to odrezovačem a na týden jsem odjel, teď na víkend se vrátím a uvidím. Napadá mě už jen uvolnit pakny od těch tlačných pružinek, co je axiálně drží ve správné vzdálenosti od náboje.
Ale díky za rady. Pak při montáži to jemné doladění lanovodů po nastavení na paknách se dělá někde pod autem pod pákou ruční brzdy?
Oba střední a zadní díly výfuku mám dole, měním za nové, tak by to bylo asi vhodné začít tou brzdou.
Prostříkal jsem to odrezovačem a na týden jsem odjel, teď na víkend se vrátím a uvidím. Napadá mě už jen uvolnit pakny od těch tlačných pružinek, co je axiálně drží ve správné vzdálenosti od náboje.
Ale díky za rady. Pak při montáži to jemné doladění lanovodů po nastavení na paknách se dělá někde pod autem pod pákou ruční brzdy?
Oba střední a zadní díly výfuku mám dole, měním za nové, tak by to bylo asi vhodné začít tou brzdou.
Omega Caravan 2.2 (Z22XE) Elegance 2001
Re: parkovací brzda
denny, při tom jemném doštelování na vahadle páky ruční brzdy - je tam nutné pro přístup shodit kardan?
Omega Caravan 2.2 (Z22XE) Elegance 2001
Re: parkovací brzda
Není potřeba.
Re: parkovací brzda
ten kotouč, co nechtěl jít dolů, šel dolů hrubou silou kladivem. Pak jsem si všiml, že to štelování paken bylo obráceně orientované, než jsem si myslel a tak jsem je celou dobu roztahoval, proto nešel rukou dolů.
Pro někoho, kdo by to dělal poprvé - u levého kola otáčením zubatého věnečku dolů se pakny roztahují, u pravého kola stahují k sobě.
Pak přišlo největší peklo a to byla montáž nových pružinek na pakny bez speciálních kleští....Doporučuji si je někde aspoň půjčit.
Pro někoho, kdo by to dělal poprvé - u levého kola otáčením zubatého věnečku dolů se pakny roztahují, u pravého kola stahují k sobě.
Pak přišlo největší peklo a to byla montáž nových pružinek na pakny bez speciálních kleští....Doporučuji si je někde aspoň půjčit.
Omega Caravan 2.2 (Z22XE) Elegance 2001
Re: parkovací brzda
tak seštelováno. Je nutné shodit oba prostřední díly výfuku na zem (aspoň u Z22XE), odšroubovat dva tepelné štíty a odšroubovat ložiskový domek kardanu a kardan tak posunout mírně do strany. Pak je přístup ok.
Omega Caravan 2.2 (Z22XE) Elegance 2001