Vybitá batéria, tuhšie riadenie

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
WubbaLub
Příspěvky: 2
Registrován: 09 bře 2021, 00:01

Vybitá batéria, tuhšie riadenie

Příspěvek od WubbaLub »

Ahoj všetci.
Mám Astru H 1.6 benzín (Z16XEP), rok 2006. Napriek veku má najazdených len 135 tisíc a je celkom v slušnom stave.

Hnevá ma však batéria/alternátor, nie som si istý. Keďže je teraz všadeprítomná situácia aká je, autom jazdím výrazne menej ako som jazdil doteraz.
Snažím sa raz týždenne ho zobrať na dlhší výjazd, nech sa aspoň dobije baterka atď, no aj napriek tomu bolo včera ráno úplne mŕtve a nenaštartoval som (to isté sa mi stalo aj mesiac dozadu). Baterka má cca 2-3 roky. Rozbehal som ho teda cez štartovacie káble a bol sa s ním previezť. Mám však pocit, že mi ide posilňovač tuhšie, ako som zvyknutý a keď mám volant v okolo strednej polohy (hlavne pri nižšej rýchlosti), tak pri miernom točení do strany a naspäť rovno cítim také jemné šklbanie. Tiež mám pocit, že keď vytočím volant úplne na doraz, tak na jednej strane to na konci "buchne" a na druhej nie a je to ťažšie.
Bol som hneď aj za mojím servisákom a povedal, že sa mu nezdá, že by to šlo nejako ťažko alebo že by ma to malo trápiť a to šklbanie môže byť aj nejaké ložisko v riadení.

Prešiel som všemožné fóra a vyzerá to tak, že Háčka majú celkovo často problémy súvisiace s posilňovačom a batériou/alternátorom.
Servisák mi už dávnejšie hovoril, že ten altík sa mu nejako nezdá, ale zakaždým, keď som ho počas jazdy kontroloval (či už cez menu na palubáku alebo cez externé OBD), ukazuje napätie medzi 14,2-14,6V, podľa toho, čo všetko mám zapnuté. Napätie bolo dnes ráno pred naštartovaním len 11,7V, čo už je žalostne málo no po naštartovaní to šlo hore na 14,4 (altík teda asi funguje?). Je možné, že tá baterka proste odišla, ale možno to súvisí aj s tým alternátorom.

Máte s tým niekto nejaké skúsenosti? Ďakujem veľmi pekne.
Opel Astra H Caravan 1.6 16V Z16XEP 2006 modrá
ex Opel Astra G Caravan 1.6 16V Z16XER 2004 modrá
Mám nejaké šťastie na modré kombíky :)
Reklama
 

Uživatelský avatar
tomax
Příspěvky: 52
Registrován: 28 čer 2020, 19:35

Re: Vybitá batéria, tuhšie riadenie

Příspěvek od tomax »

Mam podobny problem s baterkou, nova baterka a ted v zime jsem nenastartoval ani pres kabely (Z16XEP). Baterku jsem vzal domu a dal jsem ji nabit, po tom auto chytlo na prvni brnkuti. Stalo se mi to i minuly rok v zime, tak jsem dal auto k Dennymu do Brozan na otestovani alternatoru. Uhliky jeste v poradku (220tis km) a na testovaci stolici bezel nekolik hodin, vse bez problemu. Takze zavada na alternatoru se nepotvrdila.

Vydal jsem se tedy i cestou hledani nejakeho skryteho odberu - po uzamceni auta klesne odber po 5-10min na cca 50-60mA. Bylo mi receno, ze servis takhle malou hodnotu neresi a je to v norme. Uplne mi to teda v norme nepripada (ocekaval bych tak 5-10mA) a asi v lete jeste zkusim zjistit postupnym vytahovanim pojistek, ktery obvod(y) si berou tolik proudu. Dalsi vec kterou vyzkousim je vycistit/odrbat veskere kostrici body vsech kabelu na karoserii, motoru, prevodovce atd. Uvidime.

Jinak starsi auta byla velmi chytra co se tyce zvysovani dojezdu pri problemu s elektrinou v palubni siti. Pokud ridici jednotka detekovala snizene napeti, postupne odpojovala nepotrebne komponenty jako klimatizaci, posilovac rizeni, abs atd. Jen kvuli tomu, aby jsi mohl dojet domu. Takze prvni bych doporucil baterku z auta uplne vyndat a donest ji domu do tepla, poradne to nabit a pak uvidis, jak co resit dal. Urcite bych po nabiti baterie zmeril i klidovy odber auta po uzamceni.
IMG_0663.jpeg
Jenom pro priklad, baterie 64Ah - vydrzi dodavat 1A po dobu 64 hodin (teoreticky).
Prepocteno na muj klidovy odber - baterie doda 60mA (0,06A) po dobu 1067 hodin, tedy cca 44 dnu.
Takze za 14 dnu nejezdeni je pri takovem klidovem odberu cca 1/3 kapacity baterky pryc a to uz se muze na startovani v zime projevit.
Opel Astra H hatchback 1.6 Twinport 77kw (ex)
Honda HR-V GH4 1.6 VTEC 91kW (ex)
Opel Astra J Sports Tourer 2.0 CDTI BiTurbo 143kW (ex)
Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI Cosmo 88kW (ex)
Uživatelský avatar
tomax
Příspěvky: 52
Registrován: 28 čer 2020, 19:35

Re: Vybitá batéria, tuhšie riadenie

Příspěvek od tomax »

Jinak jeste jsem si vzpomnel, pokud sledujes napeti na displeji radia skrze test mod, nezapominej z nej vyskocit (vypinat jej). Pokud se to neudela, spolehlive baterku vybije i po vypnuti a uzamceni auta.

Tady si projdi stare forum, je tam nekolik informaci o servu/cerpadlu rizeni.
https://www.opel-astra-h.cz/forum/viewt ... =14&t=6226
https://www.opel-astra-h.cz/forum/viewt ... =14&t=1247
Opel Astra H hatchback 1.6 Twinport 77kw (ex)
Honda HR-V GH4 1.6 VTEC 91kW (ex)
Opel Astra J Sports Tourer 2.0 CDTI BiTurbo 143kW (ex)
Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI Cosmo 88kW (ex)
Uživatelský avatar
mfilip
Příspěvky: 282
Registrován: 06 kvě 2017, 10:21

Re: Vybitá batéria, tuhšie riadenie

Příspěvek od mfilip »

Osobne bych to neresil.
Na vsech mych autech se i po 10-12dnech necinnosti, i v lete, projevily problemy se statrovanim, baterka byla vystavena, i kdyz mela teba jen 2 roky.
Auto nebylo zamcene, nebylo na alarmu.
At uz se jednalo o O1 1.8T, O2 RS nebo ted Insignia. Nebylo do nich nic neoriginalniho nainstalovano. Bral bych to jako vlastnost dnesnich aut, proste zadnemu komponentu nesvedci odstavky a je potreba pravidelne jezdit/dobijet. A i v lete se mi u 3 roky stare baterie v O2 stalo, ze jsem po navratu ze 14 denni dovolene vubec nenastartoval.

Momentalne mam 5let starou AGM, mam ji porad na udrzovaci nabijecce, jinak po 5-7dnech sotva nastartuju a pokud bych jel neco kratsiho a pak zase startoval po 5-7dnech, tak nenastartuju vubec.
Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex A20DTE MR2015
alzafir
Příspěvky: 129
Registrován: 22 dub 2012, 20:50
Bydliště: Ostrava

Re: Vybitá batéria, tuhšie riadenie

Příspěvek od alzafir »

Nebude to právě tím, že auto není zamčené? Po uzamčení auta ( já mám ZA a zamykám i v garáži na závoru) se uspí jednotky. Když to neuděláš, bude klidový proud určitě vyšší.
Cca 25mA není problém, ale to bych bral jako maximální hodnotu. Co je víc už není normální. Něco žije, ať už porucha nebo nastavení něčeho co se neuspí (servisní módy displejů...)
Sice mám ZA chrochtáka, což je prakticky analogové auto, nemám problém stát klidně měsíc a pak startovat na brnk.
Kluk má AH Z17 a klidový odběr jak jsem psal. Zde bohužel nezjistím, jak se auto chová třeba po týdnu, jezdí každý den.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.39)
Uživatelský avatar
mfilip
Příspěvky: 282
Registrován: 06 kvě 2017, 10:21

Re: Vybitá batéria, tuhšie riadenie

Příspěvek od mfilip »

Muzu zkusit zamykat.
Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex A20DTE MR2015
StanC
Příspěvky: 246
Registrován: 31 bře 2020, 17:00

Re: Vybitá batéria, tuhšie riadenie

Příspěvek od StanC »

WubbaLub píše: 09 bře 2021, 11:26Hnevá ma však batéria/alternátor, nie som si istý. Keďže je teraz všadeprítomná situácia aká je, autom jazdím výrazne menej ako som jazdil doteraz.
Dobíjení baterie okolo 14,4V je v pořádku a pouze doplnění, pokud budeš nabíjet baterii odpojenou mimo auto, tak si poznamenej údaje v palubním počítači které se vynulují. Po opětovném připojení baterie je také nutné upravit dojezdy všech elektricky ovládaných oken. Stáhnout okna dolů na doraz a asi 3sec. přidržet ovladač, pak zvednout okna na horní doraz a opět ovlaadač přidržet a je hotovo.
Uživatelský avatar
Astra - R@SAG
Moderátor
Příspěvky: 538
Registrován: 02 dub 2020, 13:26
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Vybitá batéria, tuhšie riadenie

Příspěvek od Astra - R@SAG »

Mám Astru J a nestalo se mi, že bych nenastartoval po dlouhém stání. Běžně v létě, jak jsme na dovolené, tak na letišti stojí Astra 14 - 15 dnů a nastartuji ne první dobrou bez komplikací. Jezdím denně do práce 4 km a tak se baterka nestací pořádně dobít a i tak to je v pohodě.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1.4 8v - 1992
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Uživatelský avatar
HeFab
Příspěvky: 265
Registrován: 29 črc 2014, 10:57

Re: Vybitá batéria, tuhšie riadenie

Příspěvek od HeFab »

tomax píše: 09 bře 2021, 12:19 Jenom pro priklad, baterie 64Ah - vydrzi dodavat 1A po dobu 64 hodin (teoreticky).
Prepocteno na muj klidovy odber - baterie doda 60mA (0,06A) po dobu 1067 hodin, tedy cca 44 dnu.
Takze za 14 dnu nejezdeni je pri takovem klidovem odberu cca 1/3 kapacity baterky pryc a to uz se muze na startovani v zime projevit.
Ak k tomu pripočítame samovybíjací prúd akumulátora, stratu kapacity vekom a zníženie kapacity v zime na polovicu, tak potom zistíme, že je všetko OK ;)
Astra K 1.2 Turbo 81kW F12SHL MY2020
Astra H 1.6 Twinport 77kW Z16XEP r.v. 2005 - ex
Astra G 1.4 Twinport 66kW Z14XEP r.v. 2006 - ex
Omega 2.2DTI 88kW Y22DTH r.v. 2001 - ex
Uživatelský avatar
WubbaLub
Příspěvky: 2
Registrován: 09 bře 2021, 00:01

Re: Vybitá batéria, tuhšie riadenie

Příspěvek od WubbaLub »

Ďakujem všetkým za reakcie.

Bude mi treba novú batériu, zistilo s, že tá ktorú som tam doteraz mal, bola slabšia. Síce to celé "utiahla" ale po 3 rokoch to vzdala.
Za otázku s problémom s riadením sa až hanbím :D Zistil som totižto, že som mal podhustené koleso na spolujazdcovej strane, takže som si ho nevšimol a keď som bol u technika, už bola tma. Takže som dofúkal a už to ide dobre :)

Altík ale predsa bude pomaly na odchode (popravde už "odchádza" asi tretí rok, podľa toho čo hovoril technik, keď to mal celé pripojené na PC). Uvidíme čo s ním, každopádne mám objednanú novú batériu.
Opel Astra H Caravan 1.6 16V Z16XEP 2006 modrá
ex Opel Astra G Caravan 1.6 16V Z16XER 2004 modrá
Mám nejaké šťastie na modré kombíky :)
Odpovědět

Zpět na „Astra H - Technická sekce“