A14NET- motor se přehřívá
Moderátoři: Astra - R@SAG, Moderátoři
A14NET- motor se přehřívá
Ahoj, mám dotaz ohledně přehřívání motoru a14NET. Při jízdě mi ručička teploty vody přesáhne 90 a vyleze na cca 120 stupňů a poté se zas vrátí tento cyklus se dokola opakuje a celý trvá cca 30 vteřin a je jedno jestli jedu pasivně nebo svižněji. Venkovní teplota je cca 5 stupňu a sahara točí i při zastavení a čekám než se motor dochladí. Při otevření kapoty byla hadice z výstupní plastové příruby z motoru nafouklá a horká ( tato hadice vede dále do chladiče). Na výstupu z chladiče je hadice vlažná a měkká. Po návštěvě servisu (vyměněná zmiňovaná hadice a termostat) mi bylo řečeno, že je to vpořádku. Po projetí vozu klidnou jizdou motor skutečně drží 90 stupňů, ale furt se spouští sahara ale na dálnici při svižnější jízdě se celý problém opakuje. V servise nahlášeno a bylo mi řečeno že asi bude muset hlava dolů. Voda se lehce ztrácí cca 500ml po najezdu 13 000 km. na víčku a ani na měrce se emulze nevyskytuje. Poprosil bych vás o názor zda se pouštět do rozděláni hlavy popř, včem by mohl být problém. Díky
- Reklama
- Astra - R@SAG
- Moderátor
- Příspěvky: 768
- Registrován: 02 dub 2020, 13:26
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: A14NET- motor se přehřívá
Jako první věc u tohoto motoru úbytek chladící kapaliny na 10 000 km celkem 0.5 lit je normální jev a není to závada. Osobně tento motor mám a za 10 let to neřeším. U mě to je na 10 000 km cca 3,5 dec.
Pokud není voda v olejí ani olej v nádobce, tak bych šel po nejlevnější věci a to je víčko ( v okruhu může být jiný tlak a to koriguje právě víčko ) na vyrovnávací nádobce, tlak je tam běžné 1,4 bar. Pak bych se podíval na vodní pumpu. Za mě bych řekl, že hlavou to nebude. Jedině že by někdo do motoru nalil chladící kapalinu špatné specifikace a popraskáli by chladící kanálky. To si myslím, že ale nebude.
Jinak na mém webu jsem dost o tom sepsal zde https://astra-rasag.cz/?page_id=6773
Odkud jste, mám skvělého mechanika u Opavy.
Poznámka: ventilátor se spíná až mezi 104 - 108 stupních, standardní chování a proto se chladící kapalina běžné vypařuje a pokud je to 0,5 lit na 13 tis km je v pohodě. Ještě bych případně to připojil na diagnostiku.
Pokud není voda v olejí ani olej v nádobce, tak bych šel po nejlevnější věci a to je víčko ( v okruhu může být jiný tlak a to koriguje právě víčko ) na vyrovnávací nádobce, tlak je tam běžné 1,4 bar. Pak bych se podíval na vodní pumpu. Za mě bych řekl, že hlavou to nebude. Jedině že by někdo do motoru nalil chladící kapalinu špatné specifikace a popraskáli by chladící kanálky. To si myslím, že ale nebude.
Jinak na mém webu jsem dost o tom sepsal zde https://astra-rasag.cz/?page_id=6773
Odkud jste, mám skvělého mechanika u Opavy.
Poznámka: ventilátor se spíná až mezi 104 - 108 stupních, standardní chování a proto se chladící kapalina běžné vypařuje a pokud je to 0,5 lit na 13 tis km je v pohodě. Ještě bych případně to připojil na diagnostiku.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1.4 8v - 1992
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
Současný vůz: Opel Astra L 1.2 Turbo Mild-Hybrid - 2025
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
Současný vůz: Opel Astra L 1.2 Turbo Mild-Hybrid - 2025
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Re: A14NET- motor se přehřívá
Dnes se objednalo víčko expanzní nádržky tak se zítra uvidí, jsem ze Zlína.
Děkuji za přiložený odkaz a informace o celé chladící soustavě. Jestli víčko nepomůže, mechanici zkusí prověřit vodní pumpu.
Pokud se to nepovede, tak bych se ozval.
děkuji
Děkuji za přiložený odkaz a informace o celé chladící soustavě. Jestli víčko nepomůže, mechanici zkusí prověřit vodní pumpu.
Pokud se to nepovede, tak bych se ozval.
děkuji
- Astra - R@SAG
- Moderátor
- Příspěvky: 768
- Registrován: 02 dub 2020, 13:26
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: A14NET- motor se přehřívá
Dejte prosím pak vědět, výsledek. Ať vím zda to pomohlo.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1.4 8v - 1992
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
Současný vůz: Opel Astra L 1.2 Turbo Mild-Hybrid - 2025
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
Současný vůz: Opel Astra L 1.2 Turbo Mild-Hybrid - 2025
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.