Trocha som piate dvere vylepšil: Uzavrel som tie veľké otvory v nosnom plechu príslušenstva, dutiny vystriekal konzervačným voskom, plasty okna vylepil butylkaučukovou penou.
Tlmenie interiéru
Moderátoři: Astra - R@SAG, mattonecz, klm121, Moderátoři
Re: Tlmenie interiéru
Tak, ako som sľúbil (si)
Trocha som piate dvere vylepšil: Uzavrel som tie veľké otvory v nosnom plechu príslušenstva, dutiny vystriekal konzervačným voskom, plasty okna vylepil butylkaučukovou penou.
Trocha som piate dvere vylepšil: Uzavrel som tie veľké otvory v nosnom plechu príslušenstva, dutiny vystriekal konzervačným voskom, plasty okna vylepil butylkaučukovou penou.
Astra K 1.2 Turbo 81kW F12SHL MY2020
Astra H 1.6 Twinport 77kW Z16XEP r.v. 2005 - ex
Astra G 1.4 Twinport 66kW Z14XEP r.v. 2006 - ex
Omega 2.2DTI 88kW Y22DTH r.v. 2001 - ex
Astra H 1.6 Twinport 77kW Z16XEP r.v. 2005 - ex
Astra G 1.4 Twinport 66kW Z14XEP r.v. 2006 - ex
Omega 2.2DTI 88kW Y22DTH r.v. 2001 - ex
- Reklama
Re: Tlmenie interiéru
Tak vývojáři v Opelu snížili hmotnost oproti Astře J a ty to tam zase dodáš zpět
ale jinak pěkný, taky bych chtěl vytlumit alespoň dveře kvůli hudbě, ale...
Opel Astra ST 1.4 92KW Innovation
Re: Tlmenie interiéru
Hej, je to všetko o kompromise
Ale aj celý život je kompromis
Ináč, tá butylkaučoková pena je veľmi ľahká, cca 1kg/m2.
Vytlmené sú už aj predné dvere, hudba sa vylepšila neskutočne
Krásne to basuje, nič nevibruje, nič nezvoní, nič nedrnčí, stredy čisté
A to som ekvalizér nastavil na všetky nuly.
Reproduktory sú zatiaľ pôvodné, možno sa ani meniť nebudú
Ale aj celý život je kompromis
Ináč, tá butylkaučoková pena je veľmi ľahká, cca 1kg/m2.
Vytlmené sú už aj predné dvere, hudba sa vylepšila neskutočne
Krásne to basuje, nič nevibruje, nič nezvoní, nič nedrnčí, stredy čisté
A to som ekvalizér nastavil na všetky nuly.
Reproduktory sú zatiaľ pôvodné, možno sa ani meniť nebudú
Astra K 1.2 Turbo 81kW F12SHL MY2020
Astra H 1.6 Twinport 77kW Z16XEP r.v. 2005 - ex
Astra G 1.4 Twinport 66kW Z14XEP r.v. 2006 - ex
Omega 2.2DTI 88kW Y22DTH r.v. 2001 - ex
Astra H 1.6 Twinport 77kW Z16XEP r.v. 2005 - ex
Astra G 1.4 Twinport 66kW Z14XEP r.v. 2006 - ex
Omega 2.2DTI 88kW Y22DTH r.v. 2001 - ex
Re: Tlmenie interiéru
Kvôli zamedzeniu akustického skratu som na uzavretie nosného plechu príslušenstva použil znova bituménový pás.
Astra K 1.2 Turbo 81kW F12SHL MY2020
Astra H 1.6 Twinport 77kW Z16XEP r.v. 2005 - ex
Astra G 1.4 Twinport 66kW Z14XEP r.v. 2006 - ex
Omega 2.2DTI 88kW Y22DTH r.v. 2001 - ex
Astra H 1.6 Twinport 77kW Z16XEP r.v. 2005 - ex
Astra G 1.4 Twinport 66kW Z14XEP r.v. 2006 - ex
Omega 2.2DTI 88kW Y22DTH r.v. 2001 - ex
Re: Tlmenie interiéru
Zatlmenie tapacíra:
Použité materiály na tlmenie dverí:
Samolepiaci SBS modifikovaný asfaltovaný pás PARAELAST FIX PE
Armaflex ACe 13-99/EA-AL DUCT hrúbka 13mm
butylkaučuková pena 10mm z Číny
Pôvodne som sa kvôli váhe zdráhal použiť na dvere bitumén, presvedčilo ma ale poklepanie na vonkajší plech predných dverí, zvonili
Po vytlmení, akoby som klepal na drevo
Pred vytlmením muzika zreteľne hrala aj cez plech dverí, teraz už nie
To isté očakávam pri prieniku hluku zvonku do interiéru, určite je tam pokles.
Časová náročnosť na jedny dvere - cca 5 hodín
Sem tam treba niečo vyriešiť, nejaký zádrheľ, všetky lepené plochy sú z jedného kusa tlmiaceho materiálu a to teda dalo zabrať
Ale zase na tapacíre použijete aj tie najmenšie odpadové kúsky
Pokiaľ sú nejaké otázky, rád zodpoviem, kým to mám ešte v čerstvej pamäti
Samolepiaci SBS modifikovaný asfaltovaný pás PARAELAST FIX PE
Armaflex ACe 13-99/EA-AL DUCT hrúbka 13mm
butylkaučuková pena 10mm z Číny
Pôvodne som sa kvôli váhe zdráhal použiť na dvere bitumén, presvedčilo ma ale poklepanie na vonkajší plech predných dverí, zvonili
Po vytlmení, akoby som klepal na drevo
Pred vytlmením muzika zreteľne hrala aj cez plech dverí, teraz už nie
To isté očakávam pri prieniku hluku zvonku do interiéru, určite je tam pokles.
Časová náročnosť na jedny dvere - cca 5 hodín
Ale zase na tapacíre použijete aj tie najmenšie odpadové kúsky
Pokiaľ sú nejaké otázky, rád zodpoviem, kým to mám ešte v čerstvej pamäti
Astra K 1.2 Turbo 81kW F12SHL MY2020
Astra H 1.6 Twinport 77kW Z16XEP r.v. 2005 - ex
Astra G 1.4 Twinport 66kW Z14XEP r.v. 2006 - ex
Omega 2.2DTI 88kW Y22DTH r.v. 2001 - ex
Astra H 1.6 Twinport 77kW Z16XEP r.v. 2005 - ex
Astra G 1.4 Twinport 66kW Z14XEP r.v. 2006 - ex
Omega 2.2DTI 88kW Y22DTH r.v. 2001 - ex
Re: Tlmenie interiéru
Chtěl bych to udělat co nejjednodušší. Jak vypadají dveře když sundáš tapec? Je tam jen ta folie nebo plech na nýtech? Stačilo by vylepit tapec a dveře kde je ta folie, pro lepší zvuk?
Opel Astra ST 1.4 92KW Innovation
Re: Tlmenie interiéru
Pod tapacírom uvidíš len to, čo je na fotke - len tá nalepená fólia.
Doporučujem ju opatrne strhnúť za studena, vtedy sa nezdeformuje tak, ako keby si ju nahrial teplovzdušnou pištoľou.
Mne tá fólia slúžila ako šablóna pre vystrihnutie tlmiaceho materiálu a hlavne na vypichnutie otvorov pre upevňovacie skrutky tapacíra v madle dverí.
Je úplne nutné vytlmiť vnútro dverí - veď to je vlastne ozvučnica pre reproduktor, do tohto priestoru reproduktor hraje. Takže tento priestor by mal byť maximálne tuhý, bez vlastných vibrácií a rezonancií a naviac by mal byť zatlmený voči stojatému vlneniu.
Ideálne by bolo čo najviac zaťažiť vonkajší (vnejší) plech dverí. K tomu sa používajú práve tie ťažké asfaltové materiály. Je to kvôli zníženiu vibrácií tohto plechu.
Potom je vhodné priestor odhlučniť. Keďže vo dverách tečie voda, je nutné použiť materiál nenasiakavý - z tohto dôvodu sa používajú peny s uzavretou štruktúrou buniek, často s povrchovou úpravou hliníkovou fóliou. A kvôli zatlmeniu stojatého vlnenia od reproduktorov je vhodné priestor zatlmiť vhodnou hmotou, na to určenou, samozremme, znova nenasiakavou.
Najlepšie, ak si tieto veci v predstihu naštuduješ, je toho plný internet
Ja som sa vykašľal na originálne materiály ponúkané rôznymi autohifi predajňami, sú extrémne predražené
Použil som materiály používané v stavebníctve, atď.
Doporučujem ju opatrne strhnúť za studena, vtedy sa nezdeformuje tak, ako keby si ju nahrial teplovzdušnou pištoľou.
Mne tá fólia slúžila ako šablóna pre vystrihnutie tlmiaceho materiálu a hlavne na vypichnutie otvorov pre upevňovacie skrutky tapacíra v madle dverí.
Je úplne nutné vytlmiť vnútro dverí - veď to je vlastne ozvučnica pre reproduktor, do tohto priestoru reproduktor hraje. Takže tento priestor by mal byť maximálne tuhý, bez vlastných vibrácií a rezonancií a naviac by mal byť zatlmený voči stojatému vlneniu.
Ideálne by bolo čo najviac zaťažiť vonkajší (vnejší) plech dverí. K tomu sa používajú práve tie ťažké asfaltové materiály. Je to kvôli zníženiu vibrácií tohto plechu.
Potom je vhodné priestor odhlučniť. Keďže vo dverách tečie voda, je nutné použiť materiál nenasiakavý - z tohto dôvodu sa používajú peny s uzavretou štruktúrou buniek, často s povrchovou úpravou hliníkovou fóliou. A kvôli zatlmeniu stojatého vlnenia od reproduktorov je vhodné priestor zatlmiť vhodnou hmotou, na to určenou, samozremme, znova nenasiakavou.
Najlepšie, ak si tieto veci v predstihu naštuduješ, je toho plný internet
Ja som sa vykašľal na originálne materiály ponúkané rôznymi autohifi predajňami, sú extrémne predražené
Použil som materiály používané v stavebníctve, atď.
Astra K 1.2 Turbo 81kW F12SHL MY2020
Astra H 1.6 Twinport 77kW Z16XEP r.v. 2005 - ex
Astra G 1.4 Twinport 66kW Z14XEP r.v. 2006 - ex
Omega 2.2DTI 88kW Y22DTH r.v. 2001 - ex
Astra H 1.6 Twinport 77kW Z16XEP r.v. 2005 - ex
Astra G 1.4 Twinport 66kW Z14XEP r.v. 2006 - ex
Omega 2.2DTI 88kW Y22DTH r.v. 2001 - ex
Re: Tlmenie interiéru
No a už se mi do toho nechce
Ale díky za info. Na kolik tě ty dveře vyšly? Jestli to pak není stejně drahý nebo levnější než aktivní subwoofer pod sedačku
Opel Astra ST 1.4 92KW Innovation
Re: Tlmenie interiéru
Armaflex vyšiel na cca 10€/m2. Vyrába sa v Poľsku, tak možno niekto vie kúpiť aj lacnejšie.
Asfaltový pás vyšiel na cca 6€/m2. Vyrába sa v Česku, tam sa dá určite kúpiť o mnoho lacnejšie.
Na obidvoje predných dverí je potrebných maximálne 3m2 z obidvoch materiálov, možno stačí aj po 2m2.
Ja som kupoval celú rolku asfaltového pásu (10m2) a celé balenie Armaflexu (16m2), ale to je v pohode na kompletné zatlmenie dvoch áut
Butylkaučukovú penu No Name z Číny už kupovať nebudem
Armaflex je lepší, má certifikáty a nie je drahší. Armaflex sa používa hlavne na zateplenie a odhlučnenie vzduchotechniky a v aute práve o toto ide - najväščí hluk, ktorý preniká do interiéru, je aerodynamický hluk, prípadne hluk pneumatík.
Ja som sa nerozhodol zatlmiť auto kvôli muzike, vylepšenie zvuku reproduktorov je len jeden z ďalších príjemných benefitov. Priorita bola znížiť hluk v interiéri pri vyšších rýchlostiach, to zároveň znamená zníženie únavy po dlhšej ceste.
Auto je zároveň zateplené, takže zníženie rýchlosti interiérového ventilátora, či v lete, či v zime. (V kolegovom aute je hluk ventilátora dominantný, počuť ho viac, ako motor).
Pri 100km/hod je interiérový hluk znížený natoľko, že sa so spolucestujúcimi rozprávate bežnou hlasitosťou, ako v obývačke
Budem pokračovať podlahou, stropom, torpédom,....
Asfaltový pás vyšiel na cca 6€/m2. Vyrába sa v Česku, tam sa dá určite kúpiť o mnoho lacnejšie.
Na obidvoje predných dverí je potrebných maximálne 3m2 z obidvoch materiálov, možno stačí aj po 2m2.
Ja som kupoval celú rolku asfaltového pásu (10m2) a celé balenie Armaflexu (16m2), ale to je v pohode na kompletné zatlmenie dvoch áut
Butylkaučukovú penu No Name z Číny už kupovať nebudem
Ja som sa nerozhodol zatlmiť auto kvôli muzike, vylepšenie zvuku reproduktorov je len jeden z ďalších príjemných benefitov. Priorita bola znížiť hluk v interiéri pri vyšších rýchlostiach, to zároveň znamená zníženie únavy po dlhšej ceste.
Auto je zároveň zateplené, takže zníženie rýchlosti interiérového ventilátora, či v lete, či v zime. (V kolegovom aute je hluk ventilátora dominantný, počuť ho viac, ako motor).
Pri 100km/hod je interiérový hluk znížený natoľko, že sa so spolucestujúcimi rozprávate bežnou hlasitosťou, ako v obývačke
Budem pokračovať podlahou, stropom, torpédom,....
Astra K 1.2 Turbo 81kW F12SHL MY2020
Astra H 1.6 Twinport 77kW Z16XEP r.v. 2005 - ex
Astra G 1.4 Twinport 66kW Z14XEP r.v. 2006 - ex
Omega 2.2DTI 88kW Y22DTH r.v. 2001 - ex
Astra H 1.6 Twinport 77kW Z16XEP r.v. 2005 - ex
Astra G 1.4 Twinport 66kW Z14XEP r.v. 2006 - ex
Omega 2.2DTI 88kW Y22DTH r.v. 2001 - ex
Re: Tlmenie interiéru
Nikde na nete som nenašiel fotky oddeklovaného stropu Astry K, preto som sa púšťal do tlmenia strechy trochu s obavami
Ale po úmornej a zdĺhavej práci sa podarilo
Použitý materiál - 13mm hrubý Armaflex s hliníkovou fóliou.
Približné časy na prácu:
Demontáž - 5 hodín.
Lepenie - 5 hodín.
Montáž - 5 hodín.
Ak by som to teraz robil druhýkrát, tak všetko zvládnem za polovičné časy
V tých časoch je zahrnutý aj čas na lepenie B stĺpikov.
Ale po úmornej a zdĺhavej práci sa podarilo
Približné časy na prácu:
Demontáž - 5 hodín.
Lepenie - 5 hodín.
Montáž - 5 hodín.
Ak by som to teraz robil druhýkrát, tak všetko zvládnem za polovičné časy
V tých časoch je zahrnutý aj čas na lepenie B stĺpikov.
Astra K 1.2 Turbo 81kW F12SHL MY2020
Astra H 1.6 Twinport 77kW Z16XEP r.v. 2005 - ex
Astra G 1.4 Twinport 66kW Z14XEP r.v. 2006 - ex
Omega 2.2DTI 88kW Y22DTH r.v. 2001 - ex
Astra H 1.6 Twinport 77kW Z16XEP r.v. 2005 - ex
Astra G 1.4 Twinport 66kW Z14XEP r.v. 2006 - ex
Omega 2.2DTI 88kW Y22DTH r.v. 2001 - ex