Stránka 1 z 1

Spálení startéru za jízdy

Napsal: 08 čer 2020, 08:58
od LukasB
Už dvakrát jsem se setkal s technickou závadou, kterou chci konečně odstanit :D .
Dva roky po sobě, pokaždé v létě když teploměr stoupne nad hranici 30°C se za jizdý samovolně spálil startér.
Nikdy nebylo otočeno klíčem ani nic podobného, prostě jakokdyby se spustil sám od sebe, respektive něco do něj pustilo proud.
Nevíte čím to může být ? Napadla mě spínací skříňka, která přece ovládá, to jestli do staréru jde nebo nejde proud. Bude však její výměna stačit, nebo máte jiné nápady ?
Díky, Lukáš

Re: Spálení startéru za jízdy

Napsal: 09 čer 2020, 00:48
od OnMi
Zalezi na tom co se presne ve starteru "spalilo". Co vlastne odeslo? Startorove vinuti, rotorove vinutu, spinaci civka?
Bylo videt nejake znacne opotrebeni pastorku (jako ze vystavila spinaci civka) a ten sel do zaberu na venci setrvacniku?

Popsal jsi to dost povsechne, aby se z toho dalo neco usoudit.

OnMi

Re: Spálení startéru za jízdy

Napsal: 10 čer 2020, 07:48
od vasekpetr1
Na bývalé géčkové astře se mi toto nestalo, ale na Scéniku se to povedlo synovi, že pružinka v spínací skříňce byla unavená a nevrátila klíč ze startovací polohy do "jedničky" a starter běžel společně s motorem, až se spálil. Pomohla výměna spínací skříňky.
V tvém případě bych možná nejdřív zkusil rozebrat, vyčistit a promazat spínačku - postup zpracován zde, ;) případně vyměnit spodní kontaktní část.

Re: Spálení startéru za jízdy

Napsal: 10 čer 2020, 12:13
od vasekpetr1
....ale samozřejmě je možný i mechanický problém v starteru (přidřený pastorek, drhnoucí magnet silového kontaktu)...