Zafira 2.2 diesel 92 KW 2005

Tato sekce je určena těm, kteří zvažují koupi nového či ojetého vozu této značky

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Koudel
Příspěvky: 3
Registrován: 28 led 2018, 01:32
Bydliště: RpR

Zafira 2.2 diesel 92 KW 2005

Příspěvek od Koudel »

Ahoj, zvažuji koupi nového rodinného vozu. Jedná se o Zafiru v OPC , 2.2 diesel 92 KW, MY 2005. Potřebuji vedět plusy a minusy. Hlavně jaký je motorizace 2.2. Jestli se tyhle auta serou nebo jsou spolehlivá? Kolik to žere? jízdní vlastnosti a nějaké vychytávky kterými zafiry vynikají.

Děkuji za odpovědi a postřehy
_______________________________________________________________
Volvo V40 T4, 1998, 200 HP
Reklama
 

alzafir
Příspěvky: 129
Registrován: 22 dub 2012, 20:50
Bydliště: Ostrava

Re: Zafira 2.2 diesel 92 KW 2005

Příspěvek od alzafir »

Zdar, já tohle auto mám, ne teda OPiCi, ale nemůžu si stěžovat.
Vysoký posed, jezdí dobře, dlouhodobou sporřebu mám 6,5.
Předloni do Chorvatska jsem jel Z Ostravy přes Maďarsko, tankoval u Zagrebu, auto nehonil, dálnice kolem 110, skoro všude bylo omezení, Maďarsko po vesnicích v noci a neuvěřitelná spotřeba 4,7!!
Tady sypu tankování:
https://www.spritmonitor.de/en/detail/467736.html
tak se můžeš podívat. Občas tam jsou výkyvy do plusu, to jsou moje výzkumy v garáži.
Za mě je to jednoduchý a opravitelný motor, ostatně celé auto je opravitelné, nic moc složitého.
Co se dočteš, tak odcházejí jednotky motoru, je integrovaná do čerpadla. Ve většině případech je to jen snámačem polohy, dá se sehnat i vyměnit na autě.
Rozvody jsou hnané řetězem.
Praskají tomu klikovky, co je největší slabina těchto motorů obecně, to je padání nafty. Prevenci ovšem nikdo neřeší. Přitom je to servisní úkon.Výměna těsněná traverz vstřiků a přepadových hadiček.
Další mínus je EGR ventil, odchází, nemá smysl ho čistit, buď vyměnit za nový (docela balík, když si uvědomáš, že už je to veterán), ale jde to vyřešit emulátorem, sám jsem ho vyvinul a používám několik let. Výhoda v čistém sání.
Co se dá dodělat a na autě není, cyklovač stěračů s pamětí, mám výbavu elegance, taky to tam nebylo, automatické zavírání oken po zamčení auta. Taky dodělávka. Já tam mám ještě trippling (trojblik blinkrů).
Co jsem ještě zkonstruoval, automat denního svícení, co se dá za jízdy vypnout, vše ovládá spínač světel.
Rozhodně bych tam necpal nějaké LED denní svícení, tím to auto zničíš vzhledově, pokud to není integrované v hlavním světle. Zafira je krásná, když svítí tím, čím má. A něco o vyšší spotřebě? Nesmysl. To jsem nakonec dokazoval o něco výš, a to jezdím hodně kolem komína po městě.
Auto není na CAN sběrnicích, dá se tam leccos dodělat, aniž bys to musel povolovat v jednotce.
Pozor na tempomat, s ním mi to řere víc!!
Další vychytávky, koukni na astra-g.cz, v profilu aut si najdi moje, mám tam fotky změněného podsvícení interiéru, klik....
Když jsem zmiňoval jednoduchý motor, nesvěřuj to běžnému mechošovi. Je to jednoduché, ale musíš to znát.
Jiank mně to slouří bez nějakých oprav.
Co jsem měnil ( mám teď 230tkm), padání nafty, váha vzduchu ( ta obecně stárne u každého auta), EGR, to jsem ještě nevěděl, k šemu je emulátor jsem tehdy vůbec neuvažoval, že bych vyráběl, hlavně se tvrdilo, že to stejně nejde.
Snímač tlaku oleje. Prakl plast.
Zadní tlumiče, kosti, čepy řízení.
A pozor na rám pod motorem, z výroby tam na něj dali filc, asi kvůli odhlučnění, pot tím to hnilo!!
Když budeš chtít nějaké další info, ozvi se.
Osobně se toho auta budu držet, dokud bude držet pohromadě kastle. I po elektronice to je jednoduché, teda pro mě jo.
Olej mi to nežere, měním každý rok, vejdu se v pohodě do risek měrky.
Takže za mě jasně ano, ale dozvíš se i opak.
Ono je to fakt o tom, že kdo tomu nerozumí, tak je něšťastný. Hlavně když má mechoše pitomce :cry:
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.39)
Uživatelský avatar
lubaan
Příspěvky: 254
Registrován: 10 črc 2009, 17:52
Bydliště: okres Klatovy

Re: Zafira 2.2 diesel 92 KW 2005

Příspěvek od lubaan »

Máme v rodině Zafiru 2,2DTI, už 9 let. Příležitostně s tím jezdím.
Je to spolehlivý auto, najeto cca 250tis.
Opravujeme to sami, většinou jen běžný věci jako brzdy, čepy.
Měli jsme problém s utrženou žhavící svíčkou na prvním válci. Už jsme to tak koupili, na kabelu byla volně připojená jiná svíčka (byla tam jen tak položená za hlavou!), proto se elektronika tvářila, že je všechno OK. Hlava musela dolů a zbytek svíčky se vyndaval na vyjiskřovačce- úžasná mašina. Na to pozor, u motorů 2,2DTI je to častej problém.
Před rokem jsme měnili cívku na kompresoru klimatizace.
Řešili jsme padání nafty, jak už bylo napsáno přede mnou.
V levých zadních dveřích jsme opravovali překlesaný kabely.
Letos měněna řídící jednotka žhavení.
2x měněn termostat.
Jinak si na nic nevzpomínam, jen běžnej servis. Spotřebu přesně nevím. Na muj vkus často praskají žárovky v potkávacích světlech.

Motor v pohodě, síly má dost. Je ale celkem hlučnej a na volnoběh dost vibruje, hlavně za studena. Jinak ale spolehlivej, zatím jsme ani EGR neřešili.

Osobně mi na autě nejvíc vadí, jak se to strašně houpe a naklání v zatáčkách. Možná bude mít OPC jinak naladěnej podvozek.....Halogenový světla moc nesvítí, jsem zhejčkanej xenonem a když s tim mam někam jet v noci, tak jsem z toho dopředu špatnej, kdyby se do Vectry dalo nacpat 7 lidí, tak bych do Zafiry nesed.

Vychytávky, kterýma Zafiry vynikají? Určitě vnitřní variabilita a možnost naložit 7 cestujících.
Insignia B ST 2,0CDTI 125kW 2019
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Bylo:
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
alzafir
Příspěvky: 129
Registrován: 22 dub 2012, 20:50
Bydliště: Ostrava

Re: Zafira 2.2 diesel 92 KW 2005

Příspěvek od alzafir »

Ještě se teda přidám,
jestli ti motor vibruje, něco je špatně. Mně to sedí jako přibité, hlučné ani omylem, pár lidí se divilo, jestli to je vůbec nafťák.
Žárovky jsem neměnil, ani nepamatuju ( nehoupe ti altík?), nepoužívám xenony, na léto tam mám H7 Osram night break plus, či jak se to jmenuje, není potom třeba ani dálkových světel, svítí to skvěle. Možná i tím, že mám paraboly i plasty na reflektoru jako nové.
Žhavičky odcházejí jako u všeho, ale pokud se zalomí ( jako že se to stává), pak není třeba sundavat hlavu, jde to opravit na motoru.
A možná jsme tu toho, nemáš lehce ťuknuté rozvody, po té operaci žhavičky? Tady je houpání otáček věc hlavně čerpadla, jestli se ti krapet perou snímače na klice a v čerpadle....
Lámání kabelů v zadních a pátých dveří, to je klasika, letos se to chystám předělat na kabely se silikonovou bužírkou, pak bude klid.
Přední dveře na to netrpí.
A ono je to hlavně o tom, jak se to opraví, když to někdo připájí a na to narve balík izolace, pak kabeláž v průchodce nemá jak chodit, je to napresované a láme se to o to víc.
Za ty roky, co mám zafir, jsem zadní dekl opravoval jednou ( prevence) a zadní dveře 2x.
Co je smutné, to jsou použité plasty v interiéru, stačí lehký škrábanec a je to hned vidět. Moc nic materiál.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.39)
Uživatelský avatar
lubaan
Příspěvky: 254
Registrován: 10 črc 2009, 17:52
Bydliště: okres Klatovy

Re: Zafira 2.2 diesel 92 KW 2005

Příspěvek od lubaan »

Neříkám, že by chtěl motor vibracema vyskočit z auta a hlukem by praskaly skla, ale prostě je to starej diesel. O houpání na volnoběh jsem nic nepsal, volnoběh je v pořádku a motor běží stejně jako před sundáním hlavy.
Zalomená svíčka už se bohužel vyndat nedala, protože někdo před námi ve svíčce ulomil nějakej vytahovák nebo co to bylo.
Podvozek- je to prostě houpavá koza, já jem zvyklej na Vectru se sport podvozkem a jak sednu do Zafiry, tak mam vždycky v první zatáčce pocit, že se převrhnu na bok, ale když s tim jedu pomalu, tak samozřejmě problém neni. To Zafira B, to už je podvozkově jinačí kafe.
Světla prostě svítí blbě, paraboly i skla jsou jako nový, až se tomu divim na ten věk a km. U vectry je mam zažloutlý a matný, ale pořád to svítí perfektně.
Žárovky praskají jen v potkávacích světlech, nevim proč, je fakt že se do toho kupujou obyčejný žárovky kde se dá.
Insignia B ST 2,0CDTI 125kW 2019
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Bylo:
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
Koudel
Příspěvky: 3
Registrován: 28 led 2018, 01:32
Bydliště: RpR

Re: Zafira 2.2 diesel 92 KW 2002

Příspěvek od Koudel »

Diky moc za rady.

řeším právě velké dilema. Potřebuji nějaké větší a hlavně úspornější auto. Mám nyní Volvo V40 T4. Svezení super,ale spotřeba, vnitřní a zavazadlový prostor nestačí. Je to moje 1. auto a jsem s ním hodně spokojený. neřešil jsem zatím nic zásadního krom opotřebované mechaniky a kastle. Jenomže je to neskutečný žrout.

Mám vyhlídlou Zafiru 2002 2.2, 250000 km. Vůbec nemám zkušenosti s Dieslem a jak pročítám různě fóra, tak mám bobky abych si nezadělal na finanční problém. Hodně se mluví o opotřebování "ekologických" zlepšovátek a horentních cenách za ně.
_______________________________________________________________
Volvo V40 T4, 1998, 200 HP
alzafir
Příspěvky: 129
Registrován: 22 dub 2012, 20:50
Bydliště: Ostrava

Re: Zafira 2.2 diesel 92 KW 2005

Příspěvek od alzafir »

V rámci eko "vylepšení" je tu jen Kat a EGR. EGR umím obejít.
DPF to nemá.
Čerpadlo je sázka do loterie.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.39)
Odpovědět

Zpět na „Kupujeme Oplíka“