Teplota motoru
Napsal: 30 kvě 2012, 08:51
Zdravím Vás pánové,
Mám takovou otázku, vlastním VB X20DTH, vyměnil jsem termostat před zimou, celou zimu paráda, ale teď jak se teploty začínají šplhat ke třicítce, tak se mi zdá, že se to moc zahřívá. Všiml jsem si toho i vloni, když jsem jel např. v chorvatsku, stoupal jsem nahoru serpentínami se zapnutou klimou a ručička teploty se nacházela v červeném poli. Tak jsem vypl klimu, zapnul topení na max. a spadlo to(nevyvřelo to). Jenže se to stávalo jen někdy...Teď už se to zahřívá nějak moc i při menších kopcích.
Tak jsem vzal kámoše do auta, načetly se LIVE data a začalo se jezdit po okolí, abych vysledoval, jak přesně se to chová...Zjištění je následovné :
Ručička ukazuje poměrně přesně.
Sahara sepne u 114 stupňů Celsia, v ten moment se nachází ručička na budíku v půli červeného pole.
Teplota se vychladí asi o 10 stupňů a poté sahara vypne.
Voda nevře.
A nyní otázka, má to takto být?? Mám strach, že pokud potáhnu podval a pojedu delší kopec, že se to neuchladí, ty teploty se mi zdají poněkud vysoké...A termospínač, co je na chladiči, který spouští saharu se v náhradě prodává s údajem sepnutí 120 stupňů Celsia a navíc se prodává pouze 2 pinový a já mám na chladiči 4 pinový. Není to moc?
Děkuji mnohokrát za každou radu
Mám takovou otázku, vlastním VB X20DTH, vyměnil jsem termostat před zimou, celou zimu paráda, ale teď jak se teploty začínají šplhat ke třicítce, tak se mi zdá, že se to moc zahřívá. Všiml jsem si toho i vloni, když jsem jel např. v chorvatsku, stoupal jsem nahoru serpentínami se zapnutou klimou a ručička teploty se nacházela v červeném poli. Tak jsem vypl klimu, zapnul topení na max. a spadlo to(nevyvřelo to). Jenže se to stávalo jen někdy...Teď už se to zahřívá nějak moc i při menších kopcích.
Tak jsem vzal kámoše do auta, načetly se LIVE data a začalo se jezdit po okolí, abych vysledoval, jak přesně se to chová...Zjištění je následovné :
Ručička ukazuje poměrně přesně.
Sahara sepne u 114 stupňů Celsia, v ten moment se nachází ručička na budíku v půli červeného pole.
Teplota se vychladí asi o 10 stupňů a poté sahara vypne.
Voda nevře.
A nyní otázka, má to takto být?? Mám strach, že pokud potáhnu podval a pojedu delší kopec, že se to neuchladí, ty teploty se mi zdají poněkud vysoké...A termospínač, co je na chladiči, který spouští saharu se v náhradě prodává s údajem sepnutí 120 stupňů Celsia a navíc se prodává pouze 2 pinový a já mám na chladiči 4 pinový. Není to moc?
Děkuji mnohokrát za každou radu