DPF či EGR? Opel Meriva B (S10) 1.6 CDTI 2016
Napsal: 09 pro 2025, 20:29
Ahoj všichni
začnu tím základním
mám Opel Meriva B (S10) 1.6 CDTI 2016
a teď k problému.
synátor se připravuje na řidičák, tak jsme dělali soukromé jízdy a nastal problém.
A najednou když chci jet ráno do práce, tak hláška, Filtr pevných částic plný pokračujte v jízdě. Říkám si dobrý, tak jedu. Mám to do práce 60km.
Ale ouvej, cca 10-15km čistí, pak jsme nějak přidal na otáčkách cca 2500-3000 a už mi to napsalo že mám jet do servisu. Říkám si, ok, nafoukám čistič a bude to fungovat. tak jsem nafoukal (vždy to pomohlo), ale teď ne.
Bydlím na tahu na karlovy vary, takže podle pokynu mám jet cca 30 min. jedu na Prahu 42km a už svítí že mje DPF plné, tak se v Praze otočím a jedu zpět (pořád čistí), ale bohužel až do KV a zpět skoro domu. V ten moment jsem najel cca 200km po dálnici,žádné šourání. pak na to šlápnu na 2500-3000 otáček, vyskočí že mám jet do servisu, čištění zmizí.
Tak pustím plyn a vidím, že spotřeba s 5litů klesla na 0,jako když je DPF čisté (když už je skoro plné, tak i s rychlostí mám spotřebu 1litr). Tak zajedu ke krajnici, zastavím a samo se mi zaplo EKO a motor zhasnul (stojím cca 2 min), sešlápnu spojku, nastartuje a jedem. Čištění už se neukáže, průměrná spotřeba paliva je 4,4l/na 100km. To jezdím v zimě normálně. Takže dojedu domu. Ráno zas nastartuji a zas čištěníkteré trvá 40km něž zvýším otáčky do 3000, pak hláška servis.
Dle toho co to auto dělá, tak si myslím, že DPF je čisté a bojím se že je zanesený ERG ventil.
MŮŽE PROSÍM NĚKDO PORADIT? Děkuji předem všem
začnu tím základním
mám Opel Meriva B (S10) 1.6 CDTI 2016
a teď k problému.
synátor se připravuje na řidičák, tak jsme dělali soukromé jízdy a nastal problém.
A najednou když chci jet ráno do práce, tak hláška, Filtr pevných částic plný pokračujte v jízdě. Říkám si dobrý, tak jedu. Mám to do práce 60km.
Ale ouvej, cca 10-15km čistí, pak jsme nějak přidal na otáčkách cca 2500-3000 a už mi to napsalo že mám jet do servisu. Říkám si, ok, nafoukám čistič a bude to fungovat. tak jsem nafoukal (vždy to pomohlo), ale teď ne.
Bydlím na tahu na karlovy vary, takže podle pokynu mám jet cca 30 min. jedu na Prahu 42km a už svítí že mje DPF plné, tak se v Praze otočím a jedu zpět (pořád čistí), ale bohužel až do KV a zpět skoro domu. V ten moment jsem najel cca 200km po dálnici,žádné šourání. pak na to šlápnu na 2500-3000 otáček, vyskočí že mám jet do servisu, čištění zmizí.
Tak pustím plyn a vidím, že spotřeba s 5litů klesla na 0,jako když je DPF čisté (když už je skoro plné, tak i s rychlostí mám spotřebu 1litr). Tak zajedu ke krajnici, zastavím a samo se mi zaplo EKO a motor zhasnul (stojím cca 2 min), sešlápnu spojku, nastartuje a jedem. Čištění už se neukáže, průměrná spotřeba paliva je 4,4l/na 100km. To jezdím v zimě normálně. Takže dojedu domu. Ráno zas nastartuji a zas čištěníkteré trvá 40km něž zvýším otáčky do 3000, pak hláška servis.
Dle toho co to auto dělá, tak si myslím, že DPF je čisté a bojím se že je zanesený ERG ventil.
MŮŽE PROSÍM NĚKDO PORADIT? Děkuji předem všem