Opel Insignia - závady a rady

Návody, opravy, rady, tipy

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
josef81
Příspěvky: 9
Registrován: 14 lis 2015, 23:14

Re: Opel Insignia - závady a rady

Příspěvek od josef81 »

Co jsem zjistil u 4 zadřených aut:
vše diesel
1) 96kw rv2010 naj.160tis vin: W0LGM87K491061320 (!!nové rozvody SKF, sopojka, dvouhmota..., lze natočit)
2) 118kw rv? naj.185tis ....... (lze natočit) (koupeno v Čr, serviska, kompelet historie)
3) 96kw rv2011 naj.160ti s vin:W0LGM8ELXB1180569 (1.majitel, pravidelný autorizovaný servis opel....)
4) 81kw rv2009 naj. přes 300tis vin: WOLGM67H791043306 (nové rozvody. spojka, dvouhmota, odešel chladič, zadřeno po výměně oleje...
Reklama
 

Sunman
Příspěvky: 1329
Registrován: 22 čer 2011, 23:06

Re: Opel Insignia - závady a rady

Příspěvek od Sunman »

1/ všetky "tri typy" motorov sú v princípe rovnaké. Rôzny výkon je daný software 110-130-160k
2/ to že píše niekto že dal 100k do auta - ano rozvody sa normálne menia po 150t (a tiež samozrejme po 300t) takže to nie su náklady extra.
Zotrvačník sa určite bude meniť počas životnosti motora je len otázkou ako kto jazdí, podľa toho vydrží. Ak ho niekto mení pred 100t km na 99% jazdí otáčkami pod 1800ot/m. To tieto motory nemajú radi, nedivím sa potom možno ani zadretiu.
Spojku vždy odporúčajú meniť so zotrvačníkom.
Chladič - no, celkom nerozumiem tomu ako môže prasknúť chladič od uvarenej vody a prehriatia a pán si toho nevšimne... teplota vody je tam predsa meraná, určite vydáva aj poplašný signál pri prehriati a na lepších infotainmentoch píše ešte extra alarm

3/ moja prvá 2009 mala 165t keď som ju menil, druhá 2012 podobne - tá jazdí ešte v rodine a má cez 220t. Na tretej z 2014 mám 130t. Žiadna z nich nemala menený zotrvačník ani neklepal. U mňa motor jazdí zásadne cez 2000 ot/m. Mnoho ľudí už má v 20km/h rýchlosti štvorku s poznámkou "že je to dizel". Olej mením keď si to auto pýta a je to vždy až po 30t. Pokiaľ to výrobca stanovil takto, má odskúšaný interval na dvojnásobok...

Ale mám pocit, že hľadáš skôr problematické autá a jobovky - v tomto prípade byť tebou by som sa radšej poobhliadol po inej značke.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 1777
Registrován: 01 úno 2012, 09:35
Bydliště: kutnohorskokolínské pohraničí

Re: Opel Insignia - závady a rady

Příspěvek od Colommbo »

Sunman píše:...Olej mením keď si to auto pýta a je to vždy až po 30t. Pokiaľ to výrobca stanovil takto, má odskúšaný interval na dvojnásobok...
Dle mého soudu je to špatně a že "to výrobce stanovil", není argument, notabene ani žádný dvojnásobný interval výrobce zkoušet nebude - jak by to asi dělal...? :? Dlouhé výměnné intervaly oleje jsou jen marketing výrobce a úlitba zákazníkům... Ale je to každého věc, jestli se drží příručky anebo se řídí vlastním rozumem a zkušenostmi mechaniků... :roll:
W124 E320 R6 Coupé 1994
Sunman
Příspěvky: 1329
Registrován: 22 čer 2011, 23:06

Re: Opel Insignia - závady a rady

Příspěvek od Sunman »

Colommbo píše:.. notabene ani žádný dvojnásobný interval výrobce zkoušet nebude - jak by to asi dělal...? :?
no úplne normálne, tak ako sa robia všetky skúšky životnosti. Zájdi napríklad do IKEA a tam uvidíš ako niekto testuje stoličku že sa dá na ňu sadnúť 1000000 krát.
Nie je nič jednoduchšie než dať motor bežať na skúšobnú stolicu, naprogramovať záťaže a brať vzorky oleja po natočení 10000km, 20000km atď.
Vectra C 2.2DTI mala interval 50000km.

Nakoniec kľudne si vezmi vzorku tvojho oleja a daj si urobiť za 300Kč kontrolu oleja v nezávislej laborke. tie prachy sa vrátia, ver tomu. Od roku 93 som takto odjazdil takmer 2mil km na rôznych autách a jedine Passat 1.9PD a Octávka pýtali servis po 15000km. A to ešte mali takú spotrebu oleja, že olej sa medzi tým ešte raz vymenil dolievaním :D
Takže moje skúsenosti sú takéto, neviem aké a odkiaľ ich majú mechanici. Či zisťujú že olej čo vypustili po 10000km bol na hrane? Ja len viem že je tiež časť mechanikov, ktorý menia tak polovicu oleja čo máš v motore a druhú ukradnú... Vraj keď im majiteľ servisu málo platí, musia to nejako dobehnúť.
Eisy
Příspěvky: 483
Registrován: 20 srp 2012, 20:11

Opel Insignia - závady a rady

Příspěvek od Eisy »

Ved odkial by ho potom mali ked ti ten olej predavaju pod rukou(mechanici) :)
Sunman
Příspěvky: 1329
Registrován: 22 čer 2011, 23:06

Re: Opel Insignia - závady a rady

Příspěvek od Sunman »

presne ako píšeš. Takže výmena po 30000km a ešte nie všetok.

Colommbo, myslíš, že nejaký výrobca by riskoval dať do manuálu 30000km len preto aby sa zapáčil zákazníkom? Predstav si, že by to nefungovalo a on musel platiť v záruke zadreté motory. Neblázni, keď to nejaký výrobca ako opel, vw, ford dá do manuálu musí to byť na 200% istotu. Dnes je každý opatrný aby sa nedostal do rečí a nedajbože do nejakého hromadného pruseru.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 1777
Registrován: 01 úno 2012, 09:35
Bydliště: kutnohorskokolínské pohraničí

Re: Opel Insignia - závady a rady

Příspěvek od Colommbo »

Veď hej. :) Ale dnes (v posledních letech) je automobil spotřebním zbožím a záruku (motor) přežije možná i při výměnných intervalech 50t.km. Co bude dál, už výrobce víceméně nezajímá... :? Ale jak už jsem psal, ať si to každý rozhodne (dělá), jak je mu libo, já to tak nedělám a nikomu to neradím... 8-)
W124 E320 R6 Coupé 1994
Eisy
Příspěvky: 483
Registrován: 20 srp 2012, 20:11

Opel Insignia - závady a rady

Příspěvek od Eisy »

To je taka nejaka stara skola menit po 10000-15000km.
Tiez myslim ze keby to olej-motor nemal vydrzat, tak to nebudu pisat a praktizovat.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 1777
Registrován: 01 úno 2012, 09:35
Bydliště: kutnohorskokolínské pohraničí

Re: Opel Insignia - závady a rady

Příspěvek od Colommbo »

Ano, jsem stará škola a nestydím se za to... :)
W124 E320 R6 Coupé 1994
Eisy
Příspěvky: 483
Registrován: 20 srp 2012, 20:11

Opel Insignia - závady a rady

Příspěvek od Eisy »

Nieje sa zaco ...
To nebolo v zlom myslene ani na nikoho konkretne.. Ale kedze si stara skola, tak si to urcite pochopil ;)
Odpovědět

Zpět na „INSIGNIA – Jak na to“