Stránka 22 z 22

Re: Fiona & Ruby

Napsal: 21 říj 2025, 08:53
od Herr Blitz
Připouštím, že Kuga vlastně není vysněné auto, bude to mít hrozně těžké, protože Astra je naopak přesně auto, jaké chci a jaké mi 100% vyhovuje. Ale občas holt musíme dělat kompromisy a brát v potaz i další aspekty.
Hodně udělalo to, že žena byla z Kugy nadšená, a tudíž nebude problém si auta různě střídat podle vývoje nájezdu například, protože právě nájezd Astru poslal z garáže mnohem dřív, než jsem původně plánoval. Stejně tak je pro mě podstatné, jak nastupování a vystupování zvládá máma a v Astře to už moc nedává :cry: .
OPELu při tomto mém rozhodování úplně nepomohla zcela nová, a dost složitá, převodovka. Ale až se budu rozhodovat příště, tak už s ní budou zkušenosti a bude to bez neznámé v této otázce.
Stejně tak bych se rád do příštího nákupu auta přestěhoval, takže je otázka, jaký pohon budeme vlastně v té budoucnosti potřebovat :lol: . Změna je život ;) .

Re: Fiona & Ruby

Napsal: 21 říj 2025, 11:29
od Astra - R@SAG
No jak píšeš, mě Astra vyhovuje ve všech ohledech a to hlavně díky pedálům, jinak bych už dávno musel mít při nejmenším automatickou převodovku a nebo ruční řízení. Astra naší rodině sedí ve všech směrech a proto od Astry F, G J vude teď Lko. Vyhovuje nám samozřejmě i prostorem a vším ostatním. U Astry J jsme si zvykli na nejvyšší konfort a proto ergonomická sedadla jsou základ.

Obě naše děti jsem odvozil v 5dv verzi i s kočárkem v kufru, přesto se žena zamilovala s dcerou do verze kombi a já musel trochu ustoupit od sportobnějšího vzhledu. Popravdě Astra L vypadá i sportovněji ve verzi kombi. Nerozhodl jen vzhled, ale díky většímu rozvoru i místo na zadních sedadlech a větší kufr, který se sem tam hodí. Manžela s dcerou jsou menšího vzrůstu a tak to mají jako limuzínu :D :D , mi naopak se synem a výšky 170 - 178cm to máme jako klasiku.

No musím říci, že s uvedené nové převodovky e-DCT mám taky dost velké obavy, proto jak jsme si telefonovali, pojistil jsem to 5 letou zárukou a uvedených 80 - 100 000km to prověří. Samotný motor a celkově jízdní vlastnosti jsou skvělé, spotřeba je dokonce nižší, než udává Opel, tak za mě super.

Neboj, já určitě budu zde i na svém webu informovat o všem co tato nová technologiie umí. Dokonce v roce 2028 se Stellantis chystá na útok proti technologii Toyoty, větší baterie, doladěna 48V archtektůra, větší dojezd s technologií Hybrid a to jak s motory 1.2 Turbo, tak také 1.6 Turbo. Já osobně věřím, že s Astrou L najezdím na jednu nádž paliva určitě cca 1000 - 1100 km, ale na rekord co najeli v Německu se asi nedostanu - 1250 km :D :D :D .

Tak to tak vidím, jsme na tom podobně v naších rodinách :D :D :D :D

Re: Fiona & Ruby

Napsal: 21 říj 2025, 13:20
od milosh
No, snad to bude ok, ono je smutny pribeh pokud mas treba koncern novy a DCT a po 100t km se ti odporouci a co pak.

Re: Fiona & Ruby

Napsal: 21 říj 2025, 14:24
od Herr Blitz
Tak pokud se bavíme o suchých spojkách, tak ty umí odejít i dřív - strašně záleží na tom kde, jak a hlavně kdo s tím jezdí. Je to vlastně stejná technologie jako u manuálu, jen spojku "brousí" trpaslík a ne řidič :mrgreen: .
Tady jsou naštěstí mokré spojky a ty vydrží jednak víc, ale hlavně jim výrazně méně vadí posouvání v kolonách, tedy prokluz spojek. Otázkou této převodovky je její relativní složitost v návaznosti na implementaci elektromotoru a další spojky. Jen čas ukáže, jak to vývoj zvládl ;) .