Dělal jsem si sám výměnu gufer bez demontáže hlavy na Z16XEP. Týden jsem studoval youtube a různé weby. První den jsem dělal první ventil celý den. Druhý ventil 4 hodiny. Pak už jsem měl na to fintu. Když jsem zjistil, že mi zůstalo jedno nové gufero a 16 starých. Což znamenalo, že mám ventil bez gufera. Tak už jsem zkontroloval za cca hodinu všech 16 ventilů. Samozřejmě že bez gufera byl ten poslední.
I s rozvody jsem si to udělal za 2800Kč.
Nejhorší bylo nahodit zámky zpět. Dělal jsem to před panelákem na parkovišti. Po montáži jsem si udělal stručné poznámky, kdybych to dělal znovu viz. níže
Sundání
- do válce nacpu silonové lano 3m*6mm - 0,5m nechám trčet
- válec vysunutu co nejvíc do horní uvratě, aby se o lano ve válci opřeli ventily
- Vezmu si dlouhý gola klíč č.14 dám na něj silne magnety a gola prodloužená a bouchnu do něj velký kladicem
- vytáhnu teleskopickým magnete zámek/zámky ventilu
- výtáhnu přužinu
- ventilový dřík jde vtáhnou kleštemi s dlouhý čelistmi
Nasazení
- Nasadím pružinu a držák pružiny
- do jedné strany na držáku pružiny narvu jeden zámek pružiny
- vezmu dlouhý kola klíč č.6 s prodloužená a ventil vložím do gola klíče a na hranu gola kliče položím zámek
- bouchnu kladivem
- zámek musí zapadnou pod držák pružiny a do zubů ventilu
- místo pro druhý zámek namažu vazelínou
- vložím druhý zámek naproti ji zatlučenímu zámku
- nachystám si dlouhý gola klíč č.14 a do něj vložím dlouhý gola klíč č.6
- opatrně zámek položím hranu gola klíče a ventil do gola klíče
- hned vedle zámku přiložím gola klíč č.14 a tlačím tím zámek k ventilu
- bouchnu kladivem
- zámky by měli zapadnout.
Upozornění:
Pokud při naražení druhého zámku oba po vyskočí, ale zároveň drží
je zbytečně je tam zkoušet zatloukat. Jeden ze zámku se zlomí. Musí se to udělat znovu.