Stránka 2 z 4
					
				Re: 1.6T 147kw - palivo
				Napsal: 23 říj 2017, 13:57
				od HansV
				Zdravím, já tedy tankuju jen 98, konkrétně Vervu od Benziny. Je to doporučený, tak to dělám 

To ušetření, no nevím. Když to jednoduše spočítám tak je 98 dražší o cca 1,50,- (se slevou na kartu od Benziny, kterou si může udělat každý) než 95. Takže na 100 km při spotřebě 7 l je rozdíl cca 10-12 Kč. Na 1000 km je to 100-120 Kč. To snad člověk ani nepozná v těch všech výdajích na život 

 
			
					
				Re: 1.6T 147kw - palivo
				Napsal: 23 říj 2017, 14:06
				od mattonecz
				A dokonce je to 100 a ne 98 

 
			
					
				Re: 1.6T 147kw - palivo
				Napsal: 23 říj 2017, 17:29
				od Majo
				Frost-cz píše:Momentálně tankuji už asi 5x OMV MaxxMotion. Zkouším spotřebu a jízdní projev. 
Ještě tak jednou a pak najedu na 95ku z kvalitnějších pump. Poreferuji zda se to nějak projevuje.
Jinak na Spritmonitoru je dost lidí co jezdí jen 95ku a žádný problém. I pár lidí jezdí na Ethanol.
Vdaka, takato nejaka skusenost ma zaujimala
@Max no prave z tej 95 som mal/mam obavy, ci to nebude mat negativny dopad na zivotnost motora ... nevyznam sa moc do motorov, tak ma zaujimaly nazory skusenejsich. Asi pojdem cestou prémiových paliv, ale aspon som si chcel urobit obraz 

 
			
					
				Re: 1.6T 147kw - palivo
				Napsal: 23 říj 2017, 17:57
				od Colommbo
				Je-li v případě nějakého motoru doporučeno/předepsáno palivo s vyšším OČ, znamená to hlavně to, že elektronický systém řízení motoru je na spalování takového paliva nastaven. U přímovstřikových motorů, mezi něž bezpochyby patří i uvedený 1.6T motor, pracujících s chudou směsí to platí dvojnásob. Není-li oktanový požadavek paliva dodržen, řídící jednotka to pozná a upravuje předstih zapalování. V praxi to znamená, že motor, ač funguje, neustále pracuje v jistém smyslu mimořádném režimu, tedy ne ve svém továrním nastavení.  

 
			
					
				Re: 1.6T 147kw - palivo
				Napsal: 23 říj 2017, 20:40
				od Majo
				Colommbo píše:Je-li v případě nějakého motoru doporučeno/předepsáno palivo s vyšším OČ, znamená to hlavně to, že elektronický systém řízení motoru je na spalování takového paliva nastaven. U přímovstřikových motorů, mezi něž bezpochyby patří i uvedený 1.6T motor, pracujících s chudou směsí to platí dvojnásob. Není-li oktanový požadavek paliva dodržen, řídící jednotka to pozná a upravuje předstih zapalování. V praxi to znamená, že motor, ač funguje, neustále pracuje v jistém smyslu mimořádném režimu, tedy ne ve svém továrním nastavení.  

 
Vdaka za info 

 
			
					
				Re: 1.6T 147kw - palivo
				Napsal: 06 lis 2017, 21:40
				od yogi83
				Nechcem tu rozbiehat nejaky Cuky-Luky pribeh, ale mam to "stastie" ze zasadne tankujem v Rakusku 

 ci uz Shell, OMV/Avanti, vzdy 95 oktanov + cvrknem aditivum a ziaden problem. Tam su oktany urcite realnejsie ako u nas, zatial auto najlepsie tahalo a najmenej zralo po tankovani na BP.
ja totiz ziadnemu benzinu a jeho deklarovanym oktanom a aditivam co sa predava na SK neverim (a Slovnaftu uz duplom nie) a myslim si, ze pri "premiovom" benzine je premiova iba cena nic viac...a pri rozdiely 95AT vs. 95SK 15centov/liter, pri 98 mozno aj 30 centov to na nadrzi robi vyse 10 eur, co je pre niekoho malo, pre niekoho dost, ale naco platit zlodejom ked netreba...
 
			
					
				Re: 1.6T 147kw - palivo
				Napsal: 06 lis 2017, 22:00
				od Majo
				yogi83 píše:Nechcem tu rozbiehat nejaky Cuky-Luky pribeh, ale mam to "stastie" ze zasadne tankujem v Rakusku 

 ci uz Shell, OMV/Avanti, vzdy 95 oktanov + cvrknem aditivum a ziaden problem. Tam su oktany urcite realnejsie ako u nas, zatial auto najlepsie tahalo a najmenej zralo po tankovani na BP.
ja totiz ziadnemu benzinu a jeho deklarovanym oktanom a aditivam co sa predava na SK neverim (a Slovnaftu uz duplom nie) a myslim si, ze pri "premiovom" benzine je premiova iba cena nic viac...a pri rozdiely 95AT vs. 95SK 15centov/liter, pri 98 mozno aj 30 centov to na nadrzi robi vyse 10 eur, co je pre niekoho malo, pre niekoho dost, ale naco platit zlodejom ked netreba...
 
No .. dobry hint .. som z BA, takze do Rakuska to mam kusok
 
			
					
				Re: 1.6T 147kw - palivo
				Napsal: 01 črc 2018, 11:08
				od westler
				Výborně, přesně tohle téma jsem hledal  
 
 
Pokud člověk chce dodržet doporučení výrobce, a zároveň nemá to štěstí že má v okolí benzinku s dnes již raritním palivem "Natural 98" (bez aditiv), tak má prakticky pouze 3 možnosti (beru podle běžné dostupnosti):
• Shell V-Power Racing 100
• OMV Maxxmotion 100
• Benzina Verva 100
Pročítal jsem různé testy kvality a diskuze uživatelů na internetu a krom mnohdy protichůdných informací - např. o obsahu biosložky (někde se uvádí že není u aditivovaných prémiových paliv přítomna vůbec, jinde že se rozlišují první a druhá generace, kdy aditivované N98+ mívají obvykle tu novější) se toho člověk moc nedozví, z hlediska oktanového čísla v nich rozdíl moc není. 
Ještě úvaha nakonec - musel jsem bohužel tankovat na menším městě a když jsem viděl ten zanesený průzor u pistole s nejdražším palivem N98+ (je to logické, malá výtoč, bůhví jak dlouho tam to palivo v tanku je) tak mě napadlo zda není menší zlo natankovat aditivovanou N95 (která má ale násobně větší výtoč) než "zanesený" či jinak kontaminovaný N98+...
Jaké máte zkušenosti vy?
 
			
					
				Re: 1.6T 147kw - palivo
				Napsal: 01 črc 2018, 13:22
				od Majo
				westler píše:Výborně, přesně tohle téma jsem hledal  
 
 
Pokud člověk chce dodržet doporučení výrobce, a zároveň nemá to štěstí že má v okolí benzinku s dnes již raritním palivem "Natural 98" (bez aditiv), tak má prakticky pouze 3 možnosti (beru podle běžné dostupnosti):
• Shell V-Power Racing 100
• OMV Maxxmotion 100
• Benzina Verva 100
Pročítal jsem různé testy kvality a diskuze uživatelů na internetu a krom mnohdy protichůdných informací - např. o obsahu biosložky (někde se uvádí že není u aditivovaných prémiových paliv přítomna vůbec, jinde že se rozlišují první a druhá generace, kdy aditivované N98+ mívají obvykle tu novější) se toho člověk moc nedozví, z hlediska oktanového čísla v nich rozdíl moc není. 
Ještě úvaha nakonec - musel jsem bohužel tankovat na menším městě a když jsem viděl ten zanesený průzor u pistole s nejdražším palivem N98+ (je to logické, malá výtoč, bůhví jak dlouho tam to palivo v tanku je) tak mě napadlo zda není menší zlo natankovat aditivovanou N95 (která má ale násobně větší výtoč) než "zanesený" či jinak kontaminovaný N98+...
Jaké máte zkušenosti vy?
 
Tazko povedat, ale ked vezmem do uvahy info, co pisal Combo o nastaveni riadiacej jednotky pre benzin podla oktanoveho cisla, tak by ta 98 mohla byt stale lepsia volba ... hadam to tam nestoji tak dlho, ze je to uplne degradovane : o) ... ale tak tazko povedat.
Ja medzicasom na odporucanie yogiho83 a Majusenka som sa naucil tankovat v Rakusku ... mame kusok od hranic v Hainburgu (spajam to aj s vyletom) JETku, kde je k dostaniu 98cka, ktora v case, ked u u nas premiove OMV palivo (100ka) stalo 1.603EUR, tak tam som natankoval za 1.339 ... co je rozdiel fakt zaujimavy.
Vzhladom na to, ze ta cena JETky,mi pride podozriva, tak asi skor z paranoje pridavam este VIFko 

 
			
					
				Re: 1.6T 147kw - palivo
				Napsal: 02 črc 2018, 01:16
				od Sunman
				zaujímavé je, že nemecký cenník MY2019 píše, že všetky benzíny môžu tankovať 91/95/98 oktan s max 10% etanolu. 1.6T má najmenší kompresný pomer zo všetkých benzínov.
a momentálne pre EURO6d je k dispozícii len 1.6T a 1.0T a 1.0T DI.