Stránka 2 z 2

Re: Koupě Opel Astra 1,4 Turbo CVT

Napsal: 04 pro 2022, 19:01
od Colommbo
Nabízejí se zásadní otázky - bude to tvoje první autí nebos už něco s vlastním vozem najezdil a jaký je tvůj vztah k autům obecně...? Od toho by se mohly odvíjet případné rady, co pořídit, ale i tak je to tanec mezi porcelánem, každý bude radit/doporučovat něco jiného a ty z toho budeš mít akorát guláš. Pro tebe by bylo asi nejlepší poradit se s někým, koho dobře znáš a důvěřuješ mu a pokud možno není jen "obsluhovatel" bez autoemocí spokojený s přepravou z A do B. "Odpor k tříválcům" je pojem relativní a každý to má(me) prostě nastavené jinak zejména na podkladě nějakých svých zkušeností, potřeb a autopreferencí. Ono je stejně nejdůležitější, aby auto spolehlivě fungovalo a uživatel byl spokojený bez ohledu na počet válců, že...? ;)

Re: Koupě Opel Astra 1,4 Turbo CVT

Napsal: 04 pro 2022, 19:16
od Capri_Sonne
Chápu tedy správně, že Astra před 2019 faceliftem bude 1,4 čtyřválec s automatickou převodovkou (automat s hydrodynamickým měničem)?

Re: Koupě Opel Astra 1,4 Turbo CVT

Napsal: 04 pro 2022, 19:22
od XMira
Ano, u Astry K nějaké ty tříválce před FL snad měly i robotizovanou převodovku, ale 1.4 a 1.6 jsou čtyřválce s HDM. Po FL se už novému majiteli opelu nechtělo platit licence GM za motor a převodovku, peugotí tam nepasovala, tak vymysleli tříválec s CVT.
Colommbo má pravdu. Zkusím Ti napsat svůj názor bez ohledu na nějakou lásku nebo předsudky ke značce nebo počtu válců. Zkrátka co jsem za dobu co řídím zjistil, nebo někde vyčetl:
CVT sice umí jezdit po městě i levněji než manuál, ale hodí se spíš do menších aut. Speciálně špatně mu dělá provozování na dálnicích při konstatní rychlosti. Řemen umí pak vydřít do konusů drážky a škube. Navíc je prý dost těžké až nemožné CVT servisovat. A pokud jezdíš 15000 ročně, tak to není zas tak malý nájezd a možná se dost pohybuješ i mimo město.
Výhodou klasického automatu, je jeho hladký chod a v současnosti i spolehlivost. Já s ním dokážu jezdit mimo město v pohodě od pěti do šesti a půl litru.
Tříválce jsou fajn. Znám ten od škodovky a celkem mě překvapil svou pružností a živostí.Ve městě ušetříš, ale na dálnici, nebo při vyšším zatížení zas žere víc.

Re: Koupě Opel Astra 1,4 Turbo CVT

Napsal: 05 pro 2022, 09:05
od Astra - R@SAG
Astra K po FT v roce 2020 dostala nový 3 výlcový motor 1.4 Turbo (F14SHT), právě s CVT převodovkou, motor má už také filtr pevných částíc.

Více zde o motorech - http://astra-rasag.maweb.eu/?page_id=5035

Značení motoru 1.4 Turbo Start / Stop
Označení F14SHT
Rok výroby 2019
Emisní norma Euro 6d
Palivo Benzín
Rozvody Řetěz
Převodovka 7 st. CVT
Počet válců 3
Zdvihový objem (cm3) 1342
Vrtání ( mm ) EN – Bore 79.0
Zdvih ( mm ) EN- Stroke 91.2
Max. výkon v kW/k 107 / 145
Max. výkon při ot / min. 1 500 – 3500
Max. točivý moment v Nm 236
Max. točivý moment při ot / min. 5 000 – 6 000
Kompresní poměr 10,0:1
Max. rychlost ( km / h ) 210
Zrychleni z 0 – 100 km / hod. 9,9 / 10,5
Filtr pevných částic GPF (Gasoline Particulate Filter)
Objem oleje v litrech 4

Spotřeba podle NEDC
Město 6,3 – 6,3
Mimo město 4,3 – 4,3
Kombinace 5,1 – 5,0
Palivová nádrž 48
Emise CO2 ( g / km ) 116 – 115
Spotřeba podle WLTP kombinovaná 6.0 – 5.6

Re: Koupě Opel Astra 1,4 Turbo CVT

Napsal: 05 pro 2022, 15:26
od Colommbo
Všechna auta, která jsem vlastnil či jimi i dlouhodobě "jen" jezdil, měla manuální převodovku. S automatem jsem kdysi párkrát měl tu čest (a nebylo to žádné ořezávátko, motor 3.6 V6 v Chrysleru NewYorker), ale nijak mě to neoslovilo, takže stále manuál, třeba už jen pro ten pocit, že auto jede, jak chci JÁ a ne jak chce ONO (jo, taky jsem už v důchodu a něco jsem od r. 1976 najezdil...) Moderní klasické automaty asi nebudou špatné, ale já si chci řadit sám a aby mi převodovka CVT , byť s přednastavenými nevímkolika stupni) ječela v autě a ručka otáčkoměru lítala po ciferníku, to bych fakt nedal... :roll: