Stránka 2 z 2

Re: Zachovat a investovat, nebo prodat?

Napsal: 18 bře 2022, 23:20
od devalley
Ahoj opeláci,

mám nový update ohledně naší Astry G a opět by mě zajímal váš názor.

Technická proběhla (kupodivu!) úplně v pohodě, servisák mi říkal, že jsem tam s tím autem klidně mohl jít sám a nemusel jsem "platit" za jeho přímluvu, protože žádná přímluva nebyla třeba. Výsledek je mírná koroze brzdového potrubí, netěsnost převodky řízení, vytečený jeden tlumič a klasika - lehká povrchová koroze. Emise OK (sice prý "na hraně", ale i přesto zatím bez problémů) a toť vše. No a teď řeším dilema, jestli teda prodat, nebo se lehce porýpat v brzdách, řízení, natřít spodek a používat. Můj nápad odepsat na rok či rok a půl autor z registru a nechat ho stát v garáži je podle servisáka hloupost - když prošlo bez problémů technickou, je škoda ho nepoužívat a taky je škoda ho prodávat, když jde očividně o funkční auto. Já sice svoje auto (Alfu Romeo) mám po opravě a technické a dvě starší auta se mi moc udržovat nechce (z finančního hlediska), nicméně - fakt je, že obě dokážu užít ve větší nebo menší míře užít - Alfu na běžný provoz, Astru na příležitostný. Co byste na mém místě dělali? Nechali Astře u karosáře natřít spodek, vyměnili řízení a pošolíchali brzdy a občas s ní vyjeli?
Jezdím hodně dálkové trasy a vzhledem ke spotřebě si dokážu představit, že bych ty dálkaře spíš jezdíval Opelem než Alfou... Kdybych samozřejmě popravil vše, co vyšlo z technické...

A nebo byste tu Astru prodali ve stavu, v jakém vyšla po technické? A pokud ano, máte představu, za kolik ji můžu někam nabídnout? Je to 1.7 TD, najeto 97 tis km (viz můj popis v prvním komentu)... Můžu za ni dostat třeba 30 tis KČ, nebo je to moc? Opakuju, že technická vyšla zcela OK, EGR ventil už je vyčištěný, žádná kontrolka nesvítí, auto hezky přede, v servisu z něho prostě měli radost - na to, jak Astry bývají shnilé, je ta naše prý zachovalá.

Díky!

Re: Zachovat a investovat, nebo prodat?

Napsal: 21 bře 2022, 08:36
od Astra - R@SAG
Před pár týdny jsem koupil Astru G 1.4 16v 2003 s podctivými 130tis. km jako 2 auto (pro syna). Tím, že řidičák teprve dělá a cca 2 měsíce ho ještě dělat bude. Jsem teď na tom stejně. 2 auta 1 řidič, proto střídám Astru J a Astru G.

Na Astře G právě měníme brzdové trubky, protože ty přední byly KO, pak jsem nechal ošetřit podvozek a dutiny. měníme spojku, ta původní byla skoro před smrtí no a zadní tlumyčr trochu tečou, ale ty nechám vyměnit na podzim a není to velká investice, ty tlumiče max 1500Kč a dá se to vyměnit na parkoviští.

Když to podtrhnu a sečtu Astra J je na dlouhé trasy a najede cca 13 - 15 000km za rok. Astra G od syna najede cca 5 000km a třetí Astra, taky G (2006) 1.4 16v Twinport najede cca 5 - 6 000km, má najeto přes 160 000km a taky už se měnily přední brzdové trubky, na to OPEL dost je náchylný, zvlášť přední levá :D .

U nás to je asi trochu jiné, neměnily bychom a i Astry G slouží perfektně, koroze min a obě Astry prochází STK bez potíží na své roky.

Jak jsem psal, nechal bych si uvedenou Astru G, pokud teď prošla technickou a je pro ní využití.

Re: Zachovat a investovat, nebo prodat?

Napsal: 22 bře 2022, 14:35
od milosh
Ale asi je to kus od kusu, ja mel cca 130 kdyz jsem prodaval svoje gecko a koroze na podvozku bylo dost.

Re: Zachovat a investovat, nebo prodat?

Napsal: 25 bře 2022, 18:20
od devalley
No tady jsou fotky nejhoršího místa koroze a té tekoucí převodky, zbytek podvozku je více méně Ok až na lehkou oxidaci hadicek… tak nevím… co si o tom myslíte? Servisak říkal, ze to je na vyvareni, oproti tomu karosar tvrdí, ze stačí ošetřit, nasprejovat… už mi z toho jde hlava kolem.

Re: Zachovat a investovat, nebo prodat?

Napsal: 26 črc 2022, 18:54
od devalley
Zdravím,

pokud by se někdo v budoucnu pídil po ceně za řízení, tak pro info - moje řízení je vyměněné, cena za něj plus olej do řízení plus geometrie plus práce 16.300 CZK.

Jízdě zdar!