Při nájezdu 305 000 km odešla spojka. I s vysypaným odpojovacím ložiskem za hrozných zvuků bylo možné nouzově řadit, což pokládám za zásadní faktor při záchraně. Varování vibracemi při stisknutí pedálu a hlasitostí sešlápnuté spojky trvalo asi 100 km.
Spojku jsem nechal vyměnit v servisu, sám bych si na to asi netroufnul. Z účtenky opisuji:
Sada SA3000 951 679 za 3000 kč, je možné ji ale běžně koupit za cenu pod 2000 Kč. Dál bylo třeba vyměnit oba klouby ramene nápravy, protože při demontáži musí převodovka ven a tak se zespodu poloosy odpojují (asi obě) v místě kloubu těhlic (asi?). Při tom prý bylo nutné je švajcem nahřát a tím byly pryžové díly odeslány do věčných lovišť a klouby bylo nutné vyměnit.
S výměnou spojky je související výměna převodového oleje v převodovce - 2 litry za celkovu cenu do 800 Kč. Plus deset hodin práce jednoho člověka a měření a seřízení geometrie náprav za 950.
Materiál 6500, práce 9000, celková cena 18600 Kč.
Spojka podle online zdrojů údajně běžnou životnost takto dlouhou prý asi ani nemívá.
Spojková sada
https://www.automoto-eshop.cz/sada-spoj ... 53332.html
Ravenol MTF-3 SAE 75W 1litr
https://www.oleje.cz/ravenol-mtf-3-sae-75w-1-l
kloub ramene nápravy DF TC426 ..... 2x 725 Kč
https://www.autokelly.cz/Product/DF-TC2426/9000363
Spojka 300 000 km
Moderátor: Moderátoři
- Reklama
Re: Spojka 300 000 km
Pokud by to byla jedina vetsi zavada pak to asi je ok. Dnes uz ta novejsi auta Lojza vedle z garaze uz asi nebude umet opravit 

- Astra - R@SAG
- Moderátor
- Příspěvky: 692
- Registrován: 02 dub 2020, 13:26
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spojka 300 000 km
No musím řícim klobou dolu a pak že ty auta od Stellantisu nic nevydrží
. No na Crosslanda hodně dobrý nájezd, předpokládám, že 1.5 CDTi, nebo dokonce krytizovaný 1.2 Turbo s řemenem v oleji. Prosím co tam je za motorizaci.
Přesto i tak velmi pěkné a přeji aby vše fungovalo nadále.




Přesto i tak velmi pěkné a přeji aby vše fungovalo nadále.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1.4 8v - 1992
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v - 2003 a 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
Současný vůz: Opel Astra L 1.2 Turbo Mild-Hybrid
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v - 2003 a 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
Současný vůz: Opel Astra L 1.2 Turbo Mild-Hybrid
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
-
- Příspěvky: 3
- Registrován: 22 pro 2019, 10:01
Re: Spojka 300 000 km
@ milosh
Tohle by asi ten Lojza dal, je to evidentně čistá mechanika, žádné tajemné kódování řídicích jednotek se při tomto úkonu nutně neodehrává.
@ Astra - R@SAG
Je to motor 1,2 BA+LPG 60 kW s tovární zástavbou, rok 2017. Kolem 250000 byla ještě závada se vstřikovačem nebo cívkou nebo obojího. Jeden ze tří vstřiků asi dával míň paliva, než měl, nebo víc, než měl.
Přestal jsem navštěvovat autorizované servisy v okamžiku, kdy si za výměnu motorového oleje naúčtovali šestinásobek běžné ceny. jako fakt 6000 Kč za 3,25 litru běžného oleje.
Je možné, že někde kolem 150000 by se vstřiky a svíčky měly vyměnit. Bohužel intervaly a úkony nejsou pro majitele stále nějak volně k dispozici. Pokud by je někdo měl, prosím, podělte se.
Tohle by asi ten Lojza dal, je to evidentně čistá mechanika, žádné tajemné kódování řídicích jednotek se při tomto úkonu nutně neodehrává.
@ Astra - R@SAG
Je to motor 1,2 BA+LPG 60 kW s tovární zástavbou, rok 2017. Kolem 250000 byla ještě závada se vstřikovačem nebo cívkou nebo obojího. Jeden ze tří vstřiků asi dával míň paliva, než měl, nebo víc, než měl.
Přestal jsem navštěvovat autorizované servisy v okamžiku, kdy si za výměnu motorového oleje naúčtovali šestinásobek běžné ceny. jako fakt 6000 Kč za 3,25 litru běžného oleje.
Je možné, že někde kolem 150000 by se vstřiky a svíčky měly vyměnit. Bohužel intervaly a úkony nejsou pro majitele stále nějak volně k dispozici. Pokud by je někdo měl, prosím, podělte se.
- Astra - R@SAG
- Moderátor
- Příspěvky: 692
- Registrován: 02 dub 2020, 13:26
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spojka 300 000 km
Tak to je super na tento motor. Vše je o servisu a údržbě.
Mám pouze servisní plán na 96kW 130k
https://astra-rasag.cz/?page_id=4983
Mám pouze servisní plán na 96kW 130k
https://astra-rasag.cz/?page_id=4983
Předešlé vozy: Opel Astra F 1.4 8v - 1992
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v - 2003 a 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
Současný vůz: Opel Astra L 1.2 Turbo Mild-Hybrid
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v - 2003 a 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
Současný vůz: Opel Astra L 1.2 Turbo Mild-Hybrid
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.