Astra - R@SAG - Astra J - 1.4 Turbo 88kW 120k - COSMO Premium
Moderátoři: Astra - R@SAG, Moderátoři
Re: Astra - R@SAG - 1.4 Turbo 88kW 120k - COSMO Premium
Moc pěkný... Astrule i malby... 

Astra H Caravan "Fenix", 1.7 CDTI, 2005 (Ravenol SSL, 0W40 / EuroOil Optimal Diesel + aditiva Liqui Moly)
Ex Astra J GTC, 1.6 Turbo, 2014
Ex Škoda Fabia Combi, 1.9 TDI, 2001
Ex Škoda 130l, 1986
Ex Astra J GTC, 1.6 Turbo, 2014
Ex Škoda Fabia Combi, 1.9 TDI, 2001
Ex Škoda 130l, 1986
- Reklama
- Astra - R@SAG
- Moderátor
- Příspěvky: 745
- Registrován: 02 dub 2020, 13:26
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Astra - R@SAG - 1.4 Turbo 88kW 120k - COSMO Premium
No jedno s posledních focení, než syn převezme Astru J pod svá křídla a k nám přibude nejmladší bles v rodině ve forme Astry L ST Hybrid.
Snad najdu čas o víkendu navoskovat Astru J a připravit ji na Ostravsky sraz, který máme příští sobotu.
Snad najdu čas o víkendu navoskovat Astru J a připravit ji na Ostravsky sraz, který máme příští sobotu.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1.4 8v - 1992
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
Současný vůz: Opel Astra L 1.2 Turbo Mild-Hybrid - 2025
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
Současný vůz: Opel Astra L 1.2 Turbo Mild-Hybrid - 2025
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
- Astra - R@SAG
- Moderátor
- Příspěvky: 745
- Registrován: 02 dub 2020, 13:26
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Astra - R@SAG - Astra J - 1.4 Turbo 88kW 120k - COSMO Premium
Tak poslední dlouhá trasa s Astrou J a to přes 500km po dálnici, okreskách než předám Astru synovi. Pěkně jsme si to spolu užili a na tachometru se objevilo krásné číslo
.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1.4 8v - 1992
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
Současný vůz: Opel Astra L 1.2 Turbo Mild-Hybrid - 2025
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
Současný vůz: Opel Astra L 1.2 Turbo Mild-Hybrid - 2025
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
- Astra - R@SAG
- Moderátor
- Příspěvky: 745
- Registrován: 02 dub 2020, 13:26
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Astra - R@SAG - Astra J - 1.4 Turbo 88kW 120k - COSMO Premium
Tak je to tu, včera důkladná kontrola Astry J, vyněněný motorový oléj po 7500km, tentokrát jsem to o něco málo přetáhl, než běžně dělám, ale výmena po 7měs. Nadále kontrola kompletního stavu auta. Dnes je totiž velký den a naposledy se svezu Astrou J pod svou taktovkou do Olomouce a z Olomouce už si to přebíra syn a zpět jedeme Astrou J i Astrou L.
No myslel jsem, že pokořím s Astrou J za volantem těch krásných 140 000 km, ale už se tak nestane 138 500 km a přesedlávám. Přesto s Astrou J se sem tam svezu, to je jasné
O víkendu nás čeká přezouvání a to jak Astry J / Astry G, tak také Mini Coopra S.
No Mini Cooper S teď najezdil mnoho km, protože Astra G od syna byla prodána. Teď se přezuje a zazimuje do jara.

No myslel jsem, že pokořím s Astrou J za volantem těch krásných 140 000 km, ale už se tak nestane 138 500 km a přesedlávám. Přesto s Astrou J se sem tam svezu, to je jasné
No Mini Cooper S teď najezdil mnoho km, protože Astra G od syna byla prodána. Teď se přezuje a zazimuje do jara.

Předešlé vozy: Opel Astra F 1.4 8v - 1992
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
Současný vůz: Opel Astra L 1.2 Turbo Mild-Hybrid - 2025
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
Současný vůz: Opel Astra L 1.2 Turbo Mild-Hybrid - 2025
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Re: Astra - R@SAG - Astra J - 1.4 Turbo 88kW 120k - COSMO Premium
Ale Radime, ty kola mas nejaky spinavy
Me by zajimalo, jestli je opravdu takovy rozdil menit po 7500 nebo 15000t km, pokud jsi to nekdy sledoval, barva oleje atd. Servis asi vi, proc ty vymeny doporucuje, nereknu 30, ale rok nebo 15 je ok, ne?
Me by zajimalo, jestli je opravdu takovy rozdil menit po 7500 nebo 15000t km, pokud jsi to nekdy sledoval, barva oleje atd. Servis asi vi, proc ty vymeny doporucuje, nereknu 30, ale rok nebo 15 je ok, ne?
- Astra - R@SAG
- Moderátor
- Příspěvky: 745
- Registrován: 02 dub 2020, 13:26
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Astra - R@SAG - Astra J - 1.4 Turbo 88kW 120k - COSMO Premium
No pokud jezdiš krátke trasy, jako já cca 3km a 3km zpět do práce. Tak se oléj nestačí prohřád a vlastně v motoru by se dálo řící, že prší rosa. To znamená že dochází k degradaci motorového oleje mnohem rychleji. Černý podle mě bude asi stejně, jak po 7000, tak po 15000 km. Nadále nechci aby trpělo i turbo a tak opravdu co 6 měs. 1000Kč mě nezabije a motoru to jen ocení. Samozřejmě jezdím i delší trasy a tam pro změnu motoru po zahřátí na provozní teplotu dám více zabrat, aby nebyl lenivý. Nadále je dokázáno, že pokud máš rozvodový řetěz a měníš motorový oléj dříve, tak se dožívá řetěz delšího věku, protože je mazán lepší kvalitou motorového oleje.
To je stejné jak s převodovkou, M32 má napsáno, že je tam doživotní oléj. Jak ho vyměníš po 5 letech / 60 000 km, co nastane dříve. Divil by ses co s toho vyteče a po výměně cítíš velkou změnu řazení. Pak se nesmíme divit, že majitelé nadávají na M32 převodovky a repasy je stojí ranec peněz cca 25 - 30 tis. kč. A stačí tak málo, co 5 let dát 1300 kc za nový olej a 700kc prace a je hotovo.
Teď troch odpočím u nové automatické převodovky e-DCT v Astře L je interval výměny převodového oleje 90 - 100 000 km (v servisním plánu co jsem si sehnal), no a já určitě budu měni okolo 60 000 km, v tom mám jasno.
To je stejné jak s převodovkou, M32 má napsáno, že je tam doživotní oléj. Jak ho vyměníš po 5 letech / 60 000 km, co nastane dříve. Divil by ses co s toho vyteče a po výměně cítíš velkou změnu řazení. Pak se nesmíme divit, že majitelé nadávají na M32 převodovky a repasy je stojí ranec peněz cca 25 - 30 tis. kč. A stačí tak málo, co 5 let dát 1300 kc za nový olej a 700kc prace a je hotovo.
Teď troch odpočím u nové automatické převodovky e-DCT v Astře L je interval výměny převodového oleje 90 - 100 000 km (v servisním plánu co jsem si sehnal), no a já určitě budu měni okolo 60 000 km, v tom mám jasno.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1.4 8v - 1992
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
Současný vůz: Opel Astra L 1.2 Turbo Mild-Hybrid - 2025
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
Současný vůz: Opel Astra L 1.2 Turbo Mild-Hybrid - 2025
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
- Herr Blitz
- Příspěvky: 225
- Registrován: 24 črc 2023, 11:09
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Astra - R@SAG - Astra J - 1.4 Turbo 88kW 120k - COSMO Premium
U krátkých tras, tedy ve ztížených podmínkách, všichni výrobci zkracují interval výměny na polovinu. Takže 6 měsíců nebo 7.500 km je přesně v souladu s obvyklými pokyny výrobce, a hlavně je to víc než rozumné.
Co se týče převodovek - Aisin prý taky doživotní, ale kampak na mě
. Šel ven v 60.000 km a prý byl černý jak bota (naštěstí ještě nesmrděl). Takže plán 5 let nebo 60.000 km je obecně u převodovek rozumný.
Výrobci nemůžou úplně nastavit intervaly podle toho, co by bylo ideální, protože údržba je velice sledovaný parametr ve firemních flotilách. V konečném důsledku silně ovlivňuje TCO, takže je to vždycky kompromis mezi kvalitou údržby a krocením výdajů na straně prvozákazníka. Že to auto odejde k druhému majiteli načaté výrobce ani flotilového zákazníka netrápí... Bohužel.
Když jsem měl ix35 v naftě a interval výměny oleje byl stanoven na 30.000 km, tak jsem si dal, s ohledem na tehdejší charakter provozu, jako strop 20.000 km za rok. Podle toho jsem volil buď výměnu po roce (když jsem se vešel do 20.000 km) nebo jsem to klidně pojal po půl roce a 12.000 km. Tím, že mám nájezd celkem předvídatelný, tak to nebyl problém plánovat
.
Co se týče převodovek - Aisin prý taky doživotní, ale kampak na mě
Výrobci nemůžou úplně nastavit intervaly podle toho, co by bylo ideální, protože údržba je velice sledovaný parametr ve firemních flotilách. V konečném důsledku silně ovlivňuje TCO, takže je to vždycky kompromis mezi kvalitou údržby a krocením výdajů na straně prvozákazníka. Že to auto odejde k druhému majiteli načaté výrobce ani flotilového zákazníka netrápí... Bohužel.
Když jsem měl ix35 v naftě a interval výměny oleje byl stanoven na 30.000 km, tak jsem si dal, s ohledem na tehdejší charakter provozu, jako strop 20.000 km za rok. Podle toho jsem volil buď výměnu po roce (když jsem se vešel do 20.000 km) nebo jsem to klidně pojal po půl roce a 12.000 km. Tím, že mám nájezd celkem předvídatelný, tak to nebyl problém plánovat
26. (FORD 1.) Explorer
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
- Astra - R@SAG
- Moderátor
- Příspěvky: 745
- Registrován: 02 dub 2020, 13:26
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Astra - R@SAG - Astra J - 1.4 Turbo 88kW 120k - COSMO Premium
přesně tak a asi nemá smysl více o tom psát. Proto jsme se rozhodl měnit to mezi 6000 - 7000km, teď jsme mírně přetáhl.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1.4 8v - 1992
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
Současný vůz: Opel Astra L 1.2 Turbo Mild-Hybrid - 2025
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
Současný vůz: Opel Astra L 1.2 Turbo Mild-Hybrid - 2025
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Re: Astra - R@SAG - Astra J - 1.4 Turbo 88kW 120k - COSMO Premium
Ale co se týče hybridu tam to je trochu jiná ne? Když se často nestartuje na motor 
- Herr Blitz
- Příspěvky: 225
- Registrován: 24 črc 2023, 11:09
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Astra - R@SAG - Astra J - 1.4 Turbo 88kW 120k - COSMO Premium
Ono je taky podstatné jaký spalovací motor ten hybrid používá. Zatímco Tvoje TOYOTA má atmosféru s nepřímým vstřikem a její primární konstrukce počítala s hybridním provozem, tak 1,2 Stellantis je přímovstřikové turbo, které se tomuto typu provozu přizpůsobovalo zpětně. Tam bych šel i nadále cestou zkrácených výměn.
Astra PHEV měla původní servisní plán 30.000 km. Po necelém roce to zkrátili na 20.000 km, a to zpětně. To o ledasčem vypovídá
.
Kuga má taky atmosféru vyvinutou pro použití v hybridu a má servisní interval 2 roky / 30.000 km. Ale naštěstí má sledování viskozity motorového oleje a pokud řídící jednotka motoru dospěje k závěru, že olej má dost, tak Ti to hodí na přístrojový štít i do appky a máš 1.000 km na výměnu
. To je za mě naprostá pecka!
Astra PHEV měla původní servisní plán 30.000 km. Po necelém roce to zkrátili na 20.000 km, a to zpětně. To o ledasčem vypovídá
Kuga má taky atmosféru vyvinutou pro použití v hybridu a má servisní interval 2 roky / 30.000 km. Ale naštěstí má sledování viskozity motorového oleje a pokud řídící jednotka motoru dospěje k závěru, že olej má dost, tak Ti to hodí na přístrojový štít i do appky a máš 1.000 km na výměnu
26. (FORD 1.) Explorer
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line