To jsme na tom úplně stejně, říkal jsem si co ti mladí vidí na těch BMW . No a už je doma. Přál jsme si, aby to bila Insignie v BiTurbu, jenže to by se muselo ještě cca 2 roky počkat, než by si naspořil .
Na druhou stranu se chce věnovat autům a servisovat je, protože jak vidí ty nesmyslné peníze za ne zcela dobře odvedenou práci servisů, tak se pustil do této oblasti. CNC stroje nezavrhl, auta bere jako koníček. Má to stejně jako můj otec a fandím mu, ať se mu daří.
BMW bere jako projekt a učení, má kolem sebe dost lidí z oblasti BMW, kteří ho k tomu dovedli. V současné době jednáme o pronajemu garáže a konečně si budu moci někde nabít autobaterii, navoskovat auto a drobnosti na autě.
Colommbo - No s tím počítam, že to je návikové . Vždy jsem si chtěl pořídit něco takového. Jak jsem byl mladý, tak scházeli finance, pak rodina a vždy do toho něco vešlo. Sen byl vždy Astra G OPC II.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1.4 8v - 1992
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Já to samosebou píšu s nadsázkou, ale je na tom hodně pravdy, aspoň tedy z mého pohledu. Není to o rychlosti jako takové či zrychlení a trhání asfaltu, spíš o celkovém projevu/charakteru motoru a když se jezdí "na pohodu", je to moc příjemné. Prostě víc válců = víc auto a Omča byla a vždy zůstane první.
Astra G 1.4 16v ECOTEC jezdí nadále, ale km už tolik nenaskakuji, to si přečtete níže, co je důvodem. Od posledních událostí se na Astře muselo vyměnit těsnění pod víkem ventilů. Mezi vánoci se ozval čep na spodním rameni. Nakonec jsme sehnali celá nová ramena komplet za hubičku a synově malé dílně vše vyměnily za 30 min. Astra má na tachometru 200 000km a jezdí převážně jen teď v zimě a rozhodli jsme se, že bude sloužit jako rezervní vozidlo a hlavně v zimě, kdy synovo nové žihadlo bude v zimě spát v dílně a bude se postupně vylepšovat.
Ti, co zde to sledujete pravidelně, tak o pár příspěvků výše jsem psal o projektu BMW E46. Jenže jak víte v září 2024 postihly povodně i Ostravu, odneslo to právě synovo BMW určené na daný projekt. Proto hledal náhradu. Hodně zvažoval koupit Astru G OPC II v opravdu pěkném původním stavu s malým nájezdem km, jenže takové najdete v zahraničí a cena se pohybuje i přes 200 000Kč. Pak přišla řeč na Corsu D OPC, opět v pěkném stavu a s malým počtem km je to pomalu nemožné.
Najednou se naskytla neuvěřitelná příležitost koupit male žihadlo, hodně podobné Corsa D OPC. Přišlo pár dní studování o tomto voze, jako jeho bolavá místa, co motor a vše okolo. Nakonec se syn rozhodl a pořídil Mini Cooper S ze Švýcarska v krásném zachovalém stavu. Má kompletní historii a dokonce původní majitel nechal i zvýšit výkon motoru renovovanou firmou. Mini Cooper S první generace má pod kapotou atmosferický motor 1.6 s kompresorem. Základní výkon je 120kW / 160k, upravený motor má teď 132kW / 180k.
No byl jsem mile překvapen, jak kompresor tomu motoru dává výkon a jeho super zvuk. Vždy jsme Mini Cooper bral jako motokáru, ale teď mě to hodně oslovilo, zvuk motoru (kompresoru), 6st. převodovka a samotné svezení super. Po zahřátí i sériový výfuk se umí pěkně projevit.
Jak jsem psal Cooper S bude takovou sezónní variantou a v zimě bude na odpočinku. Je potřeba pár drobností, jako oprava předního nárazníku, vyměnit rozvody. Na léto se pořídily ALU disky 8Jx17 ET 35 (ještě musí projít renovací). Pustíme se do očisty laku a v plánu je mnoho úprav. První základní servis to má za sebou, jako motorový olej, filtry, přední ložisko kola nebylo úplně ve 100% kondici. Projekt je na začátku, ale už nyní je mnoho myšlenek.
Přílohy
Předešlé vozy: Opel Astra F 1.4 8v - 1992
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
No základ byl mít malou váhu a silny motor. Osobně se po 3 mešících testování dívám na to jinak. Auto bude sloužit převážně od jara do podzimu na takové to trochu vyblbnutí, nebude v denním režimu. Proto Astra G zůstáva a Mini bude taková hračka s pořádným motorem a verze s kompresorem je super na tyto veci. Turba hodne odchází a je s tím jenom problém. Mini Cooper S bereme jako takovou malou investici, byl za super cenu a je jich velmi málo.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1.4 8v - 1992
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
No už je to skoro na spadnutí, proč se ptáš. Základ má a to je dobrá práce. Hledá něco blízko garáže, ať to má blízko a hlavně kde zaparkovat auto.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1.4 8v - 1992
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.