Ztráta výkonu při akceleraci

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 1782
Registrován: 01 úno 2012, 09:35
Bydliště: kutnohorskokolínské pohraničí

Re: Ztráta výkonu při akceleraci

Příspěvek od Colommbo »

V návodu k obsluze mé předchozí benzínové Omegy 2.6 V6 (2001) byla spotřeba oleje uvedena v téže hodnotě - 0,6/1000km. Žádné "až", prostě tato hodnota. Koukám, že se nic nezměnilo, považuju to za alibismus výrobce a utvrzuje mě v tom zejména jedna věc - než jsem nechal vyměnit ventilová gufera, spotřebovával motor olej v uvedené míře, po opravě klesla spotřeba oleje na asi tak jedno deci na tisíc km a to měla Omča najeto hodně přes 200tis.km. Takže to jde, když se chce. :)
W124 E320 R6 Coupé 1994
Reklama
 

Sunman
Příspěvky: 1334
Registrován: 22 čer 2011, 23:06

Re: Ztráta výkonu při akceleraci

Příspěvek od Sunman »

Svíčky máš nové, ale kolega ti píše aby si ich vybral a porovnal medzi sebou - mohlo by sa podľa ich zaolejovania dať posúdiť najjednoduchším spôsobom bez rozoberania motora či krúžok v niektorom valci neprepúšťa olej. Sviečka bude vyzerať inak ako zvyšné dve.

druhý bod je zmeranie kompresného tlaku ale na to už potrebuješ prístroj alebo kamaráta s prístrojom.

Držím ti palce nech to dobre dopadne
Uživatelský avatar
Astra - R@SAG
Moderátor
Příspěvky: 539
Registrován: 02 dub 2020, 13:26
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Ztráta výkonu při akceleraci

Příspěvek od Astra - R@SAG »

Přesně jak píšeš, tak jsme to myslel, svíčka je první rychlý test :D :D , komprese válců, to udělá běžný servis a zde se to ukáže. Pokud tedy někde neteče motorový olej s motoru, ale to by šlo poznat, pohledem.

Nechci se vsázet, ale myslím že zde je to je zcela jasné. Díky zakarbonovanému motoru došlo k poškození pístního kroužku a pak se stane právě toto. Hold 2 generace tohoto motoru se neustále laděna typem oleje a změna nastaveného intervalu výměny.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1.4 8v - 1992
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Uživatelský avatar
Astra - R@SAG
Moderátor
Příspěvky: 539
Registrován: 02 dub 2020, 13:26
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Ztráta výkonu při akceleraci

Příspěvek od Astra - R@SAG »

Jinak jak popisuji na svém webu, může to být ještě toto (odkaz na první stránce vlákna):

Nadměrná spotřeba oleje

Něco o této problematice, už jsem naznačil na začátku tohoto článku a zde pouze pokračuji to co jsem záskál z FRANCIE.

Co je za problém?

Majitel si stěžuje na časté doplňování oleje kvůli vadné segmentaci. Tento problém se vyskytuje současně s obavami o odlučovač olejových par, který může způsobit, že se výstražná kontrolka hladiny motorového oleje rozsvítí méně než 6 000 km po nastavení maximální hladiny.

Jaká technická řešení?

Ve všech případech se zkontroluje nepřítomnost netěsností. Pokud je motor vpořádku a nezjistí se jeho počkození, tak se jedná o poruchu odsávání olejových par, jeho výměna by měla stačit.

Kterých vozidel se to týká?

Vzhledem k tomu, že v továrně v tuto chvíli neexistuje řešení, může být problémem segmentace postižena celá výroba. Odsávání olejových par byl upraven v listopadu 2021.

Jakou podporu?

Pokud je tato nadspotřeba oleje certifikována a byla respektována údržba, je možné plné pokrytí nákladů na díly a práci až do 100 000 km a 5 let. Částečné krytí, tentokrát omezené na díly, je pak možné až na 8 let a 150 000 km. Toto platí, jen pokud jezdáte do autorizovaného servisu.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1.4 8v - 1992
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Tanguero
Příspěvky: 39
Registrován: 11 zář 2017, 09:27

Re: Ztráta výkonu při akceleraci

Příspěvek od Tanguero »

Taky bych si tipnul na zakarbonování. A pozor, karbon ze sacího kanálu hlavy žádným VIF-em pryč nedostanete. Benzín s aditivem jde přímovstřikem hned do válce, neopláchne vám stěny sání. Jediné řešení je mechanické otryskání skořápkama, při současném odsávání bordelu. To se dělá při sundaném sání a ne každý servis na to má vybavení a zkušenosti. Ještě by mě zajímalo kdy se to vynechání po přidání plynu projevuje. Je to při razantním zrychlování, kdy rychle řadíte a při tom přidáváte a ubíráte plyn. A nebo je to spíš v situaci, kdy se dlouhé minuty vlečete za dědulou, co byl nakupovat v Lidlu a na konci vesnice ho konečně můžete předjet, ale nepodřadíte, jen přidáte plyn a spolehnete se na to, že Turbo pomůže na čtverku zrychlit ze 40 na 100?
Odpovědět

Zpět na „Crossland X“