Opel Astra L - zkušenosti od str. 3

Moderátoři: Astra - R@SAG, mattonecz, klm121, Moderátoři

Odpovědět
sladas opc
Příspěvky: 1026
Registrován: 08 bře 2011, 10:26

Re: Opel Astra L

Příspěvek od sladas opc »

Exterier moc pekny, interier sileny, nelibi se mi vubec.. A vzhledem k tomu ze jsem "benzinovej" a 3hrnek proste nechci tak mam jasno ze menit "kacko" nebudu
Opel astra K 1.4turbo 110kw..dynamic..led matrix,navi,18bicolor atd..
Reklama
 

milans
Příspěvky: 39
Registrován: 29 říj 2008, 17:45

Re: Opel Astra L

Příspěvek od milans »

Môžem len súhlasiť, že interiér nič moc, najmä tie lakované časti. Vonkajší vzhľad je ale fajn.
Uživatelský avatar
CrazyPlum
Příspěvky: 59
Registrován: 24 kvě 2017, 23:21

Re: Opel Astra L

Příspěvek od CrazyPlum »

Opel Astra K ST, 1.4 benzin, 92kW, vyrobene 07/2017, vybava Innovation + Zimna sada 1 + Odhlucnovacia sada
palah
Příspěvky: 266
Registrován: 29 bře 2016, 12:13

Re: Opel Astra L

Příspěvek od palah »

Opel astra K ST inovation 1,4 150k, čierna metalíza, sada inovace(led matrix a navigácia…) , zimná sada 2, funkčná sada pre zadné sedadlá, fleetova zľava 16,38%(3909€)…
Uživatelský avatar
Vangeliscz
Příspěvky: 20
Registrován: 20 bře 2018, 19:52

Re: Opel Astra L

Příspěvek od Vangeliscz »

Dobrý den, všem.
Přináším několik poznatků z používání nové Astry (mám GS Line HB 1,2 benzín, AT8):
1. Někdy trvá velmi dlouho (např. až 10 s), než se po nastartování načte profil a jsou přístupné volby pro vypnutí start-stop.
2. Pokud je převodovka v režimu "P", nelze přepnpnout přímo na "R", ale zařadí se neutrál a následně pohybem zpět řadím zpátečku. Omlouvám se, pokud je toto u hydoměničů běžné, já jsem měl zatím zkušenost jen s DSG.
3. Vyhřívané čelní sklo nejprve rozmrazí pravou polovinu (před spolujezdcem), a až potom cást před řidičem - prý bezpečnostní opatření.
4. Ostřikování zadního skla se spouští pootočením páčky (možná to tak mají i jiná franc. auta - já jsem to neznal). Otočení o jednu polohu - stírání - o dvě polohy - ostřikování.
5. Mám verzi s klasickými LED světly - automatická dálková světla se nevypínají včas - funkci jsem deaktivoval, raději si dálkové zapnu sám kdy chci.
6. Při parkování, pokud se přiblížím k nějaké překážce na cca 30 cm a méně, přepne se pohled kamery "jako kdyby se dívala shora" a dává lepší předsatvu o tom, jak jste blízko.
7. Pokud chci přepínat na rádiu mezi oblíbenými stanicemi a ne mezi všemi uloženými, musím nejprve stisknout pravý volič na volantu a následně šipkami vybírat - u Astra K stačilo používat pouze šipky.
8. Všecha auto od MY 22B mají ve standardu Pure Panel Pro. To je potěšující, kprotože já jsem auto objednal v červnu 2022, kdy PPP nebyl oficiálně dostupný, ale jelikož se auto vyrobilo až v 12/2022, už tam PPP dali. Mimochodem - trvalo skoro 50 dnů, než to auto dovezli z Německa sem k prodejci.
9. Myslel jsem si, že Němci budou hrdí na svoje auto a že se tam bude vyskytovat magický nápis "Made in Germany". Nic takového, ia štítku i v techničáku (rozumějme ORV, část II) - je uvedeno "PSA Automobiles, Poissy France" - asi je to logické a přežít se to dá, i když jsem nakonec byl toho večera poněkud neklidný.
10. Nástup brzd je celkem slušný, rozhodně lepší než u mé služební Oct 2 (po FL).
11. Snažím se jezdit mírně, ale zatím se mi nepodařilo poměstě dostat pod 9 l/100 km (auto má ujeto 480 km, natankoval jsem klasickou 95 u Benziny). Pravda je, že EKO režim nezapínám a sem - tam chvilku jedu i na SPORT. Nechám tomu čas, na Astře K jsem měl po městě dlouhodobě okolo 7,5 l a to jsem jezdil - eufemisticky řečeno - velmi dynamicky.

Kdo dočetl až sem, zaslouží pochvalu za trpělivost.
(edit) - úprava podpisu
ASTRA L GS Line (1,2 Benzín, AT8)
Uživatelský avatar
westler
Příspěvky: 286
Registrován: 08 dub 2018, 10:46

Re: Opel Astra L

Příspěvek od westler »

Vangeliscz: díky za supr postřehy, ta spotřeba je hlavně daná kombinací hydroměnič + město, mě ve městě přidává klidně 1-2l. 480km znamená syrový motor, časem to trochu klesne. Jak Ti přijde "L" v porovnání s "K" podvozkově? (myslím tvrdost, filtraci nerovností, aj.) a odhlučněním? Dá se StartStop trvale vypnout? Vyladění jízdních asistentů (pruhy, náraz) proti "K"?
Astra K ST, 2018, 1.6T AT
EX Astra H, 2009, 1.6 Easytronic
Uživatelský avatar
Astra - R@SAG
Moderátor
Příspěvky: 529
Registrován: 02 dub 2020, 13:26
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Opel Astra L

Příspěvek od Astra - R@SAG »

Krásné sepsání, přeji mnoho km v krásném voze. Já vždy měl půjčenou pouze verzi s manuálem. So se týče podvozku, tak mohu srovnávat pouze s Astriu J, ale Astra L bych řekl je zase o velký kus dále, žehlí nerovnosti pěkně a hlavně při rychlejším průjezdem zatáčkou, případně při dálničním tempu a velkých rychlostech je za mě super.

Jak se popisuje výše, vlastnil jsme vždy GM a to otočení páškou pro obstřik zadního okna to je veký nezvik, jak jsem to zjistil.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1.4 8v - 1992
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Uživatelský avatar
Vangeliscz
Příspěvky: 20
Registrován: 20 bře 2018, 19:52

Re: Opel Astra L

Příspěvek od Vangeliscz »

westler: Astra L je kvalitativně jinde, než K. Podvozek mi přijde naprosto OK, ano, jak píšou v recenzích, trošku náklony do zatáček tam jsou, ale auto drží stopu pěkně.
Start/stop se trvale vypnout nedá, a vypíná se dvěma úkony: klik na fyzické tlačítko nastavení auta a potom klik na obrazovku.
Veliké plus vidím v těchto věcech:
1. Laminovaná boční okna vpředu - hluk je v kabině opravdu nižší. Po dálnici jsem zatím nejel, takže to budu testovat až příště.
2. Polstrování na vnitřní části kapoty - kvůli odhlučnění.
3. Kryt motoru ze spodu - to Astra K neměla a dost mi to vadilo, měl jsem pocit, jako kdybych měl Fiat Punto z roku 2000.
4. Kvalita zpracování interiéru - až na ten klavírák na středovém panelu, ale zase nejsem až takový bastlíř, abych tam lepil napodobeninu karbonu z Wishe. Vím, že se dají koupit kvalitní interiérové folie, ale zatím to takto řešit nechci. Uvidíme, jak moc se to bude škrábat.
5. Kvalita jako celku je opravdu lepší - stačí si v autosalonu poslechnout zvuk zavírajících se dveří.

Jízdně je to příjemné, živost motoru OK, žádné vibrace v interiéru, takže kdyby člověk neslyšel ten zvuk, asi by si myslel, že je tam čtyřválec. Mimochodem, zvuk toho trojválce není takový ten á la Wartburg, je poměrně hluboký.
Ještě jsem chtěl zmínit, že nikde v systému nelze deaktivovat bezklíčový vstup (mně by nevadilo ten ovladač zmáčknout - jde o to, že když budete chodit okolo auta s klíčem v kapce, tak se pořád zamyká a odemyká), a pak taky to, že při zamknutí auto vydá krátký zvuk - asi jako kontrola odcházejícímu, že je zamknuto.
A pak ještě - pokud Vás to baví číst - chci říct, že celkem dobře vyřešili ta fyzická tlačítka pod displejem. Vše podstatné tam je. Např., co se týká klimatizace, tak stejně většina lidí jede na režim auto, a kdo chce rozvádět vzduch individuálně, na displeji si to přepne. Ano, pokud Vám spolujezdkyně rozhodí synchro teplotu tím, že si nastaví svých 25 °C oproti mým 22, tak pro zapnutí synchra zpět musíte na displej, ale naštěstí se panel klimatizace vyvolá jedním stisknutím fyzického tlačítka. Co mi přijde trošku zbytečné je, že teploty se mění po půl stupni - asi jsem méně citlivý, ale předchozí regulace v Káčku - po jednom stupni, mi přišla lepší. Tady se v případě větší změny teploty uklikáte.
Hands free funguje bez problému a pozor, kdo má v oblibě Android Auto / Car Play po drátě (auto zvládá i bezdrátově), musí připojit kabel do spodního USB v přední schránce, horní USB je jen nabíjení.
A tím se dostávám k poslední poznámce - zde budu kritizovat: Nechápu proč při používání Android auto (ale dělá to i Car Play, mám oba telefony), zobrazuje na tom dipleji navigaci pouze v levé části (odhaduji 2/3 až 3/4 šířky) a v tom zbytku mám okno se Spotify. Uvítal bych, kdyby se navigace dala zobrazit přes celou šířku displeje. Nastavení jsem nenašel ani v telefonu, ani v autě. Možná něco dělám špatně, anebo třeba přijde aktualizace SW vozidla a opraví to. Bylo by smutné, kdyby ten displej zůstal neyužitý. Opravdu nepotřebuji 500 km koukat na obrázek alba, které poslouchám...
ASTRA L GS Line (1,2 Benzín, AT8)
Uživatelský avatar
Vangeliscz
Příspěvky: 20
Registrován: 20 bře 2018, 19:52

Re: Opel Astra L

Příspěvek od Vangeliscz »

jo, a ještě to vyladění asistentů. Bohužel nemám srovnání, protože moje předchozí Káčko bylo Enjoy, takže kromě tempomatu tam žádné pokročilé systémy nebyly. Zatím se s tím seznamuji, ale vzhledem k tomu, že bydlím v Brně, tak pro jízdu v kolonách po městě nepředpokládám, že bych využil adaptivní tempomat. Asistent jízdy v pruzích je poměrně agresívní - pokud měníte pruh bez blinkru (typicky já v půl páté ráno), tak docela dost trhá volentem, ale dá se nastavit ta intenzita ve třech krocích. Jelikož je ale tento asistent na stejné obrazovce jako vypnutí Start-Stop, vypínám ho automaticky taky. Ale aby to nebylo zas takový leháro, tak vypnutí asistenta jízdy v pruhu musíte ještě potvrdit kliknutím na "potvrdit".
Jo, a teď, když to píšu, jsem si vzpomněl, že při dopravním hlášení auto nijak neupraví hlasitost ani ekvalizér (jako u Káčka), jede pořád stejný zvuk, ale na displeji se objeví hláška "Přehrává se dopravní hlášení" a dole tlačítka "Potvrdit" a "Zamítnout" Je tam ještě zaklikávací tlačítko "Příště se neptat", ale to funguje jen do příštího nastartování auta.

Výsledek: Dokonalé auto to není, ale já ho mám i tak rád
ASTRA L GS Line (1,2 Benzín, AT8)
Uživatelský avatar
Astra - R@SAG
Moderátor
Příspěvky: 529
Registrován: 02 dub 2020, 13:26
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Opel Astra L

Příspěvek od Astra - R@SAG »

No vyčerpávající. U Astry J zase uživatelé hodně nadávali, že klimatizace se nastavuje po 1 stupni a chtěli po půl stupních. No každý to máme rádi jinak :D :D :D .
Předešlé vozy: Opel Astra F 1.4 8v - 1992
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Odpovědět

Zpět na „Astra L“