Insignia 1.6T 200k vs 2.0CDTI 170k

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
mia
Příspěvky: 201
Registrován: 25 říj 2016, 11:13

Re: Insignia 1.6T 200k vs 2.0CDTI 170k

Příspěvek od mia »

Keby GM ostal v EU, tak určite tam je nová verzia 2,0T, bohužiaľ už je to pasé
Reklama
 

Sunman
Příspěvky: 1328
Registrován: 22 čer 2011, 23:06

Re: Insignia 1.6T 200k vs 2.0CDTI 170k

Příspěvek od Sunman »

Je tu niekto od výrobcu alebo konštruktéra, že by som ohováral alebo napádal jeho prácu? Toto nie je boj medzi dieslom a benzínom, prečo aj? Toto je o jednom aute a rovnakej bežnej jazde za každých podmienok s dvomi rôznymi motorizáciami.
2.0T sa dá kúpiť už len skladovka, takže to čo je k dispozícii je 1.6T/DPF. Navyše porovnávam to, v čom sedím každý deň stovky kilometrov a nie to, o čom som len počul.

Priateľu Mio, ja neporovnávam benzín a naftu pri rovnakých otáčkach, Komu je to načo? Ja porovnávam rovnakú jazdu s týmito dvoma autami. Chápeš? T.j. 130kmh na diaľnici 1.6T točí 3000 a má iný hluk ako 2.0CDTI s 2200. To je proste fakt. Ak ty jazdíš na otáčky, OK, ja na rýchlosť ako väčšina ľudí.
Nafta má navrch vždy s krútiacim momentom od najnižších otáčok po najvyššie. Je to nafta. Poznať to pri pridaní plynu bez podradenia v bežných rýchlostiach či už 90kmh alebo 130kmh. To je proste fakt. 1.6T potrebuje pre predbehnutie podradiť a držať na 4000ot, zrejme v tomto režime bude mať aj lepšie zrýchlenie. Chvalabohu, preto som čakal na 200k motor a nekupoval 1.5T. Nikto tu ani netvrdí, že 1.6T je zlý motor alebo 4000ot sú zlé otáčky. Je tu konštatované len toľko, že pri 4000ot je proste iný hluk v aute a taktiež s tým spojená dvojnásobná spotreba. Treba si proste vybrať.
Krútiaci moment je uvedený správne. 1600 ani náhodou, možno u tvojej 1.4T. 1.6T mal pôvodne u Astry rozsah max momentu do 4500, neviem či je to kvôli DPF alebo niečomu inému u Insignie je to do 4100. Nie je to chyba v texte. zober si manuály a študuj. Okrem toho Mia, jazdím ešte s oboma autami paralelne takže jeden deň môžem porovnať obe naraz. Máš rovnakú možnosť ?

Ekologia - keby ten benzín bol tak fajn, nemal by som asi dnes v benzíne DPF. Je tam, rovnako ako u dieslu, oba spĺňajú rovnaké predpisy takže pre mňa v tomto nie je rozdiel. Vyššia spotreba bude vždy znamenať vyšší CO2 aj pri porovnaní dvoch benzínov (1.4T-1.6T-2.0T) aj dvoch dieslov 1.6CDTI-2.0CDTI). Komu čo smrdí menej alebo viacej je každého osobné rozhodnutie.

Hluk - v "obyčajnej" Insignii či už "A" alebo "B" je hluk od pneu a podvozku u 130kmh dostatočný na to, aby motor pri manuálnej 6-ke nebolo počuť. Bohužiaľ. Myslím, že najvyššia trieda ktorú Opel robí by si zaslúžila aj v "základe" lepšie odhlučnenie. Ak 2.0T ide po diaľnici s 1700ot, je to super a ak je GSI ešte lepšie odhlučnená (sedel som v nej ale nejazdil po diaľnici) o to lepšie.
Inak všetci čo sa viezli so mnou za prvý mesiac si všimli že nové auto nejako viacej hučí. To hovorí asi za všetko.

Jazdné vlastnosti - "A"-čka som mal vždy so zníženým podvozkom a to auto sedelo na ceste suverénnejšie, u "B"-čka táto varianta bohužiaľ odpadla. Bočný vietor u ľahkého predku robí svoje, na tom nič nikto nezmení. Ale toto všetko je samozrejme subjektívny pocit.

Páni, mám piatu Insigniu, pred objednávkou tejto piatej som si odjazdil aj 10000km Superbu vo výbave asi za 45000EUR a Octávku. Vybral som si zase Insigniu, aj keby nebola lacnejšia. A to preto, že napriek tomu, že to nie je 100% auto (ale ktoré je?) toto auto nie je šedivá myš a má svoju dušu a povahu.
Ale očakával som napríklad viac od LED svetlometov, v určitých smeroch aj od navigácie a zhoršila sa napr. citlivosť zadných radarov na ktorú som bol zvyknutý - u "B"-čka sú vlasnte zbytočná výbava rovnako ako u toho Superbu. Všetko veci, ktoré človek užíva niekoľkokrát denne. škoda.
mia
Příspěvky: 201
Registrován: 25 říj 2016, 11:13

Re: Insignia 1.6T 200k vs 2.0CDTI 170k

Příspěvek od mia »

sunman, teba nezastaví nič, ty si budeš stále svoje ako buldozer.
Tvoje dojmy a pocity je jedna vec a technické záležitosti druhá. Dojmy a pocity si môžeš povedať aké chceš, ale len hlupák sa púšťa sa do technicko matematických pojmov, nerozumiac tomu.
Tak ešte raz a poslednykrát vytiahnem pár pikošiek, nech je zábava :D :
Sunman píše:Priateľu Mio, ja neporovnávam benzín a naftu pri rovnakých otáčkach, Komu je to načo? Ja porovnávam rovnakú jazdu s týmito dvoma autami. Chápeš? T.j. 130kmh na diaľnici 1.6T točí 3000 a má iný hluk ako 2.0CDTI s 2200. To je proste fakt.
Nechápem, zase zavádzaš, 130km/h Insignia 1,6T točí na šestku cca 2200 ot. a na päťku nejakých 2900 ot., alebo žeby blbý graf, alebo si ešte neobjavil šestku? :mrgreen:
Insignia 200 2019.jpg
Sunman píše:Krútiaci moment je uvedený správne. 1600 ani náhodou, neviem či je to kvôli DPF alebo niečomu inému u Insignie je to do 4100
Pozri si špecifikácie,je tam rozsah max momentu 1650 - 4500 ot. ;) Začínaš sa v tom strácať.
Sunman píše:1.6T mal pôvodne u Astry rozsah max momentu do 4500. Nie je to chyba v texte. zober si manuály a študuj
nie, je to chyba, max moment končil pri cca 4900 ot. Študovať by si mal ty sunman a hodne.
Sunman píše:Navyše porovnávam to, v čom sedím každý deň stovky kilometrov a nie to, o čom som len počul. jazdím ešte s oboma autami paralelne takže jeden deň môžem porovnať obe naraz.
ako vidíš, nestačí ti to na serózne porovnanie, moto redaktor asi z teba nebude aj keď vieš písať litánie, radšej ostaň pri pôvodnom remesle.
Uživatelský avatar
mattonecz
Moderátor
Příspěvky: 2267
Registrován: 06 čer 2016, 16:19
Bydliště: Praha

Re: Insignia 1.6T 200k vs 2.0CDTI 170k

Příspěvek od mattonecz »

nektery lidi sou uchylny na ty deisely. 1.6t musi 2,0cdti natrhnout, mimo to bude lehci a obratnejsi. a lehci predek uvadi sunman jako nevyhodu, ale kazdy dalsi na svete jako vyhodu :D asi by tomu slusel chip na tech 240ps 400nm co dela EDS, pak to bude raketa
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex 2022 Audi Q5 50 TDI - 3.0 V6 TDI 210kw
ex 2016 Astra 1.4T 92KW
Sunman
Příspěvky: 1328
Registrován: 22 čer 2011, 23:06

Re: Insignia 1.6T 200k vs 2.0CDTI 170k

Příspěvek od Sunman »

Mattonecz, aj to príde, ale teraz je na to myslím ešte skoro.
Trochu pre tých komu smrdí nafta a sú úchylní na benzín ako Benzín Benzinovič. Stačí prvý odstavec. Aj sa to ťažko číta.
https://auto.pravda.sk/poradna/clanok/4 ... podstatne/

Mia, zase pozeráš country tourer. Zjavne si ani v jednom aute nesedel a len teoretizuješ. Pošlem ti teda fotku tachometra aby si videl otáčky a rýchlosť a nerobil tu zo mňa klamára. Nepotrebujem sa s tebou naťahovať. ale áno, insignii na tomto podvozku 200k benzínu stačí bohate (týmto sa ospravedlňujem pánovi v superbe 4x4 z minulého týždňa, ktorý to vzdal po 50km).
Platí čo som napísal v prvom príspevku:
- naftu si kúpi ten čo potrebuje auto na každodenné používanie, platí palivo za svoje a nevlastní ani diamantové ani uránové bane.
- benzín bude voliť ten kto jazdí menej ako 20t ročne a alebo mu nezáleží na "pár" eurách za benzín a o 40% kratšia jazdná vzdialenosť na jedno natankovanie.

teoretický kľudnejší chod benzínového motora sa na diaľnici nepozná, telefonát ani Mozarta z Bose systému si pri 130+ neužijeme ani v jednej Insignii (snáď okrem volfíkovho GSI).

apropo ľahký a ťažký predok. Všetci hovoríte o výhode toho ľahkého, ja som zatiaľ zistil dve nevýhody u "B"-čka oproti "A"-čku a mám za to že je to ľahším autom u "B", aj keď "A"-čko malo plus v ešte v nižšom podvozku a flex-ride:
- pri silných vetroch minulý týždeň skutočne problém udržať auto na diaľnici v rovnom smere medzi zvodidlom a kamionom
- pri zjazdoch na českej D1, kde je "v dolíčku" zákrutka s mostnými spojmi je treba sakra dávať pozor na to odskočenie predku na mostnom spoji. Samozrejme že nie pri 130kmh, tam je to asi ešte jedno.
Volfik
Příspěvky: 160
Registrován: 31 říj 2018, 21:19

Re: Insignia 1.6T 200k vs 2.0CDTI 170k

Příspěvek od Volfik »

Sunman píše: - pri silných vetroch minulý týždeň skutočne problém udržať auto na diaľnici v rovnom smere medzi zvodidlom a kamionom
- pri zjazdoch na českej D1, kde je "v dolíčku" zákrutka s mostnými spojmi je treba sakra dávať pozor na to odskočenie predku na mostnom spoji. Samozrejme že nie pri 130kmh, tam je to asi ešte jedno.
Zajímavé jak se liší 1.6T, 6stupeň a FWD od 2.0T, 8stupeň, aktivní tlumiče a AWD.
GSi má skvělé jízdní vlastnosti, 180km/h do zatáčky díky vektoringu točivého momentu na zadní nápravu dává s přehledem, nerovnosti na silnici ignoruje (20" kola), přitom je stále pohodlná.
Insignia GSi (2.0T benzín, 260hp, 4x4, 8AT)
mia
Příspěvky: 201
Registrován: 25 říj 2016, 11:13

Re: Insignia 1.6T 200k vs 2.0CDTI 170k

Příspěvek od mia »

Sunman píše:Trochu pre tých komu smrdí nafta a sú úchylní na benzín ako Benzín Benzinovič. Stačí prvý odstavec. Aj sa to ťažko číta.
https://auto.pravda.sk/poradna/clanok/4 ... podstatne/
pojednáva sa tam len o časticiach, kedy ešte neboli povinné filtre u benzínov, ale nehovorí sa tam napr. o emisiách NOx - nafta ťahá za kratší koniec
Sunman píše:Mia, zase pozeráš country tourer.
nemáš automat, no dobre manuál točí pri 130 cca 2800, to není moc na benzín a to ešte neznamená že je hlučnejší ako dízel pri 2200. A to nehovorím o vibraciách!! "Ve finále je to tedy komfort, který může převážit misky vah na tu či onu stranu a ten jednoznačně hovoří ve prospěch benzinových motorů. Ty jsou totiž tišší a také méně vibrují, navíc jsou lehčí a méně zatížený vůz může mít jemnější, komfortněji naladěný podvozek."
Sunman píše:ale áno, insignii na tomto podvozku 200k benzínu stačí bohate (týmto sa ospravedlňujem pánovi v superbe 4x4 z minulého týždňa, ktorý to vzdal po 50km).
jak je to možné? veď máš krúťak len 280Nm :mrgreen:
Sunman píše:apropo ľahký a ťažký predok. Všetci hovoríte o výhode toho ľahkého
Samozrejme, ľahší je výhoda, to ti povie každý "dobrý" šofér...
Sunman píše:Platí čo som napísal v prvom príspevku:
- naftu si kúpi ten čo potrebuje auto na každodenné používanie, platí palivo za svoje a nevlastní ani diamantové ani uránové bane.
- benzín bude voliť ten kto jazdí menej ako 20t ročne a alebo mu nezáleží na "pár" eurách za benzín a o 40% kratšia jazdná vzdialenosť na jedno natankovanie.
tak je finančne výhodná tá nafta, alebo ani nie??
voz s naftou je drahší splati sa po cca 80-100t km a až potom je jazda lacnejšia, ale k tomu započítať ešte:
- "Nižší spotřeba dieselu je na druhou stranu vykoupena dražšími součástkami. Servis naftového auta je náročnější, a tudíž i nákladnější."
- "Do zhruba 180 000 najetých kilometrů je naftový motor v servisních nákladech dražší jen zhruba o 15 procent," ale "U hodně ojetých aut už ale rozdíly v servisních nákladech diesely stále značně znevýhodňují."
- a čo močovina? Objem nádržky vystačí na ujetí několika tisíc kilometrů, je třeba ji doplňovat a za močovinu platit. Tohle vás u benzinového motoru nečeká.
- filtre sú už povinné aj u benzínových, ale "tieto filtre by mali stáť 50 až 100 eur, čo je oveľa menej v porovnaní s DPF filtrami pre naftové motory, pretože majú jednoduchšiu konštrukciu.",
"Porovnejme dieselový a benzínový motor z hlediska vypouštěných zplodin. Na pročištění výfukových plynů (diesel) je tak potřeba na rozdíl od benzínu doslova malá chemická továrna. To samozřejmě zvyšuje cenu motoru, ale hlavně to snižuje jeho spolehlivost."
tak čo sunman, ešte stále si myslíš, že je tá nafta až tak super cenovo výhodná??
"Malý automobil s benzínovým motorem si vyberme na krátké jízdy po městě, naftový motor volme na dlouhodobě zatížení, jaké mají městské autobusy nebo kamiony." :D
Sunman
Příspěvky: 1328
Registrován: 22 čer 2011, 23:06

Re: Insignia 1.6T 200k vs 2.0CDTI 170k

Příspěvek od Sunman »

Volfik píše:
Sunman píše: - pri silných vetroch minulý týždeň skutočne problém udržať auto na diaľnici v rovnom smere medzi zvodidlom a kamionom
- pri zjazdoch na českej D1, kde je "v dolíčku" zákrutka s mostnými spojmi je treba sakra dávať pozor na to odskočenie predku na mostnom spoji. Samozrejme že nie pri 130kmh, tam je to asi ešte jedno.
Zajímavé jak se liší 1.6T, 6stupeň a FWD od 2.0T, 8stupeň, aktivní tlumiče a AWD.
GSi má skvělé jízdní vlastnosti, 180km/h do zatáčky díky vektoringu točivého momentu na zadní nápravu dává s přehledem, nerovnosti na silnici ignoruje (20" kola), přitom je stále pohodlná.
v 2.0T máš 400Nm takže si na 8 môže dovoliť to isté alebo vzhľadom na 70HP viacej ešte nižšie otáčky ako 2.0CDTI.
1.6T by to neutiahol. Ten moment mu chýba, v podstate na diaľnici neustále cez 3500 ot/m.

Pod 10-nu som sa na D1 v spotrebe ešte nedostal, ale určite s ľahkou nohou sa to dá. Ale pri 140kmh na diaľnici je spotreba cez 10, toto ma dosť prekvapilo. Čakal som 8÷8.5.
Takže teoretikovi miovi:
- neviem o čom tu stále točíš, odjazdil som si nafty aj benzíny, nemám potrebu niekomu niečo dokazovať. Výsledok je jasný a už som ho napísal vyššie, netreba sa opakovať.
- používaš citácie z rôznych časopisov, ani jedno auto si nezažil takže zbytočne s tebou diskutovať. Tak ako si vytiahol nezmyselný graf s rýchlosťami a otáčkami - realita je iná rovnako tak cituješ aj iné nezmysly
- Návratnosť investície som spočítal hneď na začiatku. Môj optimistický odhad bol 2.5 l viacej, ono je to skoro 4
- Drahá údržba u nafty - posledných 7 oplov boli diesle. Do 150t kedy je výmena remeňa som menil po 30t olej a filtre. Toť vsjo. Takže aký rozdiel. Proste nezmysly.
- NOx je s AdBlue taktiež minulosť. Práve pozerám AutoMotorSport channel, hovoria o prachových časticiach...
- Stále som nepočul tú výhodu ľahkého predku okrem toho, že to "každý vie". Ale nepiš radšej nič, keď si neskúsil.
- s filtrami vidím nemá nikto odpoveď. Všade sa píše len o tom čo si konštruktéri myslia a ako si predstavujú funkciu filtra spalín u benzínu, ale realita je zrejme iná. Vypaľovanie beží každú chvíľu, pretože neviem prečo inak motor berie 2l bez plynu.

taká perlička na záver (pretože stále hovorím o hluku v aute a nezáleží mi na motore, pritom nejaké vibrácie sú zase len kecy):
chcel som vyskúšať kolegovi volfíkovi hlasové ovládanie infotainmentu. Nastavil som prehrávanie USB a "slečna" hovorí "what would you like to play". Odpovedám "Scorpions".
Slečna "I do not understand, please repeat"
zopakoval som ešte 2x a skončila konštatovaním, že "I do not understand, there is huge noise in backround, please reduce the speed of your car or stop and repeat" - pri 140kmh teda hlasové ovládanie tvrdí že mám spomaliť alebo zastaviť, pretože nerozumie kvôli hluku v aute :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Nevadí. S Insigniou som bol zvyknutý od roku 2009 na prvú ligu, tak chvíľu to bude síce prvá ale taká slovenská :lol:
Ale som tu už povedal 2x - voľba medzi Insigniou a šedivou predraženou tradíciou je jasná. toto auto v každom prípade baví.
Přílohy
IMG_00051.jpg
Uživatelský avatar
mattonecz
Moderátor
Příspěvky: 2267
Registrován: 06 čer 2016, 16:19
Bydliště: Praha

Re: Insignia 1.6T 200k vs 2.0CDTI 170k

Příspěvek od mattonecz »

taky bych cekal ze to bude zrat min. treba si to jeste sedne. mne astra paradoxne zere nejmin cestou do a z chorvatska a to to vetsinou moc nesetrim. ale dostanu se tak na 7L real. po praze jezdim pres 8
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex 2022 Audi Q5 50 TDI - 3.0 V6 TDI 210kw
ex 2016 Astra 1.4T 92KW
Volfik
Příspěvky: 160
Registrován: 31 říj 2018, 21:19

Re: Insignia 1.6T 200k vs 2.0CDTI 170k

Příspěvek od Volfik »

Plyne z toho koupit 2.0T skladovky, dokud jsou :)
Insignia GSi (2.0T benzín, 260hp, 4x4, 8AT)
Odpovědět

Zpět na „INSIGNIA – Motory“