MY16 vs MY14, MY12 a MY09

Pokud kupujete nebo už jste koupili, podělte se o zkušenosti.

Moderátor: Moderátoři

Sunman
Příspěvky: 1328
Registrován: 22 čer 2011, 23:06

MY16 vs MY14, MY12 a MY09

Příspěvek od Sunman »

Vymenil som moju krásku MY14 za klasiku Sport MY6.
Čo nového v MY16? Dalo by sa to hodnotiť slovom "vykradnutá". Za rovnaké prachy opäť menej muziky!
Pribudli nezmysly typu Apple/Android Auto, prehrávanie filmov ale zmizli iné podstatné veci.
Takže pozitíva:
1/ nový motor CDTI2.0 170k.
-- Jemný chod oproti pôvodným "cvakačom", ticho v kabíne, super!
-- ZMIZOL PROBLEMATICKÝ REGULÁTOR turba na prednej maske, ktorý u každej po ca 60÷80t km začal húkať ako sova. Super, nové riešenie dúfajme bude lepšie.
-- singálka DPF - ak sa nepodarí vypálenie DPF bliká a potom svieti. Myslím, že je to dobrá pomôcka pre tých, čo jazdia krátke trasy.

2/nový intelink R700 (namiesto i700)
-- pribudla výborná funkcia čítania SMS správ z telefónu a to textom aj hlasovo. funguje vynikajúco s mojím Blackberry avšak nefunguje s iPhone. Pre čítanie SMS u iPhone je potrebné použiť funkciu Apple a nutnosť pripojiť mobil cez USB port, nie BT.
-- pribudla teda funkcia Apple a Android Car. Po pripojení iPhone cez USB port je možné používať na obrazovke Infotainmentu napríklad navigáciu z iPhone, prehrávače hudby a pod. Používam ale dlhé roky Garmin, takže pre mňa bez významu.
Android som neskúšal, tieto telefony majú k nám zákaz vstupu.
-- pribudla možnosť prehrávať pri zabrzdenom aute video súbory. Vyskúšal som z USB kľúča film Trója vo formáte AVI. Je to OK.
-- pribudla možnosť listovať audio nahrávky v telefóne pripojenom cez BT. ale pri snahe zvoliť nejaký súbor infotainment havaruje a reštartuje sa. :roll:
-- pribudla možnosť prechádzať aj adresáre médií, nie len triediť podľa albumov, interpretov atd.
-- na strednom paneli pribudli tri obrazovky:
---- EKO - ukazuje na farebnej stupnici aktuálnu úspornosť jazdy
---- EKO režim posledných 50km - v stĺpcových grafoch zobrazuje spotrebu na posledných 50km
---- spotrebiče s najväčšou spotrebou, pritom teoreticky zobrazuje spotrebu v l/hod navyše. Napr. klima 0,3 l/hod, pri znížení teploty stúpne odber klímy napr. na 0,5 l/h

no a to je všetko čo možno považovať za pozitíva

Negatíva
1/ motor
-- už od začiatku mi chýba nejaké tesnenie pod kapotou, takže v zime všetok bordel z cesty je v motore, konektoroch, hadiciach... MY09, MY12 mali aspoň zadeklovanie, MY14 mal mnoho káblikov a konektorov presne oproti otváraniu kapoty, kde je najviac svinstva.
MY16 je na tom ešte podstatne horšie. Aj plastový dekel je len polovičný, spredu je všetko komplet odhalené. Doska s elektronikou ktorá je nastojato vedľa baterky bola zadeklovaná u MY14, teraz z nej trčia súčiastky. Dobrý predpoklad problémov.
-- mierka oleja je na Oploch už tradične katastrofa. MY16 v tomto prekonáva úplne všetko - na čiernej meracej časti nevidno vôbec nič.
-- tak ako už u MY14 chýba snímač hladiny chladiacej kvapaliny. Toto je dosť nepríjemné - viem že niekedy to autá nemali ale keď si človek na to zvykne... Mala to už Astra MY96.
-- MY14 riadil otáčky motora pri preraďovaní tak, že otáčky klesli na novú hodnotu pre vyšší prevodový stupeň. Taká pomôcka pre ženy - preradenie bez potreby trafiť plyn, stačilo zmáčknuť spojku, preradiť a pustiť ju bez plynu a bez trhnutia.
MY16 je nazad v klasike - vodič opäť určuje, či spolucestujúci budú poskakovať hore-dole, pre jemnú jazdu treba vedieť ako s plynom.
-- ECO režim, ktorý treba vypnúť po každom naštartovaní, ale to nie je chyba Opla...

2/ najväčšie sklamanie sedačky
Sport som kupoval u MY09/MY12 z dôvodu, že v základe mal AGR sedačky s predĺženými sedákmi, u vodiča bedrovú opierku a nastavenie sklonu sedáku. MY14 som mal Cosmo s príplatkom za sedačky špost - ale predĺžený sedák bol len u vodiča.
MY16 je vykradnutá - žiadne predĺžené sedáky, naopak krátke nepohodlné, žiadne nastavenie sklonu sedáku a opierky hlavy!!!
Ak človek chce mať stav MY09 treba priplatiť za komfortné sedačky 500e

3/ Diera namiesto klimy na zadné sedačky
vždy tu bol v strednej konzole výduch na zadné sedačky. Už od VectryC. U MY16 čumí na zadných cestujúcich obrovská "ďúra" v prednej strednej opierke...
Fuj.

4/ Konektivita
u MY14 bola vynikajúca - 2xUSB port + 1xSD karta + CD. Mal som strčenú v aute 16GB SD kartu so všetkými CD-čkami ktoré som mal doma. Pohodlné a bezpečné proti zlomeniu USB kľúča v opierke!
CD-prehrávač som nepoužíval vôbec. USB som používal len na nabíjanie telefonu.

u MY16 karta vypadla úplne :oops: a USB sa scvrkol na 1ks :roll: A to navyše teraz ak človek používa iPhone musí ho mať v USB porte, takže už ďalši USB kľúč s hudbou nie je kam zastrčiť.
vyskúšam USB HUB, ale je otázne či bude fungovať...

5/ režim SPORT
riadenie je preposilované a ani režim SPORT ho nestuhne - zmenu nepoznať.
takže funguje samozrejme plynový pedál (to je len taká hračička) a tvrdosť podvozka - ale je naprogramovaná rovnako ako u MY14, t.j. pomalé stvrdnutie ktoré poznať až po pár sekundách na najbližšej jame...

6/ na záver ešte drobnosť - pedále
u Sportu vždy boli "hliníkové" - síce len také návleky, ale akože Sport.
U MY16 sú tu obyčajné gumáky
Reklama
 

Uživatelský avatar
Fifčok
Příspěvky: 17
Registrován: 09 dub 2016, 22:26

Příspěvek od Fifčok »

Takže este dobre, ze som kupil MY14... Ale ak by som mal kupovat dnes rozhodoval by som sa ci nepočkať na druhú generáciu alebo prejsť na inu značku....
.....................................................Insignia ST A20DTH 120kW r.v. 2014............................................
... Omega B MV6 X30XE 155kW r.v. 1997 - ex ..................................... Vectra B Z18XE 92kW r.v. 2001 - ex ...
Sunman
Příspěvky: 1328
Registrován: 22 čer 2011, 23:06

Re: MY16 vs MY14, MY12 a MY09

Příspěvek od Sunman »

Ale ja netvrdím že to je zlé auto. Je to moja štvrtá Insignia, mal som možnosť vyberať ešte Superb a Mondeo, ale nemám prečo meniť.
Sklamanie je len z toho, že ubúda výbava za rovnaké prachy - prevažne si ju ale môžeš stále doplatiť, len auto už nebude za 25 ale 26.5kEUR.

Zo všetkého čo som tu popísal, je skutočný "problém" krátky sedák, to mi fakt chýba. Vyzerá, že bolo treba ešte objednať sadu sedadiel za 330EUR, táto bola predtým súčasťou výbavy SPORT.

Teraz pozerám nový cenník platný od 1.7. a SPORT výbava vypadla úplne :roll:
Takže mám asi jednu z posledných so zníženým podvozkom. :D

Starosť mi ešte robí zapráskaný motor v zime, tam som sa chystal už dávno nalepiť nejaké tesnenie takže teraz to bude naozaj aktuálne.
Všetko je to ale vyvážené motorom, ten zdá sa nebude mať chybu. Vyzerá, že sa s ním bude dať pod 5l/100km pri nadsvišnom tempe - rozdiel na prvý odhad je o liter menej ako starý motor 130k.
Uživatelský avatar
Fifčok
Příspěvky: 17
Registrován: 09 dub 2016, 22:26

Příspěvek od Fifčok »

Ja tiež netvrdím, ze je to zle auto práve naopak, nedám na nu dopustit :)


Fúzu ale neviem si predstaviť, ze by som bral teraz novu a nemal by som tam minimálne tie veci co mam teraz.... (sedadlá by so uz nevymenil AGR s predĺženým sedanom aj spolujazdec a ani čierny interiér by som nedal,park snímače a kameru ani bohovi :D)


Silnejší motor nemusí aspoň toľko cvičiť pri tých skoro dvoch tonách :D


Ja mam ten predošlí 120kW a ide to fajn a ani to nezere vela.


Dlhodobo sa pohybujem medzi 5-5,8l podľa štýlu jazdy (treba občas aj pavúkov z výfuku povymetať :D)


Inak dlhá jazda po diaľnici sa dostaneš kľudne aj na 4,8l pri 130+/- 10
.....................................................Insignia ST A20DTH 120kW r.v. 2014............................................
... Omega B MV6 X30XE 155kW r.v. 1997 - ex ..................................... Vectra B Z18XE 92kW r.v. 2001 - ex ...
Sunman
Příspěvky: 1328
Registrován: 22 čer 2011, 23:06

Re: MY16 vs MY14, MY12 a MY09

Příspěvek od Sunman »

USB som dnes rozmnožil USB HUBom za 6EUR 1->4, SDmicro kartu zo starej Insignie strčil do USB adaptéra. Toto funguje OK.
chýba už len to sedadlo k úplnej spokojnosti
slavo852
Příspěvky: 1
Registrován: 27 črc 2017, 22:12

Re: MY16 vs MY14, MY12 a MY09

Příspěvek od slavo852 »

Zdravim,
tyka se to i teto Insignie?
http://www.cars.cz/inzerce/osobni-auto- ... html?frp=1

Uvazuji ze ji koupim, co myslite, neni to podezrele nizka cena, co kvalita motoru?
Maji tyhle verze nejake "skryte" zavady, 2-3 roky bych do auta krome udrzby nechtel nic investovat.
Rocni nabeh bude 25 000km, coz neni ideal pro naftu, ale za danou cenu se mi to zda dobra koupe...

jinak nemuzu najit katalog vybavy pro Bussiness ed, nevim zda ma vyhrivane predni sklo,atd
Sunman
Příspěvky: 1328
Registrován: 22 čer 2011, 23:06

Re: MY16 vs MY14, MY12 a MY09

Příspěvek od Sunman »

1/ výbavu tam máš predsa popísanú komplet do detailu. Čo viac potrebuješ?
2/ na Insignii neexistuje "typická porucha" a myslím že dnes už na žiadnej značke nie je niečo ako bola napríklad korózia predných blatníkov u žigulíka.
3/ myslím že máš celkom šťastie, našiel si zrejme auto predčasne vrátené z prevádzkového leasingu - súdim podľa fotky. Či to tak je sa dá zrejme ľahko preveriť. Rozdiel ceny zacáloval v pokute pôvodný užívateľ. cena nového bez zľavy bola tak 32000EUR.
4/ čo je to "kvalita motoru". Píšeš 25000km ročne. Tak to máš na 10 rokov v pohode - samozrejme s pravidelným servisom po 30000km + zotrvačník, ten 300000km určite neprežije.
Brembo SV
Příspěvky: 268
Registrován: 14 čer 2015, 10:28

Re: MY16 vs MY14, MY12 a MY09

Příspěvek od Brembo SV »

Príliš vela by som nad tým autom neuvažoval. Je takmer uplne nové za polovičnu cenu. Ked ju okamžite nezoberieš,ver tomu,že ju zoberie nejaký kšeftár a predá ju s minimálne 80 tisícovým ziskom. Verím tomu,že sa po nej ani nestihne zaprášit.
Eisy
Příspěvky: 483
Registrován: 20 srp 2012, 20:11

MY16 vs MY14, MY12 a MY09

Příspěvek od Eisy »

Som práve vymenil MY12 za MY16. 2.0 Diesel. 118kw za 125kW
O motore všetci vieme že je to už E6 a úplne niečo iné ako predosli.

Odspodu je už bez krytu motora. Z vrchu kapota neviem pozerám starú a novšiu verziu ale az tak špinavý som ho v staršej nemal. Ale žiaden viditeľný rozdiel nevidím (okrem samotného motora).
Tesnenie nebolo ani na staršej.


sedadla mám obyčajne v oboch. Polokožené , v staršej verzii boli take mohutnejšie v novej mi prídu menšie.

To jedno USB mi ostalo. Mohli niečo natiahnuť aj dozadu.

Apropo výduchy klimatizacie v stredom panely dozadu mám.

Nerozumiem prečo nemohli nechať na kľúči tretie tlačítko na otváranie kufra.

Ak si ešte na niečo spomeniem napíšem.
Podvozok neviem moc porovnať. Mal som 4x4 kombi Flexride. Teraz sedan bez F a 4x4. Kolesa ostali 18’

Obrázek
Uživatelský avatar
mfilip
Příspěvky: 282
Registrován: 06 kvě 2017, 10:21

Re: MY16 vs MY14, MY12 a MY09

Příspěvek od mfilip »

Ja mam MY2015, pokud se nemylim, motorizace v podpisu a spodni kryt motoru mam a tesneni na kapote taky.
Motorovy prostor pekne cisty temer jako pred 2 roky, kdy jsem ji jako ojetinu kupoval.
Imho sedan je trosku raritka.
Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex A20DTE MR2015
Odpovědět

Zpět na „Kupujeme Insignii“