Právě je stř 17. črc 2019 20:54:57





Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: úte 29. led 2019 16:50:58 
Offline

Registrován: úte 29. led 2019 15:40:51
Příspěvky: 4
Zdravím všetkých,

v krátkosti by som sa chcel podeliť o svoje skúsenosti s používaním môjho Oplu Astra K 1,6 CDTI, ktoré možno niekomu pomôžu pri kúpe nového auta a možno niekto iný prispeje do diskusie s inými skúsenosťami. Astru som kúpil v 4/2017 a za necelé 2 roky som najazdil 49 tis. km. Mám verziu 81kw (motor DTE), bez Start -Stopu a výbavu Dynamic. Pri kúpe som zvažoval aj benzín 1,4 T 92kw, ale ročne najazdím 25-30 tis. km, tak nakoniec zvíťazil ekonomický faktor, aj keď ako fanúšik áut mám radšej benzínové motory ako dízle. Lenže byť fanúšik je jedna vec a auto reálne živiť vec druhá. No a ako tak čítam skúsenosti s motorom 1,4 na tomto fóre, tak snáď som si ušetril aj starosti navyše... Aspoň teda zatiaľ a bol by som rád keby to tak aj zostalo. Za doterajšiu prevádzku som mal s Astrou iba jednu menšiu závadu (pokiaľ to tak vôbec môžem nazvať) a tou bol vŕzgajúci spojkový pedál. Vyriešené v servise na počkanie bezplatne v rámci záruky premazaním pedála. Odvtedy je zatiaľ pokoj.
Motor ako taký má vcelku príjemnú dynamiku a slušnú spotrebu. Výrobca udáva zrýchlenie 0-100 kmh za 11s, mne sa opakovane podarilo namerať hodnoty pod 10,5s a taktiež hodnoty pružnosti som dosiahol lepšie ako udáva výrobca (Opel udáva 80-120 kmh na 5. stupni za 9,9s, namerané opakovane 9s). Naopak problém je dosiahnuť max. rýchlosť 195 kmh, na ktorú treba zrejme veeeeeľmi dlhú rovinku, zatiaľ som sa dostal max. na 185 kmh. Na nejakých 170 kmh sa auto dostane vcelku ľahko, potom už rýchlosť stúpa iba veľmi pomaly. Zrejme spôsobené tým, že verzia 81 kw je priškrtenou verziou motora, keďže plne výkonná 1,6 CDTI má 100kw. Spotreba sa dlhodobo drží na 5l na 100km a to jazdím hlavne v meste a po dialnici. Asi 0,5 l je rozdiel medzi letnou prevádzkou, resp. prevádzkou za príjemných plusových teplôt a prevádzkou v mrazoch. V tom prvom režime priemer 4,7-4,8l a tom druhom 5,2-5,3 l. Vyložene úsporná jazda mimo mesto po rovinkách znamená odber niečo cez 4l. Pod 4l sa mi dostať nepodarilo. Motor je po zahriatí relatívne tichý. Nepríjemné dunenie v nízkych otáčkach sa prejavuje najmä pri studených štartoch a pri vypaľovaní filtra. Výhodou je, že vypaľovanie filtra je pomerne ľahko rozoznateľné. Motor sa začne zrazu správať úplne inak a skúsený vodič to určite postrehne. Dá sa tak vyhnúť tomu, že vypnutím motora prerušíte vypaľovanie filtra. Vypaľovanie filtra prebieha cca každých 500km v teplých mesiacoch (rekord 750 km - leto a dlhé trasy), naopak v zime pri studených štartoch a aj jazde na kratšie vzdialenosti obvykle vypaľuje už aj po 300 km (rekord 250 km, mínusové teploty a iba mestská prevádzka). V minulosti som jazdil na Octaviách 1,9 TDI (81kw) a 1,6 TDI (77kw) a v porovnaní s nimi sa mi motor Opla uživateľsky páči viac. Oproti starej 1,9 TDI je 1,6 CDTI podstatne tichšia a kultivovanejšia, oproti 1,6 TDI má vďaka 6 st. prevodovke lepšie využitý výkon a pôsobí o dosť živším dojmom (provnávam s Octaviou II, s ktorou som jazdil predtým).
Čo sa týka podvozka, moja Astra má 17" kolesá, ktoré pomáhajú k dobrým jazdným vlastnostiam - v zátačke drží stopu lepšie ako spomínané Octavie a má tiež lepšie a príjemnejšie riadenie. Problémom však pre niekoho môže byť komfort. Pruženie sa mi zdá dosť tvrdo naladené a 17" kolesá 225/45 ku komfortu tiež nepridajú. Dosť biedne sa mi zdá tiež odhlučnenie podbehov. V tomto mala Octavia II navrch a čo sa týka komfortu zrejme aj Octavia I (pravda na nej som mal 15" disky 195/65).
Z iných vlastností auto by som vyzdvihol pohodlné sedadlá vpredu (športové sedačky), dobre do ruky padnúci volant a celkovo naladenie riadenia. Výbavu mám štandard Dynamic bez príplatkových položiek (s výnimkou zadných LED pre efekt...), takže nemám žiadne problémy so štrajkujúcou elektronikou.
K drobným uživateľským nepríjemnostiam by som zaradil nie optimálne naladený dažďový senzor, dotykové ovládanie displeja niekedy reagujúce až na druhý dotyk a tiež problémovo fungujúce rozhranie Android Auto (s lacnejšími telefónmi obvykle nekomunikuje). Interiér vypadá na pohľad pekne, mäkčené plasty sú však iba na vrchnej časti prístrojovej dosky, spodná časť je z tvrdého plastu. A sem tam sa ozve aj nejaký ten pazvuk... V tomto sú aktuálne modely VW group danej triedy na tom lepšie.
Celkovo som zatiaľ s autom spokojný, viem o tom, že na trhu sú aj lepšie kompakty, ale tie majú aj vyššiu cenu. Octaviu III som si nekúpil práve kvôly cene, ktorá už v porovnaní s konkurenciou nie je tak dobrá, ako boli svojho času Octavia I a II. Navyše 5st. prevodovka s motorom 1,6 TDI bola druhým vážnym dôvodom, prečo som napokon zmenil značku, keďže práve o diesel 1,6 s cca 80 kw som sa zaujímal a mal som s touto kombináciou skúsenosti. Astra jazdí pocitovo o dosť lepšie.


Nahoru
 Profil  
 

PříspěvekNapsal: sob 02. úno 2019 16:47:56 
Offline

Registrován: čtv 25. říj 2018 15:07:14
Příspěvky: 7
Rád by som pridal moje postrehy k tomuto autu a motoru,akurát k verzii 100kW + automat.

Momentálne mám najazdené cca 9000 km za nejaké 2 mesiace.NA predošlom J oply som najazdil vyše 186tis. km.Ide o služobné autá.S autami jazdím ako by boli moje vlastné,takže táke tie heslá typu služobák je najlepší tereňák u mňna neplatia ;) Autá su hobby. Tak vždy musím vedieť ako čo v ňom funguje :)
No poďme k oplíku.Čo sa týka motoru je relatívne tichý a po zahriatí ho nepočuť takmer vôbec.Len trošku počuť cvakot asi vysokotlakého čerpadla,ale to si vačšina ludí ani nevšimne :) Oproti minulému J-čku 2.0 CDTI je to ako sadnúť do benzinového auta. Čo sa týka spotreby, no čakal som, nakoľko je to automat tak 5,5litra na 100.Zatial podľa apky mám 6,2 dá sa povedať že v kombinovanej prevádzke.Jazdím viac-menej predpisovo podľa GPS,takže cca + 5-6km k tachometru. V meste (BA) ked vynulujem PP tak je to okolo 7,5 - 8l ale keď je kludnejšia premávka tak o liter menej.Najnižšiu spotrebu som mal zatial 4,9l na trase BA-NZ-Štúrovo-BA. Ale to som ešte zabehával. Uvidíme keď sa oteplý a motor bude mať viac nabehané.Môj kolega má vyššie spomínanú slabšiu verziu a tá má menšiu spotrebu tak o liter v priemere. NA tomto oply spotrebu kazí aj dosť časté čistenie DPF.NA J-čku keď som auto rýchlejšie prehnal po dialnici bol klud,tu sa mi čistenie sputilo pár minút po svižnej jazde na dialnici,takže nová emisná norma = nové nastavenia čo nechápem.Ako píše kolega čistenie DPF je badatelné zmenou zvuku čo málo kto postrehne a zvýšenou spotrebou paliva.
Automat si robí svoju úlohu,v zácpach je to paráda.Keď je všetko studené radí horšie v zmysle radí akoby pomalšie,drží dlhšie otáčky kým prehodí ale iba n advojke :),asi aby sa skôr zahrial alebo čo :).Ked sa zahreje je to Ok.Neni to naj automat ale za tú cenu može byť.
Čo sa elektroniky týka tak funguje všetko v poriadku.Matrixy matrixujú aj keď ja by som im pridal pár lumenov.Ak to porovnám napr. s bixenónmy golf 7 tak ten mal silnejšie svetlo,aj to odbočovacie.Tu síce diodka prisvetlovacia zasvieti,ale slabým svetlom na môj vkus.Matrixy majú malý počet diód takže super vykrojenie auta predomnou sa nedá očakávať.Ked ide auto napr. oproti mne,matrixy spolahlivo vykroja auto ale aj celu cestu predomnou,takže neosvetlujú ani pruh predonou.Osvetluju len priestor mimo cesty a aj to slabším svetlom.Používam to ako automatické dialkove :) ale určite je to lepšie ako halogény,to bez debát.
Infotaiment je OK až na pár prkotín ktoré sa dajú updateom opraviť.To je o zvyku iba takže pohoda. Navigácia občas tiež pri najrýchlejšej trase zvolí trasu že sa mi rozum zastaví ,zvlášť keď ma vedie obklukou cez stred mesta.Ale to je asi iba jeden úkaz inak je to ok.Vie navigovať aj z adresy ktorú máte uloženú v kontakte v pripojenom mobile cez bluetooth čo je fajn.
El.5 dvere fungujú dobre,podkopávanie no reaguje horšie v tme,inak mám 90% úspešnosť :) Fajn by bolo keby sa dala nastaviť hlasitosť pípania parkovacích senzorov,lebo sú dosť povedzme prenikavé.
AGR sedadlá sú fajn.Najmä vyhrievanie mi vyhovuje.Na 2 stupni mi hori prdel,ale na 1 je to príjmné pod zadkom a viac cítim teplo na krížoch čo je super. V iných autách som vyhrievanie vypínal skôr kôli horúcemu sedáku.
Dal som si namontovať resp. zabudovať pred prebratím auta v oply menič napätia a vytiahnut USB kábel na pripojenie autokamery. Jazdím dosť a pri dnešnej premávke a ľudoch je to občas katastrofa.Mám to len kôli mojej ochrane ako dôkaz nie pre youtube,na to nemám čas i keď by tam bolo čo dávať čo predvádzajú niektorí vodiči.

Dúfam že som nikoho od kúpi neodradil ale skôr pomohol sa zamerať na veci čo by mu mohli zásadne vadiť a ktoré by si mal sám vyskúšať či mu vyhovujú.

Celkovo som z autom spokojný a jazdím s ním rád a teším sa z neho :)

_________________
Opel Astra K 1.6 CDTI 100KW automat
ex Opel Astra J 2.0 CDTI 121KW manual


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 03. úno 2019 18:33:36 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 10. lis 2017 10:40:14
Příspěvky: 221
Pekný popis. Zaujímalo by ma to vyvedenie USB pre kameru :) Čo to stálo a ako to vyzerá, resp. ako ti to spravili? Pripojili priamo na poistky a hore len vyviedli možnosť zapojiť microUSB?

_________________
Opel Astra K ST AT6, 147kW Innovation
(ex) Opel Insignia 2011, Cosmo
Opel Astra G 2009

https://www.spritmonitor.de/en/detail/898962.html


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 04. úno 2019 21:29:35 
Offline

Registrován: čtv 25. říj 2018 15:07:14
Příspěvky: 7
Ja som im dodal menic napatia a vsetko co k tomu trebalo,oni to zapojili priamo na poistky,co su pod radiom myslim.A je to ako vravis,v strope trci len micro usb kabel na pripojenie kamery. V sukromnom uz byvalom golf 7 som si to robil sam,ale v sluzobnom som sa nechcel vrtat ak by nieco. Cenu treba ratat okolo 100€,ale je to individualne podla mna a aj na vztahoch so servisom,alebo si to spravit doma.Predsa to neni malo penazi.Na svojom aute som to mal za pol hodku hotove,tu je horsi pristup koli blbo umiestnenim poistkam.Zajtra spravim foto. Kamere trosku zavadza ten obry kryt na kameru a snimac dazda resp. svetla. Tak mam kameru najnizsie ako dociahol kabel :)

_________________
Opel Astra K 1.6 CDTI 100KW automat
ex Opel Astra J 2.0 CDTI 121KW manual


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 05. úno 2019 10:23:45 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 21. dub 2018 6:36:55
Příspěvky: 71
Bydliště: Bratislava
V máji mám garančnú, rozmýšľam, že by som si to dal urobiť.
Tebe to robili v niektorom bratislavskom Opli?
Vopred ďakujem.

_________________
Opel Astra 1,4, ... 74kW, 2018


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 07. úno 2019 9:11:00 
Offline

Registrován: čtv 25. říj 2018 15:07:14
Příspěvky: 7
Ano, montovali mi to v BA vo final CD na mierovej.Ako s autami sme v minulosti boli v kazdom opel servise v BA,a tuto su asi najlepsi a najochotnejsi.Z ostatnych mam zazitkov ze dovidenia :).Pridavam aj foto kamerky z opla a aj z mojho ex golfa kde nebol taky velky kryt senzorov svetla,stieracov atd.. a tam som kameru ani nevnimal.Tu to bohuzial az tak neslo,mozno ked tato kamerka odide kupim iny typ, ktory by lepsie pasoval k oplackym moznostiam.


Přílohy:
IMG_1571.JPG
IMG_1571.JPG [ 249.03 KiB | Zobrazeno 1517 krát ]
IMG-3385a.jpg
IMG-3385a.jpg [ 249.68 KiB | Zobrazeno 1517 krát ]

_________________
Opel Astra K 1.6 CDTI 100KW automat
ex Opel Astra J 2.0 CDTI 121KW manual
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 19. úno 2019 12:52:03 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 21. dub 2018 6:36:55
Příspěvky: 71
Bydliště: Bratislava
Ďakujem ... tiež mám namierené na Mierovú.

_________________
Opel Astra 1,4, ... 74kW, 2018


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 19. úno 2019 16:36:25 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 20. črc 2016 6:31:53
Příspěvky: 394
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
tak ať jen nechválíme, svolávačka na výměnu ložiska spojky, hlavního brzdového válce, pedálu, ŘJ ABS....že nedávají zrovna celý nový auto.

_________________
Astra G -1,6 SZR, prostě Barča
Astra K - 1,6 CDTI (81kW) Innovation


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 21. úno 2019 23:09:08 
Offline

Registrován: čtv 25. říj 2018 15:07:14
Příspěvky: 7
Ano,tu zvolavacku mozem potvrdit. Kolegovcov co maju tieto motory uz zavolali do servisu tak som zvedavy co povedia. Otazka je ci sa to tyka aj silnejsej verzie a aj automatov??

_________________
Opel Astra K 1.6 CDTI 100KW automat
ex Opel Astra J 2.0 CDTI 121KW manual


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 22. úno 2019 0:06:44 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 08. dub 2018 10:46:22
Příspěvky: 141
Týká se to všech dieslů ale jen s manuálem, řešilo se např. tu - viewtopic.php?f=108&t=7448&p=51917&hilit=f%C3%B3ru#p51917

Mění se toho tolik protože je to celé napojeno na jeden okruh, který je zanesený nějakými nečistotami.

_________________
Astra K ST, 2018, 1.6T AT
Astra H, 2009, 1.6 Easytronic


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  





Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Naše další fóra: | astra-g.cz | opel-astra-h.cz | astra-j.cz | chevroletclub.cz | hyundaiclub.net | club-fiat.com | kia-club.net | suzuki-forum.cz