Mokka - nefunkční pohon všech kol

Moderátor: Moderátoři

Mokka
Příspěvky: 5
Registrován: 18 dub 2021, 16:22

Mokka - nefunkční pohon všech kol

Příspěvek od Mokka »

Opel Mokka 1,7CDTi 4x4 2015 180.000km - bohužel jsem zjistil, že při prokluzu předních kol se nesepne zadek a rozsvítí se kontrolka na displeji že je poškozen pohon všech kol, po vypnutí motoru a opětovném startu již nesvítí nic. Když jsem to vzal do bláta na kopec a otevřel za jízdy dveře, byl zřetelně slyšet zezadu nějaký pazvuk, jako když se tam o sebe něco tře. Jinak nesvítí žádná kontrolka a na diagnostice to také nic neukazovalo. Nemáte prosím někdo zkušenost co by to mohlo být za problém? Koukal jsem orientačně na cenu nového Haldexu a trošku jsem se orosil. Děkuji všem za každý postřeh.
Reklama
 

OnMi
Příspěvky: 461
Registrován: 11 úno 2013, 20:54
Bydliště: JM kraj

Re: Mokka - nefunkční pohon všech kol

Příspěvek od OnMi »

Mokka 4x4 nema haldex, ale jen mezinapravovou visco spojku. (haldex dostala az Mokka X).
U prvnich modelovych rocniku se nekolikrat menil SW ridici jednotky, ktera byla velmi citliva a casto rozsvecovala poruchu AWD pohonu, i kdyz realne vse fungovalo spravne. System s viskozni spojkou nema zadne cerpadlo a je pasivni.
V pripade, ze pohon zadni napravy uz nefunguje a ozyvaji se kovove zvuky od zadni napravy muze byt vadna viskozni spojka, diferencial (pokud v nem nikdo 180tis. km nikdo nemenil olej) a nebo oboji.
Opravit se toho moc neda. Dily se samostatne nedodavaji. Pak uz je to spis na vymenu kompletniho celeho zadniho diferencialu. Bohuzel i pouzity za nekrestanske penize a je jich malo. Spatne se bude shanet.
Škoda Superb III Combi 2.0TDI MY2017
Astra K Innovation 1.4T MY2016.5
ex Vectra C Caravan COSMO Z19DTH MY2008
ex Astra G 1.6 16V MY2000
ex Vectra A 1.7TD MY1994
Mokka
Příspěvky: 5
Registrován: 18 dub 2021, 16:22

Re: Mokka - nefunkční pohon všech kol

Příspěvek od Mokka »

Děkuji moc za velice sofistikovanou odpověď, i když mě moc nepotěšila. Zkusím se s tím nějak popasovat, zda by se dal ten diferencial někde sehnat použitý za rozumné peníze. Asi to nikdo neopravuje - repasem a pod...? L
Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 186
Registrován: 21 čer 2019, 17:51
Bydliště: Hospoda u Třebíče

Re: Mokka - nefunkční pohon všech kol

Příspěvek od vasekpetr1 »

Zkus se zeptat https://www.my-auto.cz/ zde. Kamošovi dělali zadní rozvodovku na Hyundayi ix35 a je spokojen.
Zafira B black line, Z19DT, 2008, WIN: W0L0AHM759G0031xx, 210 tkm
...a bydlím v Hospodě - Červené....
OnMi
Příspěvky: 461
Registrován: 11 úno 2013, 20:54
Bydliště: JM kraj

Re: Mokka - nefunkční pohon všech kol

Příspěvek od OnMi »

Mozna bych zkusil v prvni rade vypustit olej ze zadniho diferencialu a zkontrolovat, zda v nem nejsou viditelne kovove piliny/ulomky.
Pokud ne, tak bych dal novy olej a zameril se na visco spojku. Tu lze sehnat samostatne - cislo dilu GM 22952059.
Pripadne zkusit nekoho kdo se repasem visco spojek zabyva (p. Elias - ELPA 4 x 4).
Škoda Superb III Combi 2.0TDI MY2017
Astra K Innovation 1.4T MY2016.5
ex Vectra C Caravan COSMO Z19DTH MY2008
ex Astra G 1.6 16V MY2000
ex Vectra A 1.7TD MY1994
Mokka
Příspěvky: 5
Registrován: 18 dub 2021, 16:22

Re: Mokka - nefunkční pohon všech kol

Příspěvek od Mokka »

Díky všem za podněty. Začnu určitě tím olejem a pak se půjde dál. Nechá se na té visco spojce poznat jestli je v pořádku...? Abych neměnil díl po dílu a nebyl to až ten poslední...L
OnMi
Příspěvky: 461
Registrován: 11 úno 2013, 20:54
Bydliště: JM kraj

Re: Mokka - nefunkční pohon všech kol

Příspěvek od OnMi »

Laicky - vypnout motor, zaradit jednicku, odbrzdit rucni brzdu, prizvednout jedno zadni kolo a skusit s nim zatocit pomoci momentoveho klice. Pri 50-60Nm by 1/4 otacky melo zabrat tak pul az jednu minutu.
Pripadne obracene - zatahnout rucni brzdu, odpojit kardan a momentakem otacet za stredovou matku na vstupni hrideli visco spojky. Pri momentu okolo 100Nm by ctvrt otacky melo zabrat tak 10-15vterin.

V pripade, ze s tim jde otacet snadno, je potreba demontovat visco spojku a zkusit ji zmerit na stole. Zablokovat vystupni hridel a otacet vstupni hrideli za podminek viz vyse. Pokud klade dany odpor, je potreba jeste zatocit vstupni hrideli diferencialu. Pri zablokovanych kolech (rucni brzda) nesmi byt mozno vstupni hrideli otocit. Pokud se otaci = zavada v diferencialu.
Škoda Superb III Combi 2.0TDI MY2017
Astra K Innovation 1.4T MY2016.5
ex Vectra C Caravan COSMO Z19DTH MY2008
ex Astra G 1.6 16V MY2000
ex Vectra A 1.7TD MY1994
Mokka
Příspěvky: 5
Registrován: 18 dub 2021, 16:22

Re: Mokka - nefunkční pohon všech kol

Příspěvek od Mokka »

Super popis, po víkendu se do toho zkusíme pustit a dám vědět výsledek. Děkuju L
Volfik
Příspěvky: 160
Registrován: 31 říj 2018, 21:19

Re: Mokka - nefunkční pohon všech kol

Příspěvek od Volfik »

Po 180t km tam může být / bude ohoblovanej tisícihran.
Prostě už to není čtyřkolka, prokluzuje to.
Jezdit se s tím dá, akorát máš jen předohrab.
Opravit to nebývá úplně levné.

A já bych to neřešil, viskospojka je funkčně úplně nahovno.
On i Haldex je nic moc, ale visko i když funguje, tak moc nefunguje ;)
Insignia GSi (2.0T benzín, 260hp, 4x4, 8AT)
Mokka
Příspěvky: 5
Registrován: 18 dub 2021, 16:22

Re: Mokka - nefunkční pohon všech kol

Příspěvek od Mokka »

Díky, zkusím to na tom zvedáku. Jestli se nebude točit kardan je to jasné...
Odpovědět

Zpět na „Mokka“