Nejde nafta do railu 1,9 CDTI

Moderátor: Moderátoři

vvenca
Příspěvky: 56
Registrován: 18 pro 2010, 17:46

Nejde nafta do railu 1,9 CDTI

Příspěvek od vvenca »

Ahoj, mám problém se svojí Vectrou. Dnes při jízdě do práce, po cca 25 km auto začalo z ničeho nic škubat a cukat, nešlo do otáček. Doskákal jsem na nejbližší parkoviště, kde jsem motor zastavil. Ještě za tepla naskočil, ale běžel na tři válce a do otáček nešel. Po vystydnutí občas chytil na dva, možná na tři válce, ale po chvilce zdechl. Když jsem odpoledne auto odtáhl domů, tak jsem zkusil povypojovat všechny konektory na vstříkách, prostříkat, ale žádná změna. Povolil jsem matku na railu k jednomu vstřiku, zatočil s motorem a nafta z railu pouze kapala, podle mě by měla stříkat pod tlakem. Poté jsem povolil trubku, která vede od čerpadla do railu, zatočil s motorem a nafta taky pouze kapala, žádný tlak. Nádobka s naftovým filtrem je plná nafty, filtr měněn cca před měsícem. Kontrolka chyby motoru se zpočátku neobjevila, až když jsem odpojoval konektory na vstřikách. Auto budu napojovat na op-com, ale nevím live data ohledně tlaku paliva z čerpadla do railu, ani kde bych je našel. Nesetkal jste se někdo s podobnou poruchou, nebo nevíte, jaký tlak má mít palivo z čerpadla do railu a kde ho na op-comu najdu? Díky za reakce.
Opel Vectra C Caravan, 1.9 CDTI 110 kw, r.v. 2006, tm.modrá metal., CD70Navi, kůže, vyhř. sedačky, AFL, výklop. tažné, el. otev. zadní dveře, parkpilot.
Reklama
 

OnMi
Příspěvky: 461
Registrován: 11 úno 2013, 20:54
Bydliště: JM kraj

Re: Nejde nafta do railu 1,9 CDTI

Příspěvek od OnMi »

Ahoj,

VeCe uz jsem prodal, ale pamatuji si, ze v OpCom to bylo pod ECU -> Measuring Blocks -> Desired Common Rail Fuel Pressure a Common Rail Fuel Pressure
Ty dve hodnoty by mely byt co nejblíže, idealne stejne. Jinak snimac tlaku je na Z19DTH na railu vlevo, regulacni solenoid vpravo.


OnMi
Škoda Superb III Combi 2.0TDI MY2017
Astra K Innovation 1.4T MY2016.5
ex Vectra C Caravan COSMO Z19DTH MY2008
ex Astra G 1.6 16V MY2000
ex Vectra A 1.7TD MY1994
vvenca
Příspěvky: 56
Registrován: 18 pro 2010, 17:46

Re: Nejde nafta do railu 1,9 CDTI

Příspěvek od vvenca »

Díky za reakci. Na op-comu jsem to našel, ale vzhledem k tomu, že mi motor nenaskočí, tak to neukazuje žádné hodnoty. Není tedy nějaká jiná možnost, jak tlak z čerpadla změřit. U čerpadla je nějaké čidlo s konektorem. Nevíte, k čemu slouží a zda na tuto závadu nemůže mí vliv?
Opel Vectra C Caravan, 1.9 CDTI 110 kw, r.v. 2006, tm.modrá metal., CD70Navi, kůže, vyhř. sedačky, AFL, výklop. tažné, el. otev. zadní dveře, parkpilot.
OnMi
Příspěvky: 461
Registrován: 11 úno 2013, 20:54
Bydliště: JM kraj

Re: Nejde nafta do railu 1,9 CDTI

Příspěvek od OnMi »

Je prave potřeba zastartovat a podivat se, zda se rail natlakuje nebo ne. Od toho jsou tam dve hodnoty. I během startovani se nastavi minimalni pozadovany (Desired) tlak. A pokud se i při startovani neobjevi zadny namereny realny tlak, tak je něco spatne.
- vadne podavaci cerpadlo (nebo rele/kabelaz podávacího cerpadla) - slysis, ze po zapnuti klicku zavrčí v nadrzi?
- zavzdusnene cerpadlo - nemenil jsi nekdy ted palivovy filtr?
- vadne vysokotlake cerpadlo (nebo povolena remenice/strihlej klinek - jo i to jsem videl)
- vadny redukcni ventil

OnMi
Škoda Superb III Combi 2.0TDI MY2017
Astra K Innovation 1.4T MY2016.5
ex Vectra C Caravan COSMO Z19DTH MY2008
ex Astra G 1.6 16V MY2000
ex Vectra A 1.7TD MY1994
vvenca
Příspěvky: 56
Registrován: 18 pro 2010, 17:46

Re: Nejde nafta do railu 1,9 CDTI

Příspěvek od vvenca »

Tak jsem dnes ještě jednou koukal na op-com a hodnoty tlaků jsou následující:
Před startováním:
Control Selenoid Valve Pulse Ratio: 5%
Throttle Position PWM Servo Signal: 0%
Desired Common Rail FuelPpressure: 43,35 MPa
Common Rail Fuel Pressure: 1,53 Mpa
Common Rail Fuel Pressure: 0,53 V
Rail Pressure Control Selenoid Valve PWM: 8%
Rail Pressure Control Selenoid Valve Current: 0,11 a
Fuel Mettering Selenoid Valve PWM: 13%

Při startování:
Control Selenoid Valve Pulse Ratio: 5%
Throttle Position PWM Servo Signal: 0%
Desired Common Rail FuelPpressure: 44,78 MPa
Common Rail Fuel Pressure: 46,81 Mpa
Common Rail Fuel Pressure: 1,52 V
Rail Pressure Control Selenoid Valve PWM: 24%
Rail Pressure Control Selenoid Valve Current: 0,59 a
Fuel Mettering Selenoid Valve PWM: 33%

Palivový filtr jsem měnil zhruba před necelým měsícem, ale od té doby jsem ujel několik stovek km a bez problémů. Podávací čerpadlo je dle mého názoru v pořádku, po otočení klíčkem je normálně slyšel a nádobka palivového filtru je plná. I při testu na op-comu se seplo. Koukal jsem i na řemenici na vysotoklakém čerpadlem, ale ta se i s hřídelí normálně otáčí. Ještě mi napadly vstřiky, ale je možné, že by odešly takhle najednou během jízdy? A jde nějak op-comem zjistit jejich stav, když motor nenaskočí? Ještě jsem koukal na paměť závad a ta je prázdná, žádná chyba zde uložena není.
Opel Vectra C Caravan, 1.9 CDTI 110 kw, r.v. 2006, tm.modrá metal., CD70Navi, kůže, vyhř. sedačky, AFL, výklop. tažné, el. otev. zadní dveře, parkpilot.
vvenca
Příspěvky: 56
Registrován: 18 pro 2010, 17:46

Re: Nejde nafta do railu 1,9 CDTI

Příspěvek od vvenca »

Nikdo nic?
Opel Vectra C Caravan, 1.9 CDTI 110 kw, r.v. 2006, tm.modrá metal., CD70Navi, kůže, vyhř. sedačky, AFL, výklop. tažné, el. otev. zadní dveře, parkpilot.
OnMi
Příspěvky: 461
Registrován: 11 úno 2013, 20:54
Bydliště: JM kraj

Re: Nejde nafta do railu 1,9 CDTI

Příspěvek od OnMi »

Ahoj,

podle vypisu to tlak do railu dava spravny. Takze v cerpadle chyba nebude.
Porad to chyta na 2-3 valce a pak zhasne nebo to nechyta vůbec? Na nektere serii byl problém s konektorem tretiho vstrikovace. Byla na to i original opravna sada. Ale to by asi bylo videt v závadách. Po vymazani a pokusu o start nic nenabehne?
Pokud ne, tak bych se ještě podival v live datech na:
- hodnotu tlaku před DPF - zda není uplne ucpany
- snimace otáček kliky a vacky, zda davaji nejaka smysluplna data při startu.

Pak uz asi jen vstřiky ven a nechat je zkontrolovat.

OnMi
Škoda Superb III Combi 2.0TDI MY2017
Astra K Innovation 1.4T MY2016.5
ex Vectra C Caravan COSMO Z19DTH MY2008
ex Astra G 1.6 16V MY2000
ex Vectra A 1.7TD MY1994
Uživatelský avatar
lubaan
Příspěvky: 254
Registrován: 10 črc 2009, 17:52
Bydliště: okres Klatovy

Re: Nejde nafta do railu 1,9 CDTI

Příspěvek od lubaan »

No, to je blbá závada. Nevim, jestli by to moh bejt stejnej případ, ale něco podobnýho mně taky pěkně potrápilo. Motor vždycky začal jít nepravidelně, hlavně v nízkých otáčkách až nakonec chcípnul. A nějakou dobu nešel nastartovat, ale třeba po nějakých pěti minutách normálně nastartoval a pak třeba 100km to dělalo, hlavně při dojíždění např.na křižovatku, tam to vždycky zdechlo a nešlo nějakou dobu nastartovat. Pak byl třeba několik tisíc km klid a pak znova. Nikdy žádná závada v paměti, diagnostika prostě ani ťuk. Trápilo mně to asi 2 roky. Nakonec jsem náhodou při běžícím motoru zavadil o kabel od čidla na railu na pravej straně při pohledu zepředu motoru (k převodovce). Změnily se při tom otáčky. Nějakou dobu jsem s tim tak ještě jezdil a vždycky když to začalo, stačilo zahejbat s tim kabelem a byl pokoj. Pak jsem konektor rozebral, zkrátil kabel a naletoval a od tý doby je už několik let klid. Ale nezdálo se, že by byl kabel jakkoliv poškozenej.
Jestli si dobře vybavuju, některý verze motorů to čidlo na pravej straně nemají.
Ale jak řikam, můžeš mít úplně jinej problém, ale prověřil bych i tuhle možnost.
Insignia B ST 2,0CDTI 125kW 2019
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Bylo:
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
vvenca
Příspěvky: 56
Registrován: 18 pro 2010, 17:46

Re: Nejde nafta do railu 1,9 CDTI

Příspěvek od vvenca »

Motor už nenaskočí vůbec. Někdy má snahu, jako že se roztočí, ale nic. Problém je v tom, že z čerpadla nejde nafta do lišty a vůbec nevim proč, když tedy tlak čerpadla je dobrej. Když povolim trubku, která vede z čerpadla do railový lišty, tak nafta při točení s motorem jenom kape. Může na čerpadle být nějaký ventil, nebo čidlo, které by tlak z čerpadla do lišty regulovalo? DPF není zanešený ani do poloviny a tlaky před DPF jsou v pohodě. Live data těch snímačů vačky a kliky najdu v op-comu prosím kde? A jaké mají mít při točení s motorem hodnoty? Kdyby bylo něco s čidly na railu, tak podle mě nafta z čerpadla do lišty bude téct pod tlakem a ne pouze kapat. Ale možná se mýlim, opravte mě.
Opel Vectra C Caravan, 1.9 CDTI 110 kw, r.v. 2006, tm.modrá metal., CD70Navi, kůže, vyhř. sedačky, AFL, výklop. tažné, el. otev. zadní dveře, parkpilot.
vvenca
Příspěvky: 56
Registrován: 18 pro 2010, 17:46

Re: Nejde nafta do railu 1,9 CDTI

Příspěvek od vvenca »

Tak přinášim nové informace. Nakonec jsem zjistil, ze na 2. a 3. valci neni zadna komprese. Zkontroloval jsem rozvody, ale ty byly v poradku, nepreskocily. Dneska jsem sundal hlavu a masakr. Jedna klapka ze sani od druhyho valce se ulomila a vlitla do motoru. Podotykam, ze to je novy typ sani, meneny pred osmi lety. Pisty ve 2. a 3. valci jsou taky rozsekany, stejne tak vsechny ventily. Kusy klapky jsou napichany v hlave. Nastesti to vypada, ze do bloku to nevletelo, vlozky se zdaji byt v poradku. Otazka je, jestli pujde opravit hlava, protoze ta je rozsekana hodne. Kdyby jste mel nekdo typ na nekoho sikovnyho z Plzne a okoli, kdo dela hlavy, tak dejte vedet. Postupne budu psat, jak se oprava bude dal vyvijet. Jestli se mi tilo podari dat dohromady, tak klapky zaslepim a bude s nimi pokoj.
Opel Vectra C Caravan, 1.9 CDTI 110 kw, r.v. 2006, tm.modrá metal., CD70Navi, kůže, vyhř. sedačky, AFL, výklop. tažné, el. otev. zadní dveře, parkpilot.
Odpovědět

Zpět na „Diesel“