DPF Help

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Sarin
Příspěvky: 4
Registrován: stř 14. zář 2016 18:37:58

DPF Help

Příspěvek od Sarin » stř 14. zář 2016 18:45:59

Zdar, mam dotaz. Mam vectru C, 2006, 1.9tdi,88 kw. Uz po několikáté se mi rozla kontrolka servisu a po 5. za sebou je to dpf filr. V servisu mi vzdy provedou regeneraci a je to na cca 700 km dobre. Pred mesicem jsem filtr sundal a procistil vypalil tech. benzinem. Ujel jsem 3000 cca km a ted znovu. Máte nejakou radu proc?? A hlavně jak z této blamáže ven. ;-) dik moc za rady

Reklama
 

Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 1269
Registrován: stř 01. úno 2012 10:35:43
Bydliště: úrodné Polabí

Re: DPF Help

Příspěvek od Colommbo » stř 14. zář 2016 20:12:54

Chyba může být na straně systému DPF a jeho řízení v tvém voze anebo na straně tvojí, možná jezdíš tak, že nikdy nenecháš regeneraci proběhnout/dokončit... :idea:
Omega Y26SE 2001

Sarin
Příspěvky: 4
Registrován: stř 14. zář 2016 18:37:58

Re: DPF Help

Příspěvek od Sarin » čtv 15. zář 2016 14:53:11

Taky si myslím,ze rege. Neproběhne. Ale ja se prece nebudu stěhovat abych jezdil do prace dále. :-D Nebo je neco tu rege. podpoří??

Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 1269
Registrován: stř 01. úno 2012 10:35:43
Bydliště: úrodné Polabí

Re: DPF Help

Příspěvek od Colommbo » čtv 15. zář 2016 15:04:29

Jestli ji něco podpoří, netuším, spíš nee, ale jakmile započne, což se dá nějak poznat (radikální zvýšení okamžité spotřeby, změna zvuku motoru...), má (musí) se nechat proběhnout, dokončit, tedy nezastavovat a nevypínat motor, naopak pokračovat v jízdě dokonce při zvýšených otáčkách. Pokud se toto základní pravidlo nerespektuje, dopadá to mnohdy třeba i tak, jak píšeš. A jen zcela na okraj - mezi lidmi jsou vozy s naftovými motory opravdu velmi oblíbené. Jako odvěký petrolhead to do určité míry nechápu, notabéne pro některý provozní/jízdní režim jsou diesly přímo nevhodné. Ale to je prostě každého věc a rozhodnutí. :)
Omega Y26SE 2001

Sarin
Příspěvky: 4
Registrován: stř 14. zář 2016 18:37:58

Re: DPF Help

Příspěvek od Sarin » čtv 15. zář 2016 17:32:02

Jak říkáš, zaregistroval jsem zatim jen dvakrát tuto regeneraci a samozřejmě jsem ji nechal dokoncit a delal co říkáš (nevypinal motor a jel se jeste projet). Ale za posledni 2 mesice nic.

Uživatelský avatar
megabeda
Příspěvky: 268
Registrován: čtv 28. kvě 2009 9:58:13

Re: DPF Help

Příspěvek od megabeda » pát 16. zář 2016 9:34:42

Už se to tu probíralo několikrát, chce to opačnou logiku uvažovaní, tedy ne jak píšeš stěhovat se dál, ale uvědomit si ještě před koupí auta na co a jak ho budu využívat. Pro diesela s DPF jsou každodenní popojížďky do práce, nebo do krámu pro rohlíky smrtelné. Podmínky pro regeneraci nenastanou a dojde k jeho ucpání. Je samozřejmé, že připadají v úvahu i další faktory, jejichž důsledkem je zvýšená kouřivost (např. netěsný EGR, prasklý mezichladič plnicího vzduchu, vytunovaný motor).
Protože kontrolovat vizuálně kdy regenerace nastane vyžaduje neustálou pozornost a sledování okamžité spotřeby, doporučuji zakoupit jednotku, která začátek regenerace pohlídá a dá vědět že tento stav nastal, tak aby nedošlo k jejímu přerušení http://www.pepas.cz/projekty/opel-mkj-cz/ Dále jsou vidět i okamžité hodnoty tlaku před filtrem, což může být také velmi užitečné.
Na Německém fóru jsem našel i jeden levnější způsob a tím je zapojení červené diody na relé vyhřívání zadního skla a její umístění tak aby byla viditelná pro řidiče. Řídící jednotka pro zvýšení zátěže motoru vždy zapíná dodatečné spotřebiče aby zvýšila zatížení motoru (u VC je to právě i výhřev zadního skla).

V Tvém případě pokud dojde po 700 KM k dalšímu ucpání věnuj i pozornost dalším věcem které jsem psal výše, tedy prasklý mezichladič a stav EGR. Osobně si myslím pokud jsi experimentoval a vyplachoval DPF benzínem tak došlo k jeho nevratnému poškození. Při běžné regeneraci jsou teploty uvnitř okolo 650 st. Benzínem docílíš mnohem víc.


Ještě doporučuji přečíst tento článek ve SM : http://www.auto.cz/dieselova-pro-proti- ... stic-64339
Opel Vectra C Caravan 1.9 CDTI, Elegance, AFL - Bi-xenon, RDKS, DVD 90 NAVI, CID, PDC, UHP, AHS - originální nezávislé topení EBERSPÄCHER, DWA - Alarm s Dead Lock, Power Tailgate - elektické zavírání 5 dveří, Sklopné tažné zařízení ORIS, MKJ

Sunman
Příspěvky: 1106
Registrován: stř 22. čer 2011 23:06:40

Re: DPF Help

Příspěvek od Sunman » pát 16. zář 2016 13:44:14

niečo podobné som tu písal včera ale z telefonu a niekam sa to stratilo.
Pepas je vynikajúca pomôcka - pokiaľ pasuje do tvojho auta. Ja som ju musel vyhodiť, po dvoch týždňoch pretože robila katastrofálne psie kusy v elektronike auta.
Inak informácie z nej sú hlavne u "krátkych" jazdcov nezaplatiteľné.

ad dioda - u Insignie sa dá táto LED namontovať priamo k repro na ľavej strane u bošného zrkátka, ktoré tiež RJ zapína pre zvýšenie záťaže. Myslím že vzhľadom na to, že je jedno tlačítko na súčasné zapnutie zadného skla a zrkadiel, aj RJ bude používať zapnutie všetkých týchto spotrebičov. Montáž u zrkadla znamená, že nie je potrebné nikam ťahať žiadne káble...

Brembo SV
Příspěvky: 252
Registrován: ned 14. čer 2015 10:28:07

Re: DPF Help

Příspěvek od Brembo SV » pát 16. zář 2016 16:07:11

Vypalovaniu sadzí dopomáhaju aditíva napríklad Millers OILs DPF Cleaner alebo Pro-Tec DPF Super Clean,po použití sa mi regenerácia filtra predlžila z bežných 500 až 700 km na 1800 km. Regenerácie taktiež predlžujuje použité palivo-prémiové nafty mi ho predlžuju na cca 800-900 km. Prevažne robím kratšie jazdy 30 km,ale sledujem okamžitu spotrebu a podla udajov viem,kedy sa začala regenerácia. Tu možem odčítat i z dát teploty katalyzátora cez android app Torque. Ale v tvojom prípade bude možno problém inde a to motore už ti sem dali rady EGR,cooler a jej vedenie,zlý vstrekovač,chybné senzory u DPF-teplota spalín,tlak spalín,lamda sonda,katalyzátor.

Uživatelský avatar
milhauzz
Příspěvky: 301
Registrován: stř 04. kvě 2011 13:17:00
Bydliště: Šumava

Re: DPF Help

Příspěvek od milhauzz » pát 16. zář 2016 21:34:32

Na tohle mi stačí bohatě op-com (za pár peněz,kde mám údaje,jak je filtr zaplněn(na kolik %) a kdy proběhla poslední regenerace.
Navíc za ty léta mi stačí se za jízdy podívat do zrcátka a když začne Vectřice čoudit bílý saze (neboť to normálně nedělá),je to jasný signál vo co go . . .
A jak tu psali kluci,i když dojíždím k baráku a nastane to,tak šup se ještě na chvíli někam projet.
Nic složitýho . . .

Edit : příště nebuď línej a zkus hledat,je tady na toto téma kilometry příspěvků. Akorát je to plácání místa a pro mně jako pro uživatele,co vidí DPF a chce se něco dozvědět zajímavého,je to naprosto o ničem vlákno . . .
Insignia 118 kW ST, automat

Odpovědět

Zpět na „VECTRA C – Motory“