OP COM chybové hlášky POMOC

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
granit
Příspěvky: 15
Registrován: 14 srp 2012, 17:10

OP COM chybové hlášky POMOC

Příspěvek od granit »

Prosím o radu. Motor 1.9 CDTI 16V (Z19DTH) - 110kW
Auto v nouzovém režimu - jede jak 40 kW bez turba. :-(
Svítí kontrolka řízení emisí.
P2279 - <Unknown DTC>
(5B) - Not present

P0400 - Exhaust Gas Recirculation Circuit Open
(04) - Not present

P242F - <Unknown DTC>
(75) - Not present
Opel Vectra C Caravan, 1.9 CDTI 16V (Z19DTH) - 110kW

OP-COM 8/2010 Firmware V01.44
Reklama
 

teac3
Příspěvky: 16
Registrován: 14 říj 2013, 17:53

Re: OP COM chybové hlášky POMOC

Příspěvek od teac3 »

EOBD-kód Chybný díl, popř. podsystém Možná příčina/příčiny
P2279 Falešný vzduch na straně sání Chybná mechanická funkce
---------------------------------------------------------------------------

EOBD-kód Chybný díl, popř. podsystém Možná příčina/příčiny
P0400 Recirkulace spalin - chybná funkce regulace průtoku Hadice netěsná/zablokovaná, základní seřízení není provedeno (pokud je vyžadováno), kabelový svazek, ventil recirkulace spalin, cívka elektromagnetu recirkulace spalin, řídicí jednotka motoru
----------------------------------------------------------------------------------
EOBD-kód Chybný díl, popř. podsystém Možná příčina/příčiny
P242F Čistič částic - ucpání/usazeniny sazí Čistič částic

Vypadá to,že máš ucpanej filtr pevných částic (DPF)
Vectra C Caravan 1,9 CDTI 110Kw r.v.2007
Uživatelský avatar
granit
Příspěvky: 15
Registrován: 14 srp 2012, 17:10

Re: OP COM chybové hlášky POMOC

Příspěvek od granit »

teac3 píše:EOBD-kód Chybný díl, popř. podsystém Možná příčina/příčiny
P2279 Falešný vzduch na straně sání Chybná mechanická funkce
---------------------------------------------------------------------------

EOBD-kód Chybný díl, popř. podsystém Možná příčina/příčiny
P0400 Recirkulace spalin - chybná funkce regulace průtoku Hadice netěsná/zablokovaná, základní seřízení není provedeno (pokud je vyžadováno), kabelový svazek, ventil recirkulace spalin, cívka elektromagnetu recirkulace spalin, řídicí jednotka motoru
----------------------------------------------------------------------------------
EOBD-kód Chybný díl, popř. podsystém Možná příčina/příčiny
P242F Čistič částic - ucpání/usazeniny sazí Čistič částic

Vypadá to,že máš ucpanej filtr pevných částic (DPF)
Děkuji.
Opel Vectra C Caravan, 1.9 CDTI 16V (Z19DTH) - 110kW

OP-COM 8/2010 Firmware V01.44
denial
Příspěvky: 18
Registrován: 22 pro 2015, 02:18

P2279-5B & P242F-75 nudzovy rezim, slaby vykon

Příspěvek od denial »

Dobry vecer,

mam VeCe 110kW Z19DTH 2007 200000km a motor slabo taha, po starte na volnobeh kolisu otacky, po pridani ide z vyfuku biely dym, niekedy sa za jazdy prepne do nudzoveho rezimu, pri tahu do kopca alebo na 5., 6. rychlosti po dialnici pri zrychlovani trha. niekedy mam problem predbehnut auto, ktore ide stovkou. niekedy aj kamion ktory ide 70. vsimol som si aj zvysenu spotrebu aj o liter.

teraz pritomne su tieto chyby:
P2279-5B
P242F-75

zacalo sa to stratou vykonu a do kabiny mi isli vyfukove plyny.
po dlhsom case nakoniec zistili, ze je deravy vyfuk (na zvodoch turba), takze sa muselo vymenit cele turbo (tlaky dava vraj OK teraz), menil sa aj pletenec.
dpf aj katalyzator boli vonku a boli ciste - neucpane. aj ked diagnostika ukazovala problem s DPF.
dpf podtlak ukazoval vysoke plusove hodnoty, takze bol vymeneny senzor diferencneho tlaku. (teraz zas hadze chybovy kod nan).
vsetky trysky boli vymontovane a v diesel servise preskusane na stolici - vraj vsetky su OK, dali mi k tomu aj protokol.
v servise auto otestovali a podla nich ma normalny vykon a nic mu nie je (vtedy este neboli tie chyby zas).

este podotknem, ze chybovy kod na senzor dif. tlaku naskocil asi 2km po jeho vymene za uplne novy, potom bol par sto km pokoj a teraz zasa tie dva kody hore.


myslite ze vsetky tieto problemy moze sposobovat len EGR ?
Uživatelský avatar
denny
Příspěvky: 785
Registrován: 09 úno 2009, 21:08
Bydliště: Brozany u Pardubic

Re: OP COM chybové hlášky POMOC

Příspěvek od denny »

Provedl bych servisní regeneraci DPF\pomocí TECH2 nebo MDI\.Pak číst přímé hodnoty,pokud tlak před DPF bude zase vyšší než je běžné,tak bych to tipl na zanesený DPF nespalitelným popílkem.Čidlo bylo stopro měněno zcela zbytečně.Máš opravdu najeto 200K ?Nechal jsi to ověřit alespoň diagnostikou?U tohoto motoru to jde .
denial
Příspěvky: 18
Registrován: 22 pro 2015, 02:18

Re: OP COM chybové hlášky POMOC

Příspěvek od denial »

servisna regeneracia uz bola robena pred nejakym mesiacom. (aj v lete, ale vtedy nedobehla - lebo bolo derave turbo)
motor ma aj podla diagnostiky 200 tisic.
trochu cudne je, ze ked sa menilo turbo, mechanik mi povedal, ze uz tam nebolo povodne.

chodievam s tym vela po dialniciach, nechce sa mi verit, ze by bolo DPF upchate. davam pozor pri vypinani motora, ci nebezi regeneracia, aby som ju neprerusil.
este som vygooglil, ze okrem EGR to moze byt aj netesnost nejakej tlakovej hadice ... skusime to preverit.
[v navode k EGR vyrobca pise, ze ak motor funguje ako ma, EGR sa nema cim zaniest -- toto je pravda ???]

toto je z 20.12.2015
DPF saturacia 64%
distance since last dpf regeneration 905km (uz som mal aj 1400km a opakujem, ze chodim vela dialnice)
odometer value 204074 (tacho ukazuje 202903)

pred vymenou cidla dif. tlaku (3.12.) bola dpf saturacia tusim okolo 70% a hned po vymene sa spustila sama reneracia a kleslo to na 16%.
po 40km to potom v ten den stuplo o 2% (nie dialnica).

uz som dal skoro aj odstranit dpf, ale ked mi mechanik povedal, ze ho mal vonku a videl, ze je filter cisty, tak som to zrusil.

ked ukazuje vysoky plusovy diferencny tlak okrem ucpateho DPF to nic ine nemoze znamenat?
co ten biely dym z vyfuku, tiez ucpate DPF ??



EDIT:
dnesny (23.12.) stav je
kratko po starte nudzovy rezim a P242F-75
tacho km 203030
DPF saturacia 74% -> pri kolko % sa ma spustit regeneracia ? -> tak podla webu az pri 80%
DPF last regen distance 1030km

DPF diferencny tlak pocas jazdy v hodnotach +10 az +30 kPa, auto netaha
na volnobehu okolo +4

tak povedzme, ze je zaneseny DPF, ale od coho? -> Kromě toho může být nepřiměřeně vysoké zatížení DPF způsobeno i (částečně) otevřeným EGR ventilem. -> takze moze byt, ze EGR mi odpalilo DPF ?
trysky boli na kontrole a nic im nie je
turbo bolo vymenene (repas) minuly mesiac pri 201400km

v tej cinskej diagnostike je moznost spustit test EGR, neviem co to ma presne robit, ale ked to zapnem, tak motor (na volnobeh) zacne zdochynat - a tak isto to robilo aj pred rokom, ked vsetko fungovalo a motor tahal normalne.

Diky.
denial
Příspěvky: 18
Registrován: 22 pro 2015, 02:18

Re: OP COM chybové hlášky POMOC

Příspěvek od denial »

vycistili sme EGR ventil (najviac ciernej spiny vypadlo z neho po oddeleni tych dvoch hlavnych casti z ktorych pozostava) a aj boost pressure senzor som trochu vycistil (to neviem ako sa povie po sk/cz).

zaver zatial je, ze auto ide stale naprd, stale nudzovy rezim kazdy chvilu, DPF dif tlak je aj +40, DPF zaplnenie 78%; chodil som s tym ale 50km, mazal chyby za jazdy, regeneracia sa nespustila; servisnu regeneraciu nemam teraz moznost spustit, ale bude o par dni spravena.

co sa tyka EGR, toto neviem ako otestovat, ze ci ide ako ma, v cinskej diagnostike su pre EGR dve hodnoty a v podstate vzdy je jedna na 100% a druha na 4%.

je tam aj moznost spustit nejaky TEST EGR, toto ked teraz spustim (na volnobeh), tak motor bezi dalej takmer bezo zmeny - co je zaujimave, lebo ked som spustil ten test pred vycistenim EGR (ci uz ked auto hadzalo chyby a nudzovy rezim alebo pred rokom ked uplne vsetko fungovalo a tahalo poriadne), tak vtedy tento test sposobil, ze na volnobeh motor zacal zdochynat ...
Pri tom teste egr sa ta hodnota 4% zmenila na 100%, ked bol test aktivny a po vypnuti testu hodnota isla na 0%, ale po kratkom pridani plynu uz stale ostane na 4%...

prikladam screeny z diagnostiky ... skusal som slapat na plyn, za jazdy, za volnobehu, tie dve hodnoty ze 100% a 4% sa nemenili (iba ta prva velmi velmi zriedkavo napr pri deceleracii na 97%)

znamena to, ze EGR je stale otvoreny na 4% alebo co to je ?

diky
Přílohy
EGR2.png
EGR.png
denial
Příspěvky: 18
Registrován: 22 pro 2015, 02:18

Re: OP COM chybové hlášky POMOC

Příspěvek od denial »

servisna regeneracia prebehla ... saturacia DPF klesla z 80% na 70%
auto taha lepsie (ale stale nie ako by malo), motor uz nepada do nudzoveho rezimu
ale vykon (zrychlenie, max rychlost) stale nie su ako by mali byt ...
mechanik mi poradil skusit zaslepit EGR, ci to bude tahat lepsie - vraj ked idu do neho len dva kable, tak to nehodi ziadnu chybu, lebo cez 2 kable ide len info otvorit/zatvorit ale nie diagnosticke info o tom kolko je otvoreny alebo kolko vzduchu cezen prejde ...

otazne teda je, ze preco nie je vykon ako by mal byt a preco sa nespustila normalna DPF regeneracia ... skusim to bud zaslepit alebo original Opel servis ... uz neviem co s tym.


EDIT:
takze nejakych 160km po servisnej regeneracii sa za jazdy spustila dynamicka (DPF saturation 80%), po nejakych 10-15km jazdy regenracia skoncila a uroven zanesenia klesla na 14% a po chvilke na finalnych 16%.
ale co z toho, ked aj pred tym po predoslej servisnej regeneracii jedna dynamicka zbehla a az potom to zacalo blbnut a saturacia bola este len okolo 70% a dpf tlak uz bol aj +40kpa plus nudzovy rezim...
Brembo SV
Příspěvky: 268
Registrován: 14 čer 2015, 10:28

Re: OP COM chybové hlášky POMOC

Příspěvek od Brembo SV »

Aký je tlak v sacom potrubí počas jazdy? Je výrivá klapka v sacom potrubí funkčná? Nie je zanesené sacie potrubie spalinami? častá regenerácia svedčí o probléme zlého spalovania.Upchaté DPF sulfátovým popolom-prenikanie motorového oleja full saps do spalovacej komory, používanie nafty s vysokým podielom rastlinných olejov. A ten biely dym ide z výfuku neprestajne? Nemyzne chladiaca kvapalina? Neskusili ste prehodit iné EGR z druhého auta? Vyskušaj zaslepit to EGR na skušku.
denial
Příspěvky: 18
Registrován: 22 pro 2015, 02:18

Re: OP COM chybové hlášky POMOC

Příspěvek od denial »

caute, moj problem je zrejme vyrieseny, auto uz zda sa taha, ako ma a aj dpf sa zanasa rapidne menej.
zavada: tiahlo virivych klapiek.
vymena sania aj s precistenim dpf = skoro patsto eur ... este ma caka zotrvacnik :/
zaujimave je, ze na diagnostike nebola ziadna chyba, vsetky hodnoty boli ok a to tiahlo odpadlo az po vycisteni stareho sania a uz nedrzalo naspat.
a to som sa este docital, ze ja som mal mat uz tu novsiu, odolnejsiu verziu :/ a to nove sanie vyzera rovnako ... zasa tie plastove odliatky, co nevydrzia :/

kto nechce kupovat cele sanie, moze sa mu hodit opravna sada:
http://swirlrepair.com/Kaufen_en.html

predtym som skusil aj zaslepit egr a ziadna zmena. kupil som ten polsky egr simulator a uz ho tam necham natrvalo a aj egr zaslepene - auto taha a sanie by sa nemalo zanasat bordelom.

olej som sice dlho pouzival castrol edge fst 5w-30 rovnako ako predosly majitel, az kym mi raz mechanik nepovedal, ze ten je nevhodny pre dpf diesle prave kvoli tomu saps/popolnatosti co spominas (ale problem s tym nebol), takze teraz mam BP visco 7000 5w-30
Odpovědět

Zpět na „VECTRA C – Motory“