Insignia GSI po faceliftu

Pokud kupujete nebo už jste koupili, podělte se o zkušenosti.

Moderátor: Moderátoři

Sunman
Příspěvky: 1202
Registrován: 22 čer 2011, 23:06

Re: Insignia GSI po faceliftu

Příspěvek od Sunman » 10 lis 2021, 20:02

A/ Příteli, co je v Německu není v Česku...
Ty musíš pozerať aké rozmery sú homologizované v česku zabudni na Nemecké stránky. Keďže zrejme každá homologizácia niečo stojí, dovozca asi nedal homologizovať celú paletu ktorá je v Nemecku. Jedině že by si narazil na štátneho úradníka, ktorý by prečítal nemecký typový list a na jeho základe ti dal štempel. U nás to robia policajti a myslím, že takáto varianta nehrozí.

B/ ideš na to ako v tom filme "Vrtěti psem". držíš v ruke ocas a domnievaš sa, že sa bude vrtieť pes.
myslím, že musíš mať homologizačný dokument k autu a nie k diskom.

Možno sa budeš diviť, ale v Nemecku sa síce vyžadujú predpisy veľmi striktne, na druhú stranu sú ale v niektorých prípadoch omnoho viac benevolentné. Často sme tu pápežskejší ako pápež. S prestavbou ktorú sme mali v rodine na Mercedese Vito na nazvime to obytný automobil nemal TUV v Mnichove žiaden problém. Na slovensku by ho nepustili ani k rolovacím dverám STK....

Reklama
 

EnderX
Příspěvky: 15
Registrován: 24 lis 2020, 20:56

Re: Insignia GSI po faceliftu

Příspěvek od EnderX » 11 lis 2021, 11:53

Sunman píše:
10 lis 2021, 20:02
A/ Příteli, co je v Německu není v Česku...
Ty musíš pozerať aké rozmery sú homologizované v česku zabudni na Nemecké stránky. Keďže zrejme každá homologizácia niečo stojí, dovozca asi nedal homologizovať celú paletu ktorá je v Nemecku. Jedině že by si narazil na štátneho úradníka, ktorý by prečítal nemecký typový list a na jeho základe ti dal štempel. U nás to robia policajti a myslím, že takáto varianta nehrozí.

B/ ideš na to ako v tom filme "Vrtěti psem". držíš v ruke ocas a domnievaš sa, že sa bude vrtieť pes.
myslím, že musíš mať homologizačný dokument k autu a nie k diskom.

Možno sa budeš diviť, ale v Nemecku sa síce vyžadujú predpisy veľmi striktne, na druhú stranu sú ale v niektorých prípadoch omnoho viac benevolentné. Často sme tu pápežskejší ako pápež. S prestavbou ktorú sme mali v rodine na Mercedese Vito na nazvime to obytný automobil nemal TUV v Mnichove žiaden problém. Na slovensku by ho nepustili ani k rolovacím dverám STK....
Hele a píše co si myslíš, nebo to, co opravdu víš? Přijde mi, že se vyjadřuješ jako bych byl nějaký naivní trouba a ty vše věděl. Jenže i na stránkách ministerstva dopravy kam koukám je jasně napsáno, že můžeš zapsat i individuálně dovezená ráfky, které mají přeložený certifikát TUV certifikát a schválení KBA.
Navíc ohledně homologace existuje homologace evropská, ne na úrovni států. Jinak by byl dovoz aut z EU byrokratické martírium. A ty přitom potřebuješ jen COC dokument.
Takže příště až mě budeš přesvědčovat o své pravdě, tak prosím na základě fakt a ne tvých pocitů. Já totiž hledal právě ta fakta.

mironto
Příspěvky: 18
Registrován: 03 dub 2020, 22:04

Re: Insignia GSI po faceliftu

Příspěvek od mironto » 25 lis 2021, 08:37

Disky sa daju normalne zapisat na zaklade homologizacie, samozrejme ale nie priamo z nemeckeho TUV (aspon teda v nasich krajoch).

Sam som to absolvoval (na SVK) s Fiat Punto 188, kde som si dal zapisat disky Borbet 15" ( po tom, co mi zobrali pri kontrole policajti papiere :D ). Potrebujes dokument o typovom schvaleni z ministerstva dopravy od importera/dovozcu diskov (pre Borbet to je Pneuservis Kappler Dana), ktory by ti mal dodat predajca diskov pri kupe vybranych diskov a tiez doklad o odbornej montazi, ktory ti potvrdia v "zmluvnom" servise (zoznam som si musel vyziadat od Kappler, v BA boli styri servisy). S tymito dokladmi som potom isiel na okresny urad cestnej dopravy, kde mi to uradnik zapisal (tusim som tam este dokladal vytlacenu fotku VIN z auta). Uz si nepamatam presne (bolo to 9 rokov dozadu), ale potom som myslim musel na dopravne oddelenie policie, kde mi vytlacili novy technicky. Na STK som kvoli tomu nemusel (samozrejme to potom na kazdej absolvovanej STK kontrolovali podla velkeho technicaku a nikdy s tym nebol problem).

To, co pise Sunman sa tyka len original Opel diskov. Tam by ti mal vediet importer (auta) zapisat vsetky rozmery, ktore su schvalene pre dany model (original Opel/GM disky, ktore su za priplatkovu vybavu).
Zafira B (2013) A16XER

Sunman
Příspěvky: 1202
Registrován: 22 čer 2011, 23:06

Re: Insignia GSI po faceliftu

Příspěvek od Sunman » 02 pro 2021, 00:14

EnderX píše:
11 lis 2021, 11:53
Hele a píše co si myslíš, nebo to, co opravdu víš?
Takže příště až mě budeš přesvědčovat o své pravdě, tak prosím na základě fakt a ne tvých pocitů. Já totiž hledal právě ta fakta.
Tak konkrétny príklad:
Astra GTC dovezená z SRN. Vo veľkom techničáku zapísané 18" kolesá. Absolvovala všetky prehliadky potrebné pri dovoze auta do SK. Vydané doklady, značky atď všetko pomerne bez problémov.
Disky zapísané v technickom SK bez 18". Na dotaz prečo tam nie sú tie, čo boli v Nemeckom doklade odpoveď "pretože tento typ auta je homologizovaný v SR a teda sú tam zapísané tie, ktoré nechal homologizovať dovozca pre tento typ auta v SK."

Možno sa odvtedy zmenili zvyklosti, toto bolo niekde v roku 2016. auto je už predané, takže ti odfotiť žiadne doklady neviem. Skončilo búračkou a poisťovňa ani policajti neriešili našťastie pneumatiky namontované na aute pretože vinník bol jasný a priznal sa.

Takže tak. Píšem v tomto fóre len informácie ktoré mám z vlastnej skúsenosti alebo z blízkeho okolia, nie typu JPP.

Odpovědět

Zpět na „Kupujeme Insignii“