Insignia GSI po faceliftu

Pokud kupujete nebo už jste koupili, podělte se o zkušenosti.

Moderátor: Moderátoři

EnderX
Příspěvky: 15
Registrován: 24 lis 2020, 20:56

Insignia GSI po faceliftu

Příspěvek od EnderX »

Ahoj,

uvažuju nad novou faceliftovanou Insignií GSI ST. Tedy dívám se i na jinou střední třídu. Superb, Passat. Ale Insignia mi přijde poměrem cena výkon o kus jinde. Za milion to samé u konkurence fakt nedostanu. Francouze nechci.
Mám trochu strach z podvozku a těch 20 palcových kol. Přeci jen to má být i rodinný vůz.
Momentálně mám Octavii 3 Combi 1.8TSI se standartním podvozkem z roku 2013, tj z prvních kusů a měl jsem tam i 18" kola a ta zadní, ikdyž víceprvková náprava tam není uplně odladěná. Prý to později změnili, ale s takovým autem už jsem nejel a tak nemůžu posoudit. Insignia má větší kola, takže výška pneumatiky bude skoro stejná. Tak si říkám, že s adaptivním podvozkem by to mohlo být i lepší, ne?
Láká mě čtyřkolka, protože jízdní vlastnosti Octavie v zatáčkách nejsou navzdory docela tvrdému podvozku nijak slavné. Na rovině budou ty auta akcelerací srovnatelné, což mi asi vyhovuje a ve výsledku by to byl posun...
Dají se na auto dát i menší kola? Třeba osmnáctky, jestli to brzdy umožní?
Má někdo zkušenost s předfaceliftovou verzí a může s Octavií porovnat? Ta je celkem běžným autem ve kterém jel snad každý..... Ikdyž s 1.8 a víceprvkem asi ne... 😉
Přemýšlím, kde na jižní moravě by mohli mít brzy gsi k vyzkoušení?

Díky
Ender
Reklama
 

Uživatelský avatar
westler
Příspěvky: 286
Registrován: 08 dub 2018, 10:46

Re: Insignia GSI po faceliftu

Příspěvek od westler »

Koukám že nikdo z majitelů GSIček neodpovídá, tak zkusím alespoň co vím/podařilo se mi najít:
  • 20" jsou sice krásný, ale i kdyby to nebylo přehnaně tvrdý, tak kola budou na našich "kvalitních" cestách dost trpět, stejně jako celé uložení kola/nápravy, nemluvě o gumách (cena, kratší výdrž, riziko proražení)
  • nahradit je za 18" se zdá jako ideál - GSI má v základu Brembo brzdy, rozměry jsem bohužel nedohledal (údajně snad mají být stejné s Insignií A/Astrou J OPC, tedy 355mm na které se mají vejít 18" disky), nicméně dle německého ceníku pro model GSI jsou jako volitelná výbava originál zimní komplety v 18", viz. https://www.opel-infos.de/media/files/o ... 1_2935.pdf takže dle mého názoru by tam jít měly jinak by je k tomu výrobce nenabízel
  • u kol stran komfortu nezáleží jen na výšce pneu (na octavii 225/45 = 10,1cm, insi 20" pak má 245/35 = 8,6cm a insi 18" má 235/45 = 10,6cm), ale i na hmotnosti kol (větší=těžší, pokud nejsou kovaná jako např. na Astře J OPC), roli hraje i tuhost bočnice (kámen úrazu u runflatů) konkrétní pneu
Astra K ST, 2018, 1.6T AT
EX Astra H, 2009, 1.6 Easytronic
EnderX
Příspěvky: 15
Registrován: 24 lis 2020, 20:56

Re: Insignia GSI po faceliftu

Příspěvek od EnderX »

Ahoj,

dík za info. No moje Octavia má kola o něco menší než píšeš(pokud jsi nemyslel 17"). Měl jsem 225/40 R18. Takže výška bočnice 9,0. Proto Insignia na 18" by byla vlastně s vyšší bočnicí než O3 a 17". A to si rozhodně představit dokážu. :-)
Jen teda nevím co bych dělal s těmi 20" disky. Prodávat je mi přijde jako dost velká finanční ztráta... 😔 Moc si nedovedu představit, že by je někdo koupil... A Opel asi gsi rovnou s 18" neprodá... 😔 No a taky mi s 235/45 R18 auto klesne o dalších min. 5mm. Tak nevim jestli v plném naložení nebudu moc nízko... 😎

Ender
Volfik
Příspěvky: 160
Registrován: 31 říj 2018, 21:19

Re: Insignia GSI po faceliftu

Příspěvek od Volfik »

Na svojí GSi s 191kW benzínem mám najeto cca 50 tisíc km, a letní i zimní kola mám 20". Jiné auto bych nechtěl :) Ne teda za tu cenu, co se prodává. SuperB je ošklivej, vzadu hodně místa když člověk provozuje taxi, ale pro řidiče nudná kabina, horší sedadla, čtyřkolka jen Haldex, Passat obyčejný a menší, horší technika, Arteon je jen facelift Passatu, Audi A6 moc drahá, Mercedes C malý a mizerné jízdní vlastnosti, Mercedes E fajn auto, ale moc drahý.

Snad Volvo S90/V90 bych zvážil jako alternativu, jako roční auto teda, za nové si Číňané řeknou ranec.

Jízdní vlastnosti GSi jsou fantastické, ve 200km/h v zatáčce neskutečně dobře sedí, vektoring točivého momentu a GKN čtyřkolka fakt zajistí, že to auto je přilepené na silnici. GKN je lepší jak Haldex i 4Matic (přestože zde je trvalý 40:60 pohon), jezdil jsem oboje.

A adaptivní podvozek i s 20" koly perfektně žehlí nerovnosti, jen bych nezapínal sportovní režim podvozku, jen sportovní režim převodovky. Sportovní podvozek je už moc tvrdý.

18" kola bych tam rozhodně nedával, vypadá to mnohem hůř ;) Já koupil i na zimu 20".

A rozhodně bych si připlatil za 5letou tovární záruku, pokud je ve standardu 2letá.
Insignia GSi (2.0T benzín, 260hp, 4x4, 8AT)
EnderX
Příspěvky: 15
Registrován: 24 lis 2020, 20:56

Re: Insignia GSI po faceliftu

Příspěvek od EnderX »

Díky Volfiku,

v podstatě asi máme stejné uvažování. Já totiž taky uvažuju i o rok jetém Volvu V90. Ale po pravdě, nové auto je nové auto. A cena/výkon mi přijde u Insignie jednoduše výborný. Jinak u nového motoru(vypínání válců) s ničím jiným než max zárukou nepočítám. Jezdím kolem těch 20k ročně a tak mi přijde 5let, 100 000km jak ušité na míru... :-)
V podstatě mi u Superbu přijde to místo vzadu extrémní a je to za malým řidičem jako sedět v první řadě v kině, takové neútulné...
Od toho adaptivního podvozku si právě dost slibuju, že by to mohlo dost kompemnzovat ty kola. No a po čase bych nějakou opravu vůlí řešil u kamaráda co má Opel servis... Jezdíš tedy na střední, nebo měkké nastavení podvozku? A je to opravdu znát?
A tahle čtyřkolka je to, ce mě láká nejvíc. Víc než nějaká desetinka v akceleraci.
No budu to muset projet..
Jestli bych si nechal 20" do zmrazků nevím. Měníš jen gumy? Ony zimní 20" stojí tolik co zimní 18 i s ráfkem, ne? :lol:

Dík,
Ender
EnderX
Příspěvky: 15
Registrován: 24 lis 2020, 20:56

Re: Insignia GSI po faceliftu

Příspěvek od EnderX »

Volfiku.

Ještě jsem koukal, že jsi tlumil dveře. Nechal jsi dělat i podběhy a kufr? Já právě tlumil i O3. Mám tam lepší audio canton. Což bylo po koupi zklamání, ale právě vytlumení dveří to dost zlepšilo. Zpevnily se basy. Ten subwoofer v kufru jsem pak stáhl na nulu ten je tragický. Jak je na tom Bose?

Ender
Volfik
Příspěvky: 160
Registrován: 31 říj 2018, 21:19

Re: Insignia GSI po faceliftu

Příspěvek od Volfik »

Tlumil jsem všechny 4 dveře, protože továrně to není žádná hitparáda:
https://www.carmedia.cz/montaze-autohif ... eni-dveri/

Výsledek perfektní, za pár Kč (6 tisíc + DPH) naprostá akustická pohoda, lepší zvuk audia, reproduktory ve dveřích konečně nedrnčí, ani to plastové obložení o kovové dveře, když člověk trošku přidá na hlasitosti :) Továrně je toto udělané dost průměrně. Samotné podběhy jsou v pohodě, a kufr jsem nedělal, protože mám sedan. Jinak to hraje fakt pěkně, i subwofer v kufru.

A jinak ty zimí mám druhou sadu disků, sehnal jsem je přes známého za nákupní cenu, tak to nebylo tak hrozné. A na ně jsem dal na zimu Bridgestone Blizzak LM005 a velká spokojenost. Parádní pneu.

Jinak jezdím střední nastavení podvozku, jen pro pár kousků silnice zapínám měkký "Tour" režim. Sportovní podvozek jsem už nezapnul ani nepamatuji, ale "Sport" režim převodovky pořád.
Insignia GSi (2.0T benzín, 260hp, 4x4, 8AT)
EnderX
Příspěvky: 15
Registrován: 24 lis 2020, 20:56

Re: Insignia GSI po faceliftu

Příspěvek od EnderX »

Ahoj,

tak nakonec jsem se před pár měsíci rozhoupal a objednal Insignii GSi ST v plné. Někdy v průběhu června by měla být k odběru. Začínám přemýšlet nad zimníma kolama... Po delším rozhodování jsem se pevně rozhodnul pro další 18” disky. Přeci jen obrubníky nejsou moc dobře pod sněhem vidět, na silnici občas zmrazky, posyp, tak proč si letní ráfky ničit.
Bral někdo disky originál Opel? Je možné se u nich dostat k rozumné ceně? Případně i od jiných renomovaných výrobců? Je riziko, že může být u některých problém skrz Brembo brzdy?

Díky
Ender
Volfik
Příspěvky: 160
Registrován: 31 říj 2018, 21:19

Re: Insignia GSI po faceliftu

Příspěvek od Volfik »

S 18" může být problém. Ale když se podíváš na stránky výrobců (AEZ, Borbet, Brock, klidně na zimu i Dezent), měl by tam být konfigurátor na tvé auto, a doporučit, co tam je 100% otestované. Rozteč šroubů je 5x115 a dodržel bych ET. Moc toho ale nebude, aby to sedělo.
Insignia GSi (2.0T benzín, 260hp, 4x4, 8AT)
Uživatelský avatar
westler
Příspěvky: 286
Registrován: 08 dub 2018, 10:46

Re: Insignia GSI po faceliftu

Příspěvek od westler »

Není lepší vzít originál, třeba z bazaru? Např. https://www.sbazar.cz/Alukolaapneu/deta ... -5x115-r18 pak totiž člověk nemusí řešit věci typu zápis kol (pokud je jiný rozměr nebo ET) do TP, jiné matice/šrouby (kulové vs. kuželové sedlo), středící podložky, atd.
Astra K ST, 2018, 1.6T AT
EX Astra H, 2009, 1.6 Easytronic
Odpovědět

Zpět na „Kupujeme Insignii“