Nedobiji

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
pavliq
Příspěvky: 8
Registrován: 26 říj 2015, 19:13

Nedobiji

Příspěvek od pavliq »

Zdravím všechny, mám insignii r. v. 2010 118kw combi. Dělali mi malou generálku motoru. A po opravě motoru se mi neustále rozsvicuje kontrolka baterie a motor. Hláška požaduji servis nedobijí. Dána nová baterie a vyměnen regulátor napětí. Auto jednou hlásí, že nedobijí pak to zase odpadne. Při měření napětí to, ale dává jen 13.5V max. Někdy jen 12.5V. Má někdo zkušenosti s tímto problémem? Diky za rady.
Reklama
 

OnMi
Příspěvky: 461
Registrován: 11 úno 2013, 20:54
Bydliště: JM kraj

Re: Nedobiji

Příspěvek od OnMi »

Vymontovat alternator a povesit na osciloskop zda jedou vsechny tri vinuti/faze. Pokud ne, muze to byt vadna usmernovaci dioda nebo primo vinuti. Takhle na dalku tezko soudit.
Škoda Superb III Combi 2.0TDI MY2017
Astra K Innovation 1.4T MY2016.5
ex Vectra C Caravan COSMO Z19DTH MY2008
ex Astra G 1.6 16V MY2000
ex Vectra A 1.7TD MY1994
Sunman
Příspěvky: 1328
Registrován: 22 čer 2011, 23:06

Re: Nedobiji

Příspěvek od Sunman »

netuším ako je to v Insigniackom alernátore - na žiadnej Insignii som nemal s nabíjaním problém, ale predpokladám, že aj tu sú okrem diod a vinutia aj uhlíky. Nepíšeš koľko to má najazdené ale tie sa samozrejme opotrebovávajú. Na žigulíku :lol: mali životnosť tak do 100tkm.
To, že raz to ide a inokedy nie by mohlo byť že sú s dĺžkou na konci a už nedoliehajú dobre na komutátor?
OnMi
Příspěvky: 461
Registrován: 11 úno 2013, 20:54
Bydliště: JM kraj

Re: Nedobiji

Příspěvek od OnMi »

V puvodnim postu psal ze menil regulator. U A20DTH jsou uhliky soucasti regulatoru, takze to timhle nebude.
Škoda Superb III Combi 2.0TDI MY2017
Astra K Innovation 1.4T MY2016.5
ex Vectra C Caravan COSMO Z19DTH MY2008
ex Astra G 1.6 16V MY2000
ex Vectra A 1.7TD MY1994
Sunman
Příspěvky: 1328
Registrován: 22 čer 2011, 23:06

Re: Nedobiji

Příspěvek od Sunman »

OK
pavliq
Příspěvky: 8
Registrován: 26 říj 2015, 19:13

Re: Nedobiji

Příspěvek od pavliq »

Tak regulátorem to není. Divné je, že jednou to přijde jednou ne. A přijde to už po otočení klíčku (motor stojí). Při měření napětí to chvilku dává 13,5 někdy 13.2. Nemá někdo stejný motor 188kw /2010. Že by si změřil napětí kolik mu to dává. Jestli je to stejné nebo ne. Jinak čekám ještě na jiný alternátor na zkoušku.
Sunman
Příspěvky: 1328
Registrován: 22 čer 2011, 23:06

Re: Nedobiji

Příspěvek od Sunman »

Posledný príspevok napovedá, že niečo robíš zle: "A přijde to už po otočení klíčku (motor stojí). Při měření napětí to chvilku dává 13,5 někdy 13.2."
Pri otočení kľúčika keď motor stojí, tak napätie v sieti je len napätie akumulátora. Alternátor, regulátor napätia alebo čokoľvek iné nemajú na napätie ktoré meriaš žiaden vplyv. Môžu spôsobiť len zníženie napätia akumulátora ak ho zaťažia napríklad zlou funkčnosťou.

ak po naštartovaní je niekedy napätie správne a inokedy nízke - sú všetky kontakty a káble na akumulátore a alternátore správne očistené a dotiahnuté?
pavliq
Příspěvky: 8
Registrován: 26 říj 2015, 19:13

Re: Nedobiji

Příspěvek od pavliq »

Kontakty jsou v pořádku. To napětí je měřené po nastartování. Hláška se rozsvítí už při otočení klíčku. Divné je, že to jednou přijde jednou ne. Někdy hned někdy až po pár kilometrech.
pavliq
Příspěvky: 8
Registrován: 26 říj 2015, 19:13

Re: Nedobiji

Příspěvek od pavliq »

Takže, alternátor na kontrolní stolici dával jen 13.5V. Vadný regulátor (opět). Stane se, že je to zrovna zmetek z výroby, ale nezdá se mi to. Dodán nový a vše v pořádku. Napětí 14.8V. Alternátor jsem namontoval zpět do auta a opět dává jen 12.5V. Baterie nabitá. Jedu večer do práce a po cca 10 minutách přijde hláška (opět) šetřil baterii. A motor na volno cca 1100 otáček. Fakt už nevím co s tím 😞.
Odpovědět

Zpět na „Diesel“